Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleismalliset takaboxit?

Aloittaja megaman, 29.08.13 - klo:12:44

« edellinen - seuraava »

megaman

Ei taida ihan helpolla löytyä tohon omaan kulkupeliin merkkikohtaista laatikkoa kiinnikkeineen.
Eli olen tutkaillut vähän noita universaaleja boxeja netin kautta. Minkälaisia niissä lienee kiinnistyssysteemit? Onko näissä mitään standardia?

Omasta  löytyy luukun alta tällaiset pulttien paikat :

Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

pekpel

Universaaleissa on boksissa kiinnitysreiät ja alusraudat, tarkoitettu tarakalle kiinnitettäväksi
Hiukan kalliimmissa on aluslevy jossa on useita eri kiinnitys pultin paikkoja, boksi tulee sitten kiinnityslevyyn pikalukolla kiinni, saa mukaan kuin kauppakassin.
Onkos nuo tarakan kiinnitysreiät ?
Jos on niin tavarateline paikalleen ja sitten saakin boksin kiinni helposti
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

megaman

Juu, varmaan tarakan kiinnityskohdat. Ei vaan taida moista löytyä ihan helpolla...

Yhtenä vaihtoehtona ehkä remmeillä kiinnitettävä takalaukku.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

pekpel

Biltemaan sitte..
Siellä on jotain joka vois käydä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Juissi

Tohonhan sä saisit aika helpolla tehtyä itsekin "tarakan" johon voi yleismallin boksin kiinnittää.
Ei tarvis kuin pitkät pultit ja holkit, niin sais tuotua noita kiinnityspisteitä ylöspäin.
Niinhin pulttien päihin lattaraudat tai levy, johon teet sopivaan kohtaan reiät yleismallin boksille.

Koko komeuden varjäät sitten spraymaalilla sopivaan sävyyn.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

megaman

^ Juu, pultteja ja holkkeja meinasin. Ja valkoiset peitetulpat mopon katteeseen, jos haluaa systeemin pois.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

Heikki

Ostin Bilteman yleisboksin jo pari kesää sitten enkä vieläkään ole saanut kiinni kun ei ole jaksanut tehdä osia. Pakettiin oli yritetty laittaa säätöjuttuja että kävisi vaikka mihin mutta ei ainakaan mun Piaggioon käy.
Piaggio Liberty 50 RST 4-tahti vm. 2005

megaman

Torilta tinkasin Givi E29 lootan kiinnikkeineen 20 €. Oli vähän haalistunut, mutta muovinhoitoaineella muuttui mustaksi.

Mukana tuli asennuslätkä ja boxi oli äkkiä paikoillaan.



Mutkaista tietä näkymättömiin...--->


mopo305

Kahtelin tuota liikkeessä, mutta jäi ottamatta, kun ei taida olla käyttöä. Ei paha.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Kinkster

Mä ostin tuollaisen motonetin boksin ja olen ollut tyytyväinen. Menin kauppaan kypärän kanssa ja koitin, että ko. laatikkoon mahtuu kypärä ja hyvin mahtui eli boksi mukaan.
Nyt boksissa on mukana sitten aina toinen kypärä ja sadeviitta ja vieläkin mahtuisi jotain pikkusälää mukaan.

joni_k

Osaisko joku kertoa mistä sais halvalla minimissään kahden kypärän kokoisen lukittavan boksin? Kaupassa kun käy ei oikein ihmeempiä tohon motonet in boksiin mahdu. Reppua oon käyttäny mut  kyl se boksi ois parempi.

joni_k

Nyt tais napata.  Biltemasta 54€ 48 litran boksi.

yxrutanen

itelläkin on bella.tavallinen boxi ei oikein käy,ottaa kansi selkänojaan avatessa.
pitääkö rälläköidä noja vex, vai onko parempia ideoita?

yxrutanen

ite oon ettiny bellan boxia,ei oo löytyny joten rälläkkä käteen noja pois ja tulpat putken pätkiin
jos haluaa nojan joskus holkittaa tahasin.ja sitten eikun motonettiin lootaa hakeen.