Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

"käyntivikainen" roxi tuli pihaan:pytty leikannut.neuvot tervetulleita.

Aloittaja masiina, 19.08.16 - klo:17:30

« edellinen - seuraava »

masiina

#105
eikös paisarissa pidä käydäkin kierre kun pumppu pyörii?vastaavasti syylärissä jos ei paisaria.silloin ei pumppu pyöri eikä ole virtausta jos neste ei liiku mihinkään.eri asia jos roiskii korkin välistä niin sitten on jo vähän liikaa painetta.en kyllä jaksa uskoa että pytty olisi kiero.uudet tiivisteet on.termaria ei EDELLEENKÄÄN ole paikallaan eikä tule.lueskelin ulkomaisia foorumeita ja siellä oli että tuo lyhkänen anturi on termari vehkeisiin ja pitkä anturi antaa vain varoitusvaloa varten joten sellainen läksi tilaukseen.anturin vaihdon jälkeen ollaan taas vähän viisaampia.

-Jarkko-

Ei ole kokemusta vesimopoista mutta ei siellä pitäisi kovin suuri virtaus olla eikä paisarissa / syylärissä paine.
Olisko mahdollista että tarvikekansi oli paska ja alkuperäinen jostakin halki niin että halkeama avautuu kun kone lämpenee?
Termostaatti pitäis olla paikallaan, eihän lämmöt muuten pelaa oikein.
Yx vika vois olla ilmalukko jossakin eli vesi ei pääse kiertämään kunnolla, nouseeko lämmöt silloinkin kun saisarin / jäähdyttäjän korkki on auki?


Coastside

#107
Hienot halkeamat löytää pesemällä osa vaikka lamppuöljyllä ja pyyhkimällä kuivaksi. Kun sen talkilla tms jauheella peittää, kostuu halkeaman kohdassa ollut jauhe ja se helposti erottuu kun puhaltaa muun jauheen pois. Jos lämpö sitä suurentaa, voi osaa irrallaan kuumentaa ja tutkia.

Se tuleeko systeemiin kaasuja selviää laittamalla kortsu (tulee sillekin käyttöä ::) )täyttöaukkoon ja pullistuuko?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

masiina

kyllähän nää roxit pelitää ilman termariakin.talvella vaan lämpeää hitaammin.toimihan tuo koko kesän täydellisesti useiden kymmenien kilometrien yhtäjaksoisia vedätyksiä myöden.ongelmat alkoi vuotavasta vesiletkusta josta nyt tämä kierre.siihen vielä tuo paska anturi ja kiero kansi niin bravoo...laittelen sen uuden anturin ja käytän koneen kuumaksi.
ps.kun kierroksia nostaa veden virtaus pienenee paisarissa,jos kaasua eikös se luulisi vaan kiihtyvän?kyllä tuo tyhjäkäynnillä oleva kurlutus paisarissa on normaalia kun vesipumppu tekee työtä ja siirtää nestettä eteenpäin.

konenikkari

Tuon vesipumpun rakenne on senverran alkeellinen, että pienilläkin kierroksilla kierto riittää normimoottorissa,
ja isommilla kierroksilla suorasiipinen pumppu kavitoi, riittää kuitenkin jäähdytystarpeisiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Termari on siksi tarpeen että se pitää lämmöt sopivina. Kylmänä ajo kuluttaa. Ulkolämpötila voi vaihdella 50 asteen haarukassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

