Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kipinä häviää starttimoottoria pyörittäessä

Aloittaja Lotvonen, 09.08.19 - klo:16:24

« edellinen - seuraava »

Lotvonen

Agility on seissyt jonkin aikaa ja ei lähde enää käytniin. Testailin kipinää ja kun polkee kicksistä, niin tulee kipinä mutta kun pyörittää startilla, niin ei tule kipinää?  Lisäksi kun kääntää avaimesta virrat pois, niin silloin antaa kerran kipinän...Mistähän lähtis vikaa etsimään? Ei edes yritä käyntiin vaikka ruuttasin starttipilottiakin suoraan imukaulasta sisään.

konenikkari

Taitaa olla joku maadoitus olla hapettunut, tai peräti kokonaan irti.
Tee lisämaadoitus akun miinuksesta, skotun ja moottorin runkoon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#2
DC boxilla jännite voi laskea liikaa. Akku syyniin. Startatessa kaasu kiini ettei puristuksia tule liikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

"Lisäksi kun kääntää avaimesta virrat pois, niin silloin antaa kerran kipinän" tuo osa kysymyksestä viittaa maadoituksen puuttumiseen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lotvonen

Akku taitaa olla aika huonossa kunnossa, ainakin startti pyörii tosi hitaasti, mutta luulis sen edes yrittävän käyntiin huonollakin akulla? Täytyypä tutkia maadotuksia tarkemmin.

konenikkari

Jos et tiedä akun ikää, ja kuntoa, ilman muuta, uusi se.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lotvonen

Akku vaihdettu ja lisämaita laitettu. Ei vaikutusta, mitä seuraavaksi? Jotenkin oudon nihkeästi kone kyllä pyörii, jotenkin tuntuu puristuksetkin heikoilta. Aukaisin kannen ja sylinterinkin ja männänrenkaat on ok ja ajoitus sekä venttiilinvälykset kohdillaan.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Lotvonen

Kyllä se ilman tulppaa pyörii ihan ok. Edelleenkin kipinä häviää kun startilla pyörittää mutta polkemalla kipinä tulee, tosin se näyttäis tulevan joten vähän sivuun tulpan kärjestä?

konenikkari

Kokeile sitä kipinää, pelkästä tulpanjohdosta n.4mm ilmavälillä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lotvonen

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.08.19 - klo:12:09
Kokeile sitä kipinää, pelkästä tulpanjohdosta n.4mm ilmavälillä.

Sama juttu, polkemalla kipinöi mutta ei startilla

konenikkari

Kuinka pieneksi akun jännite laskee startilla pyörittäessä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lotvonen

Vaihdoin jonkun vanhan startin paikoilleen ja kipinä palasi! Nyt pyörittää hyvin ja antaa kipinää mutta ei käynnisty :(

Kaasarissa paukahtelee välillä mutta ei käynnisty, vähän lupailee mut siihen jää. Mistähän jatkais vian etsimistä? Putsarille tulee bensaa eli ei ainakaan alipaineongelma.

jwalk

Putsarille ei pitäisi tulla bensaa, jos ilmanputsaria tarkoitit?
Seuraavaksi tarkistaisin venttiilivälykset

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04