Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super 8 4t modauksia

Aloittaja jwalk, 03.03.18 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

jwalk

niinkuin tuossa ameerikan kielellä kerrotaan, niin oletuksena hana kiinni. Akkusähköä nastoihin, niin solenoidi vetää ja hana aukeaa. Kytketty mulla loogisesti virtalukon taakse.
jos ei jostain syystä sähköä ole, niin tuosta vivusta aukeaa manuaalisesti.

MORPA

Kertokaa joku mksii tuomoinen sähkötoiminen hana olisi sytä asentaa? Ainoo mikä vähän herättää mielenkiintoa on tuo pakkoaukaisu vivulla, mutta ei ole ollut toistaiseksi tarvetta sellaiselle toiminnolle. Joku kiinalainen magneettiventtiili ei oikein vakuuta mua, käämi palaa ja sitten ei enää virtaa bensiini, no väännä vivusta.
Liikennesika.

jwalk

en minä rupea väittelemään, miksi sinun, tahi muidenkaan olisi syytä tuommonen laittaa.
minä vaan jupisen täällä omista puuhailuistani ja kokeiluistani.
kerron kyllä, jos tämä(kin) idea osoittautuu paskaksi. ;)

joni_k

jos pistetään skootterin alipainekalvohana vs tämä sähköinen, jossa on myös käsitoiminto..kumpi on vika tilanteessa helpompi ohittaa. muutenkin alipainehana toimii vaan moottorin pyöriessä, sähköt päälle jos akkua on niin hana on heti auki.

MORPA

En minä ole väittänyt että moinen sähkötoiminen hana olisi huono, kunhan ihmettelin miksi sellaisen asentamiseen olisi tarve. Sanoin myös tuon ohitustoiminnan olevan asiallinen ominaisuus.

Ainoa huono puoli tuommoisessa on mielestäni se, että bensa virtaa kunnen virrat katkaistaan tai ne muusta syystä katkeaa. Alipainehana taas menee kiinni kun moottori sammuu. No mopo ei ole mikään auto, eli yleensä törmäämisessä johonkin, kuski ja ajoneuvo jäävät erikohtiin ja seuraukset riippuu täysin kuinka lähelle toisiaan jäävät ja mihin asentoon tulipalon syttyessä ;D

En mä pidä tuota edes realistisena riskinä, mutta jos tuosta hanasta jotain huonoa pitää keksiä niin vaikka tuo. Noin niinkun yleisesti ei polttoainejärjestelmiin viedä virtaa ihan mihin vaan tai miten vaan. Magneettiventtilit on aina jonkinlainen riski palavien nesteiden yhteydessä ;D
Liikennesika.

jwalk

Tein downsizingin.
laitoin varakoneen melkein vakioksi(72cc). Vakioputki, putsari ja sillee.
Nastarenkaat lykkäsin alle, jos vaikka innostuis välillä paristelemään. Helpompi sit keväällä varmaan myydäkin pois.
Eipä ole aikoihin noin "tehotonta" mopoa ollutkaan. Kuulostaakin ompelukoneelta,
viripalikat talteen oottamaan uusia rojekteja.

Coastside

Mitkä nastakumit siinä on?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

#82
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.01.19 - klo:06:04
Mitkä nastakumit siinä on?
Sawat. Tulivat ostamani varaosaraadon mukana.
takarengas vakiosta poiketen 110/80-14. Kun vakiokoko 120/80-14

MORPA

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 05.01.19 - klo:16:43
Tein downsizingin.
laitoin varakoneen melkein vakioksi(72cc). Vakioputki, putsari ja sillee.
Nastarenkaat lykkäsin alle, jos vaikka innostuis välillä paristelemään. Helpompi sit keväällä varmaan myydäkin pois.
Eipä ole aikoihin noin "tehotonta" mopoa ollutkaan. Kuulostaakin ompelukoneelta,
viripalikat talteen oottamaan uusia rojekteja.

Kuin helvetillistä kyytiä sun pitää mopolla saada? Mopo se on viritettykkin mopo, ei se siitä mihkään muutu paitsi virkavallan mielestä ;)

Vielä kun se viritetty mopo ei teknisesti ole mopo, niin miksi ei ostaisi ihan moottoripyörää jos pitää päästä lujaa ja kovaa, ajo-ominaisuudetkin on aivan eri luokkaa. Tai vaikka 125ccm S8 ja alkaa sitä virittämään, lähtökohta ainakin olis parempi.

Itellä on aina vähän ollu mielessä 125ccm Agility ja siihen kylmästi mopon kilvet, täysin laitontahan se olisi, mutta niin on myös tuo viritetty mopokin. Asiaa tuskin moni poliisikaan havaitsisi, ja ne poliisit joita mopot jostain syystä erityisesti kiinnostaa huomaavat ne virityksetkin. Yleensä ne vaan puhalluttaa ja ovat hämmästyneitä kun ei mittari värähdäkkään ;D
Liikennesika.

jwalk

#84
Kulkee toi meigän autokin yli 200, mutta en mie sillä täysiä ajele. Siltikään siinä ei ole mielestäni liikaa tehoa.
virittely on harrastusta ja uteliaisuutta mulle. Halpaa näillä vehkeillä.
Onhan mulla isokilpinen skootterikin, viritetty sekin. Joten vieläkin enempi syytä kyseenalaistaa...
Sitä paitsi super 8 on suht painava ja minäkin läski. Vakiona pelottaa ajella paljon enempi autojen seassa, kuin "hieman piristettynä". Siis mopo. ;)

Coastside

#85
On se mopojen virittely oma lajinsa. Olen katsonut saksalaisen Simson mopoporukan videoita jossa varakkaat keski-ikäiset äijät niitä laittaa pikkutarkasti selitellen. Mopo on ddr peruja.

Oikeasti nopeiden kanssa on ongelmansa. Yksi nopeusennätys pyörän rakentaja englannissa teki vaikkei koko maassa ole paikkaa kokeilla. Amerikan suolajärville piti matkustaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 05.02.19 - klo:06:09
Kulkee toi meigän autokin yli 200, mutta en mie sillä täysiä ajele. Siltikään siinä ei ole mielestäni liikaa tehoa.
virittely on harrastusta ja uteliaisuutta mulle. Halpaa näillä vehkeillä.
Onhan mulla isokilpinen skootterikin, viritetty sekin. Joten vieläkin enempi syytä kyseenalaistaa...
Sitä paitsi super 8 on suht painava ja minäkin läski. Vakiona pelottaa ajella paljon enempi autojen seassa, kuin "hieman piristettynä". Siis mopo. ;)

Tehoa nyt harvemmin on liikaa missään laitteessa, mutta kun totesit ettet noin lussulla mopolla ole hetkeen ajanut tai jotain sinnepäin, niin jossain vaiheessa sitä tehoa siis käytössäsi tarvitaan.  Itelläkin on kaikki ajomopot viritettyjä ja en mä nyt sanois 72ccm nelarikymcoa laiskaksi mopomaailmassa, jos sitä vertaa täysin vakioon vastaavaan ;D Ei sellasessa kuitenkaan liikaa tehoa ole, et sillee varsinaisesti hyökkäis ja lähtis hallinnasta, juu ei ;D

Mun Polossa on riittävä huippunopeus, en oo koskaan uskaltanut kokeilla ajaa sillä täysiä. 150km/h se ainakin kulkee ;D Osta pois :P
Liikennesika.