masiina

kyllähän se tuosta anturista oli kiinni tuo valon syttyminen.nyt on pitempi malli (30mm)kun aikasempi oli varmaan joku 10mm.käytin tyhjäkäynnillä ja tein koeajolenkin.ei kertaakaan syttynyt.pytty ei siis ole kiero niinkuin ajattelinkin,en ole koskaan kieroa pyttyä nähnytkään.tarvike kansi oli kiero ja lämpöanturi väärä.virtaus mikä käy paisarissa korkki auki on näköjään täysin normaalia vesipumpun veden eteenpäin siirtämistä.ei liikettä,ei virtausta.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: masiina - 30.12.17 - klo:19:39
nyt on uusi vesipumppu laitettu. kansi tuntui peiliä vasten olevan kiero joten kaivoin naftaliinista roxin alkuperäisen kannen.hämähäkin seitit ja tiivisteen rippeet pois ja kansi paikalleen.on tullut rassattua autoja,kännyjä ja vaikka mitä.kyllä sen huomaa että alkuperäinen on alkuperäinen ja tarvike on tarvike.tuntuu että tiivisteetkin istuu paremmin alkuperäisen uriin. tuttavan mopossa kävi niin kun laitettiin uutta pyttyä ja kantta niin vesiä ei saannu pysymään sisällä ei sitten millään.aikamme tapeltua laitettiin vanha kansi ja ei ongelmia. nyt ihmetyttää tuo v...un lämpöanturi.missään ei ole vuotoja,tyhjäkäynnillä vesi oikein roiskuu paisarissa ja pytty ei ole edes käden lämpöinen ja punavalo alkaa pikkuhiljaa palamaan. ei tarvi kuin pari minuuttia käyttää.en uskalla lähteä koeajolle koska v....ttaa alkaa taas purkamaan kaikkea.

Kuten täällä on joskus noista tiivisteistä ollut puhetta, niin ei tarvi olla isokaan vika, että alkaa falskaamaan nestettä läpi.

Jo kertaalleen kuumarajalla käynyt tiiviste fuskaa taatusti, ja hiemankin kierteelle tai linttaan joutunut tiiviste myös.
Minulla kerran juuri rempattu motti puski nestettä palotilaan, vaikka ihan uudet osat tiivisteitä myöten, kävi vaan ilmi ettei kannentiiviste mennyt ihan joka kohdasta samalle tasolle. sen näki, kun värjäsi tiivisteen ja painoi pyttyä vasten.
Varovasti kannen uria hiomalla saatiin tiiviste istumaan hyvin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

Ilmeisesti lämpöleikannut muutaman kerran kunnolla ja mäntä entinen, alkoi keittämään muutaman minuutin ajon jälkeen. Ei auttanut kannen suoristus/tiivisteiden vaihto. Tilasin briteistä uuden 70cc pytyn/männän tarpeineen. Maksoi posteineen alle 60e niin eipä kannata paljon alkaa vanhaa hoonailemaan ja ostamaan 20e mäntää ;D nyt toimii taas niinkuin pitääkin. Lähti kyllä aina käyntiin ja liikkeelle mutta männän lämmetessä nesteet pihalle. Montas tankillista tai km on sopiva sisäänajo?

konenikkari

#114
Varmista että vesipumppu toimii, niistä irtoaa siipi akselistaan.
Moottorin pitää pyöriä kun siivestä kääntää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

#115
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.06.18 - klo:06:13
Varmista että vesipumppu toimii, niistä irtoaa siipi akselistaan.
Moottorin pitää pyöriä kun siivestä kääntää.

On vaihdettu kilkkeineen aikoja sitten. Toimii. Ja pystyy pyörittämään konetta siivestä, kirjoitin tuosta jo aikaisemmin ;)

Ps: Nyt paisarissa käy tasainen virtaus kokoajan. Aikaisemmin ilmeisesti viallinen mäntä aiheutti painetta jo tyhjäkäynnillä.
Olisi tuo vanha pytty mennyt hoonauksella ja männän vaihdolla mutta ei mitään järkeä kun uuden pytyn ja männän saa alle 60e posteineen.
On muuten yks perseenreikä tuo öljysäiliö kun pyttyä aletaan rassaamaan ilman että irroittaa kaikkia katteita. Olisi vaan heti ensimmäisellä kerralla pitänyt repiä irti ja olla laittamatta takaisin.

Edit: Niin mikäs on normi sisäänajo suositus?

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

Olipahan taas potentiaalia lämpöleikkaukselle kun kannessa oleva letku tiputti vettä. Onneksi nestemäärä on ollut nyt pytyn vaihdon jälkeen kokoajan tarkkailussa ja kerkesin korjata vuodon/lisätä nestettä. Tuo paisarin sijoittelu on kyllä yksi aivopieru. Etu katteessa pieni lovi mistä pitäisi sitten tihrustaa oikea neste määrä paskasen paisarin läpi   ;D