Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Missä vikaa?

Aloittaja Eki, 05.05.20 - klo:20:46

« edellinen - seuraava »

Eki

Skode on ruvennut lähtiessä liikkeelle taristämään ilmeisesti variaattorista johtuen? Teki sitä vanhalla hihnalla sekä nyt uudellakin, putsattu holkki ja voideltu akseli mihin holkki tulee, uudet rullat ja uusi merkkikohtainen hihna. Kun vaihdoin, en huomannut oikeastaan muuta kuin, että takavari takkusi kun käsin puristi lautasia. Ilkeää tuo huono lähtö, täristää ja etukatteen luukku vielä resonoi, se kyllä tuunattu silikoni pehmikkeillä luukun alle, ei resonoi enää, muuten liikkuu ja kulkee ihan kuten ennenkin kun liikkeelle pääsee.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

takavari pitää ilmeisesti purkaa ja voidella uusiksi.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 05.05.20 - klo:21:43
takavari pitää ilmeisesti purkaa ja voidella uusiksi.
Se itselläkin mielessä, että on kuivunut vaseliineistä ja ei toimi jouhevasti.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

huvittava vika kun kiinalaisissa täähän on enemminki ominaisuus. katteet resonoi vaan kun lähtee ja hihnan repii variaattoria kun lautaset on epätasaisesti kulunu ja hihna nappaa epätasaisesti kiinni.. ;D

Eki

Ostin eilen akullisen pulttipyssyn motonetista, tuli 2 akkua mukaan ja tuhti laite 129,00€, irroitin takavariaattorin ja aukaisin sen, putsasin sekä voitelin, nyt toimii toistaiseksi kuin unelma, saa nähdä kuinka kauan, mutta helppohan se on tarvittaessa aukoa.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Kannattaa sitten kiristellä pultteja järjen kanssa sillä. Helposti jää liian löysälle, tai menee liian kireälle jolloin esim. kampurasta menee kierteet päästä.

Eki

Kyllä, on käytössä tarvittaessa myös etuvarin irroitusrauta, mallia motonet, tai samanlaista myydään vähän siellä sun täällä. Aikoinaan ostin sen ison hylsyn mikä käy takavarin mutterin irroitukseen (siis aukaisuun), hienosti aukesi sekin ja kasatessa ruuvilukitetta ja käsin alkuun sekä pulttipyssyllä loput, painaen jousen käsin. Aukaistessa oli käytössä puristimet.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

mun mielestä näissä variaattori vehkeissä ärsyttävin ominaisuus on se että liikaa kuluvia osia jotka vaikuttaa kulkemiseen ja ajopelin käyttäytymiseen. manuaali vehkeissä näitä ongelmia ei juurikaan ole.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 08.05.20 - klo:05:27
mun mielestä näissä variaattori vehkeissä ärsyttävin ominaisuus on se että liikaa kuluvia osia jotka vaikuttaa kulkemiseen ja ajopelin käyttäytymiseen. manuaali vehkeissä näitä ongelmia ei juurikaan ole.
Mun kokemuksen mukaan tämä on pää-asiassa huollon puuttesta johtuvaa. Kiinalaisissa monesti myös materiaalin huonoudesta johtuvia.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

joni_k

Valitettavasti kiinalaisiin ei "laatu" osia saa.. ;D

jarez

Kun sitä takavariaattorilautasten avautumisen sulavuutta ihmettelee, niin kannattaa samassa kytkimen kengistä / kitkapinnoista hioa lasittumat pois hiomapaperilla ja samalla kytkinkellon pinnat putsata + hiekkapaperilla varovasti kans käydä läpi.