Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Kyllä se sitte hyvä on, älä vaihda.
Erona on pitkä keskielektrodi joka pysyy paremmin puhtaana, kennoillakin öljyillä  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

jep, motul scooter 2t synteettisellä mennään tuoreöjyvoitelulla, luulisi öljyn laadun riittävän..;) voihan sitä tuon toisenmallisenkin tulpan joskus ostaa varastoon jos sattuu tarvimaan, ilmeisesti muut arvot ovat samat

konenikkari

#2927
Kyllä, muut arvot on samoja,
jos vielä tuo keskielektrodin eristeen värikin vaihtuu kahvin ruskeaksi enemmän ajettua, on kaikki kohdallaan.
Älä koske mihinkään, kaasuta vaan ja nauti suomen kesästä,tuoksuineen,
joista autolla ajelevat ei tiedä mitään  ;D

PS. mulla öljynä castrol A747, eikä tulppa ole minkäänvärinen.
Mutta hakiessani säätöjä kohdalleen käytin halvempia öljyjä, koska ne palaa ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

niinhän minä teenkin, kesälomakin alkaa sopivasti maanantaina niin on aikaa nauttia kesästä..:)

konenikkari

Jokos skotun onkivapa teline siis on valmis :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

#2930
sehän se pitää vielä huomenna rakentaa ;)
edit:onko kokemuksia skootterikäytössä noista iridium tulpista onko niistä mitään hyötyä aika kalliilta ainakin vaikuttavat

jwalk

Lainaus käyttäjältä: tabell82 - 01.06.19 - klo:16:44
sehän se pitää vielä huomenna rakentaa ;)
edit:onko kokemuksia skootterikäytössä noista iridium tulpista onko niistä mitään hyötyä aika kalliilta ainakin vaikuttavat
Kiinannelareissa tovin noita käyttänyt. Tuntuis paremmin starttaavan ja tyhjäkäynti tasaisempaa.
Eli, ei mitään huuhaata mun mielestä.

tabell82

jeps, ilmeisesti niillä on myös pidempi käyttöikäkin mitä normaali tulpalla. normaali tulppahan tuohon omaan skootteriinki maksaa motonetissä jopa 3,90..;)

konenikkari

#2933
Olen kokeillut, en ole havainnut mitään etua.
"Ei mikskään tullut, ei ainakaan paremmaks" ;)
Nelarissa saattaa  olla eri juttu, tai sit ei, taitaa olla uskon asioita.
Jotkut nelari ruiskut taas ei ollenkaan toimi noilla, taitaa olla markkinointia ja rahastusta.
Tai sitten ääriolosuhteisiin, jossa 100kw moottorissa käytetään kokoajan 100kw,
tai jwalkin huippuunsa viristetyssä enginessä  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

jeps, 3,90 euron hinnalla voi vaikka 1000km välein vaihtaa 2-tahti skotuun tulpan jos pitää tarpeellisena eikä ole kustannuskysymys. olikohan tuossa itelläkin huoltokirjan mukaan 5000km tuo tulpan vaihtoväli eli aika pitkä..;)

konenikkari

#2935
Nykyiset sytytyslaitteet on senverran tehokkaita,
että jossain mun kapineeessa ei ollut sivuelektrodia ollenkaan,
tulppa irroitettiin muusta syystä, elektrodin puuttumista ei käytössä huomannut mistään.
Jos iridium keskielektrodi kuluu vähemmän, ei sillä taida olla mitään käytännön vaikutusta.
Sytytystulpan laatu voi vaikuttaa, esim normi henkilöautossa,
polttoaineen kulutukseen, n2l/100km.
Eli autossa iridium saattaa hintansa tienata, tai ei.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

jätetäänpä toistaiseksi kalliit tulpat ostamatta ja käytetään noita ns "normaaleja" tulppia

tabell82

nyt heräsi kysymys oman skoden tuoreöljyvoitelusta, tällä hetkellä siinä tehoputki ja 86 kokoinen suutin kun vakio on 70.

voitelu on  säädetty pumpusta normaaliin asentoon.

pitäisikö tässä tapauksessa olla isommalla?

öljynä motul scooter expert synteettinen öljy

Coastside

Laita pumpun letku pulloon ja seosbensaