Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha aerox 2001 koneen vaihtamisen sopivuus vuoden 2008 malliin

Aloittaja Aerox98, 18.06.19 - klo:23:18

« edellinen - seuraava »

Aerox98

Onnistuuko 2001 yamaha aeroxin koneen vaihtaminen 2008 vuosimallin aeroxiin suoraan, jos tekee uudet liittimet staattorilta tuleviin johtoihin ja cdi/jännitteensäätäjään?

konenikkari

Ei onnistu, sähköt vaihtui 2004 ,koko magneetto ja johtosarja on erilainen,
Vanhemmassa on AC sytytyslaitteisto, uudemmassa DC.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Aerox98

Okei. Entä jos vaihtaa 2008 mallin koneesta magneeton sekä cdi/sytytysboksin 2001 koneeseen, niin onnistuisiko vaihto siinä tapauksessa? Käsittääkseni kone on kuitenkin sama näiden vuosimallien välillä?

konenikkari

Perusmoottori on sama, sylinterin aukotukset on erilaisia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Aerox98

Osaatko kuitenkaan sanoa, että jos vaihdan nykyisestä 2008 olevasta koneesta magneeton ja vauhtipyörän tuohon 2001 olevaan koneeseen ja asennan sen koneen sitten siihen 2008 mallin pyörään, niin tarviiko siihen muita muutoksia sähköihin liittyen?

konenikkari

#5
En keksi mitään estettä.
Samalla kun asennat siihen 2001 koneeseen ne uudemmat magneeton osat,
katso, että magneeton peruslevyn alla oleva, öljypumpun muovinen ratas on virheetön,
ja että varmasti voitelu toimii
ettei toinenkin kone leivo.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)