Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moottorin pinnoitusaineet ja muut ihmelitkut?

Aloittaja villain, 07.05.18 - klo:11:00

« edellinen - seuraava »

villain

Onko kukaan koittanut esim. RVS  keraamista pinnoitus ainetta. Toimiiko?
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

Coastside

Minä maalasin sinkkimaalilla. Se on kemiallisessa jännitesarjassa hapettuvampi joten alumiini pelkistyy. Hyvin on toiminut kun älysin startin maadoituskohdista sen poistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

villain

#2
Juu sinkki toimii hyvin ulkopuolella, mutta sisäpuoli  ;)

Pistin ton RVS pinnoitusaineen, katsotaan tuottaako tulosta.

Vaihdoin samalla öljyt, kun tyhmyyksissäni viimeksi vaihdoin vain osan(öljynsuodattimen kautta ulos tulevat).
Nyt menossa ns. sisäänajo, jossa pinnoitteen pitäisi alkaa tarttumaan. 300km ajoa ja seuraava satsi sisään.

Jos saisi vähän tekohengitystä annettua tolle, ettei tarvisi vielä tänä kesänä käydä totaaliremppaa tekemään.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

villain

Dodi ensikokemuksia. Kyllä se jotain siellä tekee, vaste parempi ja tuntuu, että kylmäkäynnistys hivenen parempi.

Edit ja en tosiaan ole mikään edustaja.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

openflow

Mitä pinnoitit kun mainitsit sisäpuolen, siis variaattorin kopan sisäpuolelta vai ?

MORPA

Noita ihme aineita katellut motonetin hyllyissä, kamalan hintaisia. Joku jäähdytysnesteeseen sotkettava mömmö korjaa jopa rikkinäiset kannentiivisteet ::) Kaveri osti moista mömmöä ja kokeiltiin, niin ei mitään vaikutusta.

Jäähdyttimen korjausmömmö kyllä toimii jos tietyistä paikoista vuotaa, muuten täyttä kusetusta nuo mömmöt. Fuel Stabilizatorista on kyl hyvät kokemukset.
Liikennesika.

villain

Ei vaan öljyjen seassa toimivat aineet, oli ajatuksena.
Kyllä mulle taitaa tosta parinkympin ostoksesta jäädä ihan hyvä maku, jos teho ei heti kohta häviä.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

joni_k

ite en pistäis autoon mitään litkuja öljyyn tai jäähdytysnesteeseen.jäänestoa oon tankkiin välil laittanu.skootteris vois kokeilla vähentääkö männän helman naarmujen tulemiseen.

villain

Juu en mäkään lähtis mitkään autoon tököttejä tuuppaamaan. Tohon skobaan voi kokeilla kaikkea hullua  :o
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

joni_k

joo ei kauhea vaiva jos kilahtaa kiinni ;D

MORPA

Voihan sitä kaikkea kokeilla, mutta joku huijari sillä kokeilulla sitten tienaa.

Oli mulla aikoinaan yksi Saab 900 jossa oli petilaakerit loppu ja öljynpaineet aivan liian alhaiset, no ihmemömmöä purkillinen öljyn sekaan, ei vaikutusta. Pari purkkia lisää niin alkoi öljynpaineet pysymään. Varmaan olisi toiminut paremmin ilman ihmemömmöä. Talvipakkasilla pyöritti hieman hitaasti, mutta sehän ei ollut mikään ongelma, nämä olivat hyviä käynnistymään pakkasellakin.

Jostain foorumilta myöhemmin luin, että aivan normaalia "vähän" enemmän ajetuissa Saabin moottoreissa, ja kyllä sillä vielä ajelee ainakin 40000 ;D
Liikennesika.

joni_k

sen mitä oon saabeilla ajellu niin kaikki pyörittäny sairaan hitaasti. samaa sano työkaveri jolla useampia saabbeja ollu.

Coastside

Otsikko voisi olla "ihmeaineet". Kuulalaakeroidun kitkoja ne ei vähennä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 14.05.18 - klo:06:58
sen mitä oon saabeilla ajellu niin kaikki pyörittäny sairaan hitaasti. samaa sano työkaveri jolla useampia saabbeja ollu.

No riittävästi kuitenkin, aina lähtivät käyntiin oli pakkasta vaikka kuinka. Vanhoja romuja nuo minunkin kaasari saabit olivat, mutta käyntiinlähdön kanssa ei olut ongelmia.
Liikennesika.

pera8x

kyllä nuo ihmeaineet toisinaan toimiikin. rvs on varmaankin parhaita noista öljyn sekaan laitettavista aineista, mitkä tekee kait jonkinsortin keraamista pinnotetta sylintereihin ja muualle, missä on kitkaa ja lämpöä. sillon joskus noita vähän tutkin, kun aihe kiinnosti.

itte tuuppasin kahteen autoon vähän vastaavaa litkua, kun tuo rvs. x1r oli aineen nimi. toinen oli 3,5 litranen diisseli ja toinen oli 2,5 litranen diisseli. molemmissa tippu kulutus ihan huomattavasti. isommassa koneessa kulutuksen lasku oli jotain yli litran verran sataselle. pikkulohkossa muistaakseni vajaa litran verran. tuo isompikoneinen kuluttikin n. 10 litraa sataselle matka-ajossa. seka-ajossa oli jotain 12 litran luokkaa. että nykyajan pienmoottoriseen, mikä muutenkin kuluttaa vähän, niin ei kannata olettaa, että kulutus tipahtaa kolmesta litrasta puoleentoista.. :D

noiden toiminta perustuu kitkan vähenemiseen. ja jossain määrin "korjaa" kulahtaneita sylintereitä ja muita kohtia. tekee jonkin sortin keraamista, liukasta pinnotetta. joku tv ohjelma joskus testasikin tuon rvs:än. laittoivat liemet sierraan ja ajeli sen tonnin tms, mitä sillä nyt pitää ajaa, että se on tehtävänsä suorittanut. sitten laskivat öljy pois koneesta ja lähtivät ajamaan. en nyt muista kuinka pitkän matkaa ajoivat, jotain aika pitkän matkaa. oisko ollut oulusta tampereelle. tais päästä jopa perillekkin. useempia kymmeniä, tai satoja kilsoja ajelivat ilman öljyjä. moottori kyllä vaurioitui tuossa hommassa, kuten olettaa saattaa. mutta mikä oli yllättävää, niin se ei leikannut kiinni. koneen vaurioitti lämpö. ei ollut öljyjä siirtämässä lämpöä pois kriittisistä kohteista, niin jotain muoviosia sieltä ainakin suli jakopään kohdilta. kait se hakemalla jostain juutuubista löytyy, jos aihe kiinnostaa.

vertailun vuoksi, yhden autonmoottorin sain leikkaamaan kiinni, kun talven pakkasella huohotin jäätyi ja sylki öljyt mittatikun reijästä pellolle. merkkivalot ei toimineet, enkä ollut siitä tietonen, kun olin vasta ostanut auton. 6 kilsaa sillä pääsi ennenkun kilahti. ajoin läheiselle huoltoasemalle ja takas. en tiedä missä kohtaa öljyt oli lentäneet, mutta kotoa lähtiessä ne oletettavasti oli koneessa. juuri ja juuri pääsin takas kotipihaan, kun kilahti totaalisen jumiin siihen paikkaan. pelti auki ja öljyä konetila aivan täys. ei jaksanu startilla pyörittää yhtään.