Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterilla ajaminen - mitä siitä ajatellaan?

Aloittaja GTS52, 25.05.18 - klo:23:18

« edellinen - seuraava »

Motomummo

#75
Naarmut on on niissä pulleissa kohdissa kupeissa ja tasapuolisuuden  nimissä molemmilla puolilla. Reilut kämmenen kokoiset.  Kahdesta maalaamosta  tarjousta kysyin, näkemättä viidensadan luokkaa..

Coastside

http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=118.0

Maalaamisesta. Samaa sävyä saa maalikaupasta ja spray tölkillä saa hyvääkin jälkeä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Ne varsinaiset sivuposket on peltiä, joten niitä saattaa joutua oikomaan ja tasoittelemaan. Mulla kävi sen yhden kanssa hyvä tuuri, kun jäljet tuli vain pakoputken ritilään, ja sivuposken alaosan muoviosaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Motomummo

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 12.08.18 - klo:11:28
Ne varsinaiset sivuposket on peltiä, joten niitä saattaa joutua oikomaan ja tasoittelemaan. Mulla kävi sen yhden kanssa hyvä tuuri, kun jäljet tuli vain pakoputken ritilään, ja sivuposken alaosan muoviosaan.
Oiottavaa  ei mielestäni ole, tasoitettavaa kyllä

Vespister

Jos pistät naarmuista kuva Aijaa comiin ja linkität tänne, niin saamme paremman tilannekuvan.

Motomummo

#80
https://aijaa.com/CJarmw ja
https://aijaa.com/fuYSXV

Kuvissa naarmujen päällä värivahaa. Ja jälkeä myös alakatteessa. Kuvat ei erityisen hyvät

joni_k

tommosille en tekis mitään.kovaa ajoa vaan.

Motomummo

Oli vahingossa kaksi samaa kuvaa, alempi vaihdettu.

MORPA

Kyllä noi kaverit mun moposkootterilla ajelua ihmettelee. Harva mitään mainitsee, mutta ne jotka jotain kysyy, tuntuu kelpuuttavan vastaukseksi et mä tykkään ajella näillä. En mä kyllä monessa muussakaan asiassa ole hirveän kiinnostunut muiden mielipiteistä.

Välillä miettinyt moottoripyörän hankkimista, mutta se puuha on tietyllä tavalla vähän totisempaa hommaa. Moposkootterilla kun huristelee, niin voi välillä vaikka naureskella itelleen ;D Moposkodut on jotenkin sympaattisia laitteita, tulee aina jotenkin iloinen olo kun sellasen näkee pöristelemässä johonkin.

"Ykät" on kans hauskoja kun ne niin rehvakkaasti pysäyttää ja meinaa alkaa ripittämään ja neuvomaan, niillä menee useimmiten pakka aivan sekaisin kun "mopojonnella" kasvaa naamassa karvoja neliösenttimetrillä enemmän kuin viisi. Yks oli aivan huippu kun jäi kyyläämään, niin menin siltä kysymään että oliko jotain asiaa. Äijä väitti että mun mopo kulkee yli viittäkymppiä, vastasin sille että jopa kaheksaakymppiä pääsee, mutta mistä sää sen tiesit kun sun kohdalla ajoin 40km/h ;D Kunnon pösilö ::)
Liikennesika.

Coastside

#84
Olen miettinyt mistä asti ihastukseni kaksipyöräisiin alkoi? Pienenä lapsena jo se vaikutti sirkusnumerolta pysyä pystyssä ja silloin se välineenä oli aikuistenkin toivelistalla ja saavutettavissa. Kun sitten kasvaessa moottorin pärinät alkoi innostamaan, tuli seikkailun maku. Jokainen arkinenkin prätkäilijä oli pieni kapinallinen. Varhaisen mopokauden jälkeen pyöräily sytytti kun siinä on puhtaammin perusasiat tallella ja oma suorituskyky framilla. Skootteri on " järkivalinta " moottoroiduista ja kiinalainen edullinen jos ei työmäärää laske. Talvella ajo on haasteellista kun olosuhteet on laidasta laitaan. Suoritus sekin pitää se ajokunnossa. Sähköpyörä on hyvä väline kuntoiluun ja nykyisille arkimatkoilleni. Autoista tiedän liikaa pitääkseni niistä enää. Se asiat tuli koluttua pohjamutia myöten huolella. Tuossa valossa on aika se ja sama mitä muut ajattelevat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kaukari

Viissataa on aika paljon tuollaisten pikkukraapujen korjauksesta. Omassa kikottimessa on soratiekokeiluista ihan vastaavat jäljet molemmissa poskissa. Olen Partasen kanssa samoilla linjoilla, että luonnetta ja persoonallisuutta ne vaan lisää. Kuukauden päästä et enää edes kiinnitä huomiota noihin naarmuihin.
Ei muuta kun kovaa ajoa. Siitä se kokemus karttuu ja tasapainokin paranee.

