Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Lista ruisku-4T moposkoottereista

Aloittaja flyby, 18.10.19 - klo:22:26

« edellinen - seuraava »

flyby

Nyt paloi lopullisesti käpy kaasareihin. Suomessa niin tyypillisellä sumu/tihkusadekelillä kaasarin kurkku alkaa jäätää ja on iso riski että skopa ei ajon jälkeen enää käynnistykään tien päällä. Tästä mulla kokemusta kahdesta mallista, Piaggio Fly ja nyt tänään petti Kymco Agility.

Tässä siis haluttu lista ruisku-4T malleista. Lisäilen ja korjailen listaa kun tulee lisää tietoja. Aloitan mallista joka on tutulla.

Yamaha Neos vm ?
Honda Zoomer/Ruckus vm ?

Coastside

#1
Talveksi voi ottaa bakeliittieristeen pois imukaulan alta. Minä olen ajanut nelarilla vuosikymmenen kaikissa säissä eikä yhtään kertaa ole jäätynyt. Lisäsin varmuuden vuoksi folion kaasarin päälle ja tein koteloon reijät puhaltamaan ilmaa kaasarille.

Mikä estää ruiskua jäätymästä? Bensa ei paljoa asiaan vaikuta. Kun lähellä nollaa oleva kostea ilma tulee kanavaan, sen paine laskee ja siksi lämpötila niin paljon että kosteus härmistyy jääksi metallipintaan ja kun kerrospaksuus kasvaa, tukkeutuu kanava.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 19.10.19 - klo:06:35
aprilia sr 50 ditech
gilera runner 50 sp tai pj en muista?
Onks noitakin nelitahteina?

joni_k

#3
aa katos aivopieru iski..ei oo eli meni poistoon.

No, ainoa joka tulee mieleen on honda zoomer 50, tunnetaan myös nimellä honda ruckus 50.

Sepi6

Honda NSC 50 vision, ainakin 2015 vuodesta eteenpäin on olleet ruiskukoneella.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Mökkelö

#5

viisnelonen

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella


Coastside

Minunkin mopon rekisteriotteessa on kaksi kokoa: 10" ja 12"
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

2021 tulee euro-5 mopoillekkin joten ruiskuja tulee kun se on helpoin tapa toteuttaa se. Nostaa vanhojen nokimiilujen arvoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.12.19 - klo:11:56
Nostaa vanhojen nokimiilujen arvoa.

Mikä niiden arvoa nostaa? Aika moni skootteristi arvostaa varmatoimisuutta ja pientä polttoaineenkulutusta. Ruiskulla saa molemmat aikaan suht halvalla. Kaasarilla ei.

joni_k

kaasarissa en keksi mitään muuta hyvää kuin se että halvempi ja helpompi korjata.

Coastside

Virittely muuttuu digitaaliseksi ja monille se on hebreaa ja voi olla ettei softia edes saa. Harva jotain arduinoa alkaa siihen tekemään. Saa nähdä.

Vikatiheys laskee mutta korjaaminen kallistuu. Kuten nykyiset ruiskut koki poistumaa sen vuoksi että osaamista on vähän ja osat kalliita ja etenkin merkkikorjaamo on hinnakas.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

No joo. Aika suuri osa silti skootterilla ajavista pitää menopelinsä täysin vakiona. Virittelyllä ei siis ole kovin suurta merkitystä.

Korjaaminen kallistuu joo, mutta kun ne yleistyy, tietotaito kasvaa samalla. "Nykyisistä ruiskuista" Taitaa yksi harvoista poistuneista olla Piaggion Purejet. Se oli aikaansa edellä, eikä kovin moni ollut innostunut siitä. Nykyään tilanne on toinen. Harva osaa / viitsii tehdä menopelille mitään itse, niin ruisku huoltovapaampana on siis parempi. Kaasaripelin kaasari voi mennä jo vuoden seisomisesta tukkoon. Ruiskut harvemmin menee tukkoon seisomisesta.