Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

"käyntivikainen" roxi tuli pihaan:pytty leikannut.neuvot tervetulleita.

Aloittaja masiina, 19.08.16 - klo:17:30

« edellinen - seuraava »

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#76
Rikkimenneen tulpan väreistä ei ole syytä tehdä mitään johtopäätöksiä.
Mitä öljyä käytät, tuorevoitelussa.
Kuvasta ei näy minkä lämpöarvon tulppa on kyseessä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.04.17 - klo:15:44
Oikea sävy eristeessä. Kastuneen oloinen.

olen myös ymmärtänyt että maitokahvin sävy olisi ihanteellinen?kostui kun yritin polkea turhaan käyntiin.

masiina

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.04.17 - klo:15:44
Rikkimenneen tulpan väreistä ei ole syytä tehdä mitään johtopäätöksiä.
Mitä öljyä käytät, tuorevoitelussa.
Kuvasta ei näy minkä lämpöarvon tulppa on kyseessä.

käytän teboilin täys-synteettistä öljyä.sellanen punanen purkki.tulppa on ngk R  BR8HS

konenikkari

8 on hyvä, pari numeroa suurempaa suutinta vois tarjota,
teboilin öljystä en sano mitään, itse käytän kalliimpia, tulee pitkän päälle halvemmaksi  ;)
Tulppasi on saattanut kokea kovia aiemmissa ongelmissa.
Aina kannattaa kuskata mukana varatulppaa, ja mieluusti sitä käytettyä joka toimii.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

no nyt sitten tulikin uusi vika.ylikuumenee!!tulipahan nyt testattua sitten tuo lämpömittarin toimivuuskin.säädin kaasarista neulaa ja vähän tyhjäkäyntiä.muuta en tehnyt.sitten läksin koeajolle.alkoi punanen varotusvalo palaa ja sammutin heti mopon.annoin jäähtyä mutta ei lähteny käyntiin sen jälkeen.työnsin mopon kotiin ja vaihdoin tulpan.laakista käyntiin.uusi koeajo ja taas valo syttyi,sammutus ja kurkkasin paisariin.siellä oli painetta ja nesteet kiehui.vesipumpun tulo/meno letku molemmat viileitä.paisarista ei ole nestettä hävinnyt eli ei vuoda.otin vesipunpun kopankin irti,ei vuoda stefa ja pumppu ehjä/pyörii.mites helvettiä?tuliko joku ilmalukko noin vaan?niin ja siis lähtee hyvin nyt käyntiin ja kiertää/kulkee normaalisti.vesi ei vaan kierrä!kannentiiviste tuskin mennyty koska ei takuulla toimisi normaalisti.

A_sentaja

Kannentiiviste ei tarvii kuin pienen vesihelmen ja kuumenee,varsinkin väärin koottu. itse otin roksista suosiolla termarin pois ja hyvin toimi,,,
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 29.04.17 - klo:22:28
Kannentiiviste ei tarvii kuin pienen vesihelmen ja kuumenee,varsinkin väärin koottu. itse otin roksista suosiolla termarin pois ja hyvin toimi,,,

missä sen termarin roksissa kuuluu olla?mulla toi on otettu edellisen toimesta pois.enkä kyllä aio sitä laittaa takasin.alkaa kyllä jäämään ainoaksi vaihtoehdoksi kannen tiiviste koska pumppu ehjä.onneksi ei ole isompaa tuhoa vielä tullut kun tajusin heti sammuttaa.eli siis jos se vähänkin vuotaa niin keittää?mut miks?ja miks ei sammu?eikös vettä mene pyttyyn?pinnapulteista sitä ei tullut.tosin pitää kyllä ihan kunnolla ajan kanssa katsoa.sen verran on yksinkertanen tuo kansi että vaikea sitä on väärin asentaa ja hyvin on pitänyt tähän asti.onko noihin olemassa jotain "parempia"tiivisteitä?tuo tiiviste tuli pytyn mukana.joku perus kortsu.

konenikkari

Onko varmaa ettei pumpun siipi pyöri tyhjää akselillaan,
moottorin pitäisi pyöriä kun vääntää pumpun siivestä, käsin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.04.17 - klo:09:22
Onko varmaa ettei pumpun siipi pyöri tyhjää akselillaan,
moottorin pitäisi pyöriä kun vääntää pumpun siivestä, käsin.

testaan tuon vielä tänään jotta saa siihen varmuuden ennen kuin alan "kansi remppaan".siipipyörä näytti uudenveroiselta eli ei ole hangannut koppaa vasten ja tosiaan stefakaan ei vuoda,kuiva toiselta puolelta.vaikuttaako nuo kaasarille menevät lämmitysputket vedenkiertoon?ei luulisi kun kannesta lähtee iso letku.vaikea uskoa myöskään että yht.äkkistä ilmalukkoa syntyy toimivaan järjestelmään itsestään.

Coastside

#85
Kannen saa halki kaatamalla kylmää vettä kiehuvan kuumaan koneeseen. Ensin voi olla vain tiiviste tai letkuvuoto joka keittämisen aiheuttaa. Keittäminen ei ole vaarallista niin kauan kuin vettä riittää ja paine pääsee karkuun. Kiertääkö vesi selviää väriaineella jota kaataa syyläriin ja seuraa vaaleneeko väri kun kone lämpiää termarin aukeamisen lämpötilaan. Jos systeemissä on paisuntasäiliössä täyttö, ei keino toimi kun siinä ei neste vaihdu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

masiina

vesipumpun siipipyörästä pystyy pyörittämään konetta.eli ehjä on.päräytin vielä käyntiin ilman koppaa ja hyvin pyörii.tulpan otin taas irti ja näytti kostealta.eli varmaankin pikkasen tihuttaa tiivisteen välistä.ei auta kuin ottaa kansi irti.nythän siinä ei ole mitään kun järjestelmä tyhjä.vuoto saattaa toki olla niin pientä että ei sammuta mopoa.

masiina

mitä mieltä?aika "hakatun"näkönen kansi.oisko noi sirpaleet sitten leikellyt myös tiivistettä?mustunuthan toi on tuosta reunasta.onko noista kaasariin menevistä letkuista oikeasti hyötyä vai kannattaako vaan suosiolla tulpata?


masiina

#88


mitään isompaa halkeamaa ei tiivisteessä ole.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)