Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

tabell82

pitääpä testailla, miten luisti pääsee nousemaan kun ottaa ne pois

tapiovuorent

Kokolailla varma , että se on edellisen omistajan oma "viritelmä"
Eikö siellä ollut mitään palautusjousta. Tuo jatkomutteri kylläkin vie sen jousen tilan , mikä siellä pitäisi olla.

Coastside

Niin se nysty keskellä on sille jouselle ja tuo ruuvi näyttää kiinnitetyn siihen. Ihme jos on toiminut lainkaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tabell82

#2973
oli siellä normaali palautusjousi ja jos on nuo hilut paikallaan niin luisti kyllä nousee,mutta ei ylös asti. jos ottaa tuon jatkomutterin ja mutterin pois niin sillon nousee luisti ylös asti. taitaa olla sama katkasta tuo kierreosa tuosta tai jättää sen verran että se jousi pysyy paikoillaan..

edit: onko porukalla tietoa passaako tuohon symin konetyyppiin:XS1P39QMB normaalit kiinalaisen osat vai mahtaako olla erilaiset systeemit?

tapiovuorent

Jos se kierreosa ei ole kovin pitkä , niin todennäköisesti sen voi jättää.
Eipä haittaa vaikka lyhennät sen niin kuin mainitsit.
Palautusjousissa , eri kaasuttimissa on esiintynyt eri pituisia ja jäykkyyksiä jousia.
Jos se toimii nykyisellä jousella , niin eipä se muita toimenpiteitä vaadi.
Tuo Symin moottorityyppi ei ole minulle tuttu. Onko esim. takana levy tai rumpujarru.
Paltalla käyvillä , varmaan on Sym-tietoa.

tabell82

rumpujarruhan siinä on, ja itse skootteri on sym fiddle 2 vuosimallia 2011

Lumiaura

Kyseessä mopo mutta olen huomannut että täältä foorumilta saa todella hyvin vastauksia joten aattelin jos saisin tän laittaa?
Elikä am6 moottorinen mopo ducatin sähköillä pätkii piikillä terävästi eli sytytys, mutta nyt on asennuttu uusi staattori ja varmasti toimivaa cdi boksiakin on testattu, myös kaasaria säädetty suuntaan jos toiseen

Kylmänä muutaman kiihdytyksen verran kiertää loppuun asti pätkimättä mutta sitten alkaa pätkiminen ja ei kierrä piikin puoliväliä pidemmälle

joni_k

itelle tuli mieleen rajoitettu cdi, mutta ilmeisesti vika ei ole siinä..ootko läpät kattonu?

Lumiaura

joo ei oo siitä kiinni, läppiä en oo kattonu... oudointa vaan se et kylmänä toimii hetken aikaa

joni_k

onko tässä joku automaattinen ryyppy tms? mietin jos kylmänä se toimii vielä jonkun aikaa ja antaa enemmän soppaa?

konenikkari

#2980
Kuinka paljon ajettu, kaikenkaikkiaan ja samalla männällä ja sylinterillä.
Onko normi hana vaiko alipaineella toimiva.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lumiaura

uudella sylinterisarjalla (kiinasta) joku 500-1000km tosin aika heikko sisäänajo oli, kaikenkaikkiaan varmaan joku 20tkm, käsiryyppy ja se ei jumita ja alipainehana

Lumiaura

#2982
suuttimia on kokeiltu molempiin suuntiin ja on putsattu ilmanputsaria ym.. ilman koko putsaria kiertää paikallaan paremmin mut ajossa alkaa kuitenkin pätkiminen hetken päästä

Uudella staattorilla vika oikeestaan korostu eli pätkiminen on paljon terävämpää, ihan kuin joku rämppäisi tappokatkaisijaa edes takas sillon kun alkaa pätkiminen

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Lumiaura - 18.01.20 - klo:14:35
uudella sylinterisarjalla (kiinasta) joku 500-1000km tosin aika heikko sisäänajo oli, kaikenkaikkiaan varmaan joku 20tkm, käsiryyppy ja se ei jumita ja alipainehana

Pistä tavallinen hana, jos bensa loppuu kaasuttimesta kun hetken ajaa.
Tai vois olla alipaineesta puutetta kun lämpiää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tex-

Oletko vilkaissut sinne tappokatkaisijaan? Jos se vika on siellä. Joku liitos löysä tai johto menossa poikki.
Samalla kannattaa vilkuilla kaikki sähköt ja liitokset.
Honda PCX -17
ex Honda Lead