Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility 4T, Uudet yläpään rojut

Aloittaja villain, 10.10.18 - klo:16:57

« edellinen - seuraava »

joni_k

jore epäili ettei skootterin imu riittäny 24mm kaasarille.kokeili imurilla ja se ei jaksanu luistinta nostaa ylös saakka. kokeili skootterissa ja pienellä peilillä katsoi niin nousi ylös.jos imuäänet vaan kasvaa mutta mitään ei tapahdu pistäisin ekana isompaa suutinta. 3-5 numeroa isompi. aika lähelle oikea kiinni jo kun ei kummikaan ala pätkimään tms

jwalk

Minähän olen pelaillut noiden 24mm kaasareiden kanssa ja tehtaan jäljiltä ne ei ihan täydellisesti toimikaan näissä alle 100 kuutioisissa, varsinkin jos käytetään avarempaa putsariosastoa
luistia modaamalla saa toimimaan loistavasti.
Eli, alipainereikiä alkuun puol milliä isommiksi ja tulopuolelle luistiin viiste, samaan tyyliin kuin yleisesti kakstahtikaasareissa.
Ensinmainittu auttaa täyskaasulle ja jälkimmäinen tyhjäkäyntiin. Kumpikin parantaa reagointi kaasuun.

villain

No vaikka nyt en ihan hoksannu tuon CDIn toimintaa, niin alkaa varmaan olemaan taas säädöissä ja kaasukin vastaa tasaisemmin, kun sai ilman kuristettua suurinpiirtein kohdilleen.

Tuolla projekteissa onkin tämä kuva

Kahva kaakkoon ja palloa pienemmälle, että ottaa huippukiekat ja snadisti takasin. Sen jälkeen tyhjäkäynti kohdilleen.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

MORPA

CDI:ssä on siis säädettävä sytytysennakko, eli asetatat sen tiettyyn ennakkoon joka on sama läpi koko kierroslukualueen. Säätyvä sytytysennakko säätyy kierrosluvun mukaan aikaisemalle tai myöhemmälle. Eli säätyvässä se voi olla vaikka 5-astetta ennen yläkuolokohtaa tyhjäkäynnillä ja kun kierrokset nousee se säätyy vaikka 15-astetta ennen yläkuolokohtaa. Mut sinänsä aivan sama, sytytysennakko ei voi olla täydellisesti kohdallaan kuin yhdellä kierroslukualuella ellei sitä muuteta kierrosten mukaan. Variaattorivetoisessa koneessa se pitää saada oikeaksi niillä kierroksilla joilla ajetaan ja kiihdytetään. Jos se on väärä, niin menetät ainoastaan tehoa, et konetta sillä tuhoa.

Toi venttiili imuputkessa on ihan fiksu ratkaisu, mutta jos ilmanottoa lähdetään avartamaan niin ei sitä oikeastaan siitä sitten enää lähdetä supistamaan. Sä säädät tolla venttiilillä aika montaa asiaa samanaikaisesti, ei se nyt varsinaisesti huono asia ole, mutta tuosta kohtaa ei kaasutinta säädetä, tai ainakaan ennen ei ole näin toimittu. Ehkä olet edelläkävijä ja ennakkoluuloton ajatteliaj ;)

Kaasarin säätämiseen löytyy varmaan niin paljon ohjeita etten edes muista mikä niistä miljoonasta on se oikea, mutta lue jwalk:in vastaus, hän kertoo noiden kanssa pelanneensa. Lähes jokainen säätö vaatii kaasuttimen irroittamista ja purkamista ja tämän loputonta toistamista, mutta jos ei aivan huippuvirejä hae niin luultavasti tuolla venttiilillä päästään parempaan tulokseen kuin sinnepäin säädetyllä kaasarilla ja ainakin säätäminen on helmpompaa.
Liikennesika.