Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takavarin vapaakierrokset!?

Aloittaja sympaatti, 02.04.15 - klo:14:21

« edellinen - seuraava »

sympaatti

Tällaisen omituisuuden bongasin omasta skodesta, että kun tulin talliin ja sammutin vehkeen, jatkoi takavari tai joku rullaamista kovilla kierroksilla vielä ainakin minuutin, kunnes kuoli pois. Onkohan tuo ihan tervettä? Reppaako kytkinkello taijokumikälie? Ja tuo on toistunut joka kerta, mutta ei haittaa ajoa mitenkään. Tarkotus on avata koppa ja tarkistaa rullat ja remmi, mutta perää en meinannut avata sen kummemmin.
Taka-akseli + laakerit on uusittu viime syssynä.
Kannattaiskos kuitenkin? Mitä vois löytyä?  :P
Apuva...
elämä on ihmisen parasta aikaa... MN

konenikkari

Älä missään tapauksessa koske mihinkään.
Ihmettele vaan, keksit sen kyllä,kunhan pohdit.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

sympaatti

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.04.15 - klo:14:40
Älä missään tapauksessa koske mihinkään.
Ihmettele vaan, keksit sen kyllä,kunhan pohdit.

No vi##u en ole mikään konenikkari! Älä pidä hullua jännityksessä...   :o
elämä on ihmisen parasta aikaa... MN

konenikkari

#3
Sata prosenttisen oikean mittainen hihna ei tyhjäkäynnillä ylety etuvarin lautasiin,
joten koska kytkinkään ei tartu tyhjäkäyntikierroksilla, raskas, kytkinpaketti pyörii oikein mitoitetun hihnan ja virheettömien laakerointien ansiosta, lähes häviöittä.
Mun  moporoxissa huomaa saman, joku pyörii hetken vaikka moottorin sammuttaa ? ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

sympaatti

Huh! Ja mää niin pelekäsin. Kiitos, ku kerroit   :)
elämä on ihmisen parasta aikaa... MN

Partanen

Kyllä sen hihnan pitää olla kireällä jatkuvasti sellaisessa variaattorissa, jossa on kytkin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#6
Taitaa Piaggio x9 500 Evossa olla myös etu ja takavarin välissä hihnan värähtelyn estävä laakeroitu rulla joka saattaa jäädä pyörimään.
Winkkilinkki  ;)   https://www.youtube.com/watch?v=dyZW1Jf3WW8
Videossa henkilö suorittaa kokeen "ÄLÄ TEE TÄTÄ KOTONA". voi saada kytkinkengästä päähän.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)