MORPA

Pikkunaarmuja ei kannata korjauttaa kuin vasta myytäessä, nyt jos ne korjautat niin ei mene kauaa kun joku on kaatanut skootterin ja taas on naarmuilla ;) Ja jos sen nyt itte kippaat kumoon niin ei harmita ne kaksi uutta naarmua ;D

Maalaustyö on hemmetin kallista, vakuutusyhtiöthän sitä alaa pääasiassa rahoittaa ja niille on melko sama muutama satanen sinnetänne.  Viidellä sadalla saa noin viisi tuntia työtä, ja jos osat pitää irrottaa, tehdä pohjatyöt ja sotkea ruiskut ja maalit, niin ei se aivan järjettömältä hinnalta kuulosta. Sitten kun vielä oletetaan ettei työn tilaaja hyväksy pienintäkään virhettä maalipinnassa, niin saatetaan joutua maalaamaan uudestaan jonkin ilmassa leijuvan pienen roskan takia. Maalit ja lakatkin on sävytettynä yllättävän kalliita. Kyllä asiansa osaava automaalari osaa työnsä arvottaa, mutta kyllä se tuloskin on sitten täydellinen.

Coastsidella taitaa toi mopoilubudjetti olla aika niukka, mutta onneksi osaamista ja viitsimistä riittää tuontyyppiseen toimintaan. Ihmettelen, mutta myös arvostan. Makaroonilaatikkoakin valmisteassa voi muutaman makaroonin poimia takas pussiin, säästäähän siinäkin ::)
Liikennesika.

Coastside

#87
Maalaamon tavallisin peruste kalliiseen hintaan on työn erikoisuus maalata yksittäinen osa tai kaksi. Pesurutiinien osuus ja kuivausuunin turhan suuri käyttö on suurempi kuin auton maalauksessa ja telinekin pitää järjestää. Oikean sävyn löytäminen auringon haalistamaa vastaamaan voi olla vaikeaa ja niuho asiakas on peräkipu. Hommaa ei haluta jos muita töitä on. Hinta häätää näpsästi ja jos ei niin rahaa tulee. Oli unohtua että yleensä vakuutusyhtiö maksaa ja ovat tottuneet veloittamaan kovimman päälle. ;)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kestosippi

#88


Tuli vanhoilla päivillänsä hankituksi tämmöinen menopeli.
Kolme kesää moposkodella ajellessa heräsi halu päästä käymään vähän kauempanakin ja vieläpä eukko kyydissä.

Tällä on nyt sitten huristeltu yhdeksän viikon aikana 4500km kun tää kesä on ollut skodereissuille suotuisa keleiltänsä. Taitaa tulla ajoa keskimäärin 500km/viikko.

Kuvassa näkyy toinen harrastuksemme. Tuonne SF-C kausipaikalle on meiltä matkaa noin 185km ja se on ollut juuri sopiva ajorupeama.

Kaksistaan suurin osa ollaan hupimatkat tehty. Duunimatkat olen tietysti ajanut tällä myös mutta matka on lyhyt ja sopisi paremmin moposkodulle, vaan kulkeehan ne tälläkin hyvin.

Vastaan tulevat moottoripyöräilijät kaikki kullä morjestaa kädennostolla ja niin olen tehnyt itsekin.

Olkoon vaan lälläripyörä tai ei. Mulla on tässä Pösössä Piaggion 500cc moottori jossa noin 39 hevosta. Hyvin menee eikä tee tiukkaakaan kaksi lähes satakiloista päällä. Pyörä itse painaa 220kg. Huippunopeutta en ole kokeillutkaan mutta moottoritienopeuttakin  pääsee ihan vaivatta (120km/h). Mukavinta on ajella tällä noin 80km/h nopeutta.

Positiivinen yllätys bensankulutuksessa. Kuluttaa 3,6 litraa/100km jos ajelemme pikkuteitä. Moottoritiellä menee 4,2l/100km.

Peugeot Satelis 500

Vespister

Mukavia harrastuksia sulla!

Tämä kesä oli mulle hieman liian kuuma motohommiin. Käytän aina kunnon varusteita, joten helteessä kurvailu muuttuu helposti kestävyyslajiksi.

Perheessä on meilläkin matkailuauto. Tosin vaimo siihen kyllästyi ja käyttö on perin vähäistä. Ei viitsi ajatellakaan kilometrihintaa, kun ajoa tuli kesällä noin 1 000 km. Käytettynä hankittiin kohtuuhinnalla onneksi.
En sitä halua kuitenkaan myydä. Ilmeisesti tuleva vuosi on viimeinen työelämässä, joten sitten on aikaa itsekseen ajella Ducatollakin. Sinne vaan joku kevyt skootteri takaseinälle mukaan ja vaikka Yyteriin yönyli-visiitille. Skodulla lähiajot.

Niin onnea vaan uuden skootterin oston vuoksi!