Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ditech to carb

Aloittaja Jonttuutonttuu, 11.06.19 - klo:04:10

« edellinen - seuraava »

kani

Onhan siinä omat juttunsa vianselvityksessä. Pahimmillaan se on että vaihdat osa kerrallaan kaiken ja vieläkään ei toimi, sitten vika löytyy jostain tosi simppelistä paikasta. Mun ditech ei ole koskaan toiminut tankillista enempää. Saa nähdä toimiiko nytkään kun vaihdoin ecun ja "tuntuu toimivan paremmin kuin koskaan aiemmin". Toivottavasti vihdoin. Mutta on tollasen kaasari sr:n korjaaminen paljon helpompaa/tekniikka yksinkertaisempaa/pomminvarmempaa ja vaihdettavat osat halvempia.

Jonttuutonttuu

Ostin 17e uuden sylinterin kannen jossa on normaali palotila ja käytettynä 21mm dellun ja voin sanoa että kannattaa. Toimii ku junan vessa. Ja kulkee

kani

Teitkö mitään muuta?? Oliko ton kaasarin sovittamisessa haasteita? Tarvitsiko erilaisen vaijerin pujottaa läpi ja laittaa se sen alkuperäisen kaasuläpän tilalle vaan?

Sattuuko sulla olemaan ditechin osia jäljellä, ruisku, bensapumppu, ecu?

Jonttuutonttuu

Vakio vaijerin sovitin kaasariin toimivaksi puriste nipalla. Kaasuläpän lukitsin puoleen väliin stoppari ruuvilla.  21mm dellu käy suoraan vakio imukaulaan. Ja tuorevoitelun poistin koska kyseisessä mallissa on sähköinen pumppu. Kaasarin imupuolen sovite holkin viilasin oikean kokoiseksi ja laitoin vakio kotelon kansss jotta se tukisi kaasaria. Kotelon oma ilmareikä kuristi liikaa joten porasin pohjaan kannen puolelle ison reijän ja tulppasin vakion pyörteilyn vähentämiseksi.

Suutin ym löytyy mutta bensapumppu on roskissa. Vakio ecu ohjaa kipinää joten se on käytössä.

Jonttuutonttuu

Kun ihmisiä ahdisti että tein conversion, niin kysyn onko joku halukas ostamaan ruisku sr vm 03 ennenkuin "pilaan" kaksi ruiskullista taas?

konenikkari

#35
Missäpäin suomea tuo kilohintainen laite sijaitsee.
Myyntiilmoituksessa pitäisi olla hinta ja paikkakunta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jonttuutonttuu

Eihän tämä ole myynti ilmoitus? Kysely lähinnä. Haminassa

jwalk

#37
Lainaus käyttäjältä: Jonttuutonttuu - 11.08.19 - klo:10:09
Eihän tämä ole myynti ilmoitus? Kysely lähinnä. Haminassa
Täällä naapurikaupungissa saattaa olla kiinnostunut.
pistä yv-viestiä, jos sopii tulla kauppoja hieromaan..

mopotinx3

#38
Nyt on tallissa eilen ostettu siisti 2006 SR50 Factory.  Kamalaa särinää pitää, kun laittaa virrat päälle. Ilmeisesti ainakin bensapumppu on rikki ja maksaa 3 kertaa enemmän kuin tämä skootteri.  Olikin heti ajatuksissa, että kaasarikoneeksi laitan tämän.  Meikäläisen tuurilla tässä on kuitenkin monta erillistä ruiskuvikaa, ettei kannata alkaa häsläämään.  Löysinkin jo Ebay.de sivuilta rajoittamattoman Piaggio CDI/puola yksikön. Kysymys kuuluukin, voiko tämän sytytysyksikön kytkeä alkuperäiseen magneettoon vai pitääkö magneeton sisukset vaihtaa samalla? Toimiihan tämä alkuperäiselläkin rajoitetulla CDI:llä, mutta kun ei ole sitä Nintendoa, niin samantien lähtee tuokin rajoitus pois.
Löysin kyllä ohjeita bensapumpun korjaamiseen, joten ruiskufanien lohduksi, annan tälle yhden mahdollisuuden jatkaa elämää ruiskumopona.
Siis laitan bensapumpun osiksi, ja katson sen sisuksia, jos jotain ymmärtäisin sen päälle.
Tietenkin pitää ensin tarkistaa onko tässä edes kipinää. Mitä pitää irrottaa, jotta pääsee tulpan kimppuun? Vein keväällä yhden rellun romuttamoon , jossa ajonesto oli mennyt päälle, toivotaan, ettei tässä ole sitä vikaa. Heti alkoi kyrsiä, kun selvisi, että tässä on vielä ajonestokin sotkettu systeemiin. Vastatkaa, please, jos teillä on Piaggion moottorilla  oleva Factory. Tämä on siis eri skootteri kuin 2004 ja vanhemmat mallit.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Jonttuutonttuu

Onko se yksikkö kaasarin vai ruiskun oma? Jos kaasarin sit joutuu vaihtaa magneetosta lähtien kaikki ja vähän tehdä sähköjen muutos töitä. Tulpan saa vaihdettua alakautta purkamatta mitään. Mulla olisi ehjiä bensapumppuja, laita yv jos kiinostaa

mopotinx3

Ne Ebay viricdi systeemit on kaasarikoneelle. Yritän kurkkia sen tulpan esille, niin näkee onko kipinää. Yhtään ei lupaa, mutta äänestä päätellen puristuksia on. Näin merkonomin logiikalla voisi ajatella, että nykyisessä magneetossa olisi vain sytytyshetken anturi ja virta sekä valopuolan johdot. Mutta kenties se ruiskun ohjausyksikkö on sotkettu ajonestoineen siihen. Ei se magneeton käämitsydeemi maksa paljon mitään, Niissä näkyy olevan erilainen liitin, josta voi sitten vetää uudet johdot puola/cdi-yksikköön.
Jos en saa tätä pumppua toimimaan, harkitsen ostoa ja laitan yksityisviestiä sitten. Jotain vikaa siinä pumpussa täytyy olla, kun ääni on niin paha.
Onhan tuo mittaristo aika kaunis, jos tekee kaasarikoneen, se ei saa tietoa enää ja varmaan antaa erroria. Kokeilen nyt lukea ne vikakoodit, kenties siellä on jotain vihjettä, miksi moottori ei käy.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Palosella

Osta meiltä samanlainen varaosiksi  ;D Täysin käyttökuntoinen ja kilvissä oleva, perä pitää ääntä kovemmissa nopeuksissa.

mopotinx3

Ei mahdu yhtään enempää raatoja tallliin. Tämäkin tuli vahingossa ostettua , en voinut vastustaa satasen tarjousta, vaikka tiesin, että rahan menoa tästä seuraa takuuvarmasti. Ihmeen vähän on Piaggion kaasarimallin moottoripaketteja myynnissä. Olisi kätevä sellainen moottori, jossa oikein käynnistyspoljin. Tavoite on keväällä saada tämä ajoon, on tässä ainakin parempi variaattorin tuuletus kuin Solifer Speedissä. :)
Aprilia Sportcity One 50 4t

Jonttuutonttuu

Tarvit puola/cdi yksikön, staattorin ja magneeton. Muutama johto pitää muuttaa. Mittaristo huutaa erroria mutta nopeus toimii edelleen sekä bensan ja valojen varoitukset. Käynistyspolkimen saa tohonkin koppaa kun hommaa vaan kaikki osat.

Coastside

Auton bensapumppu voi käydä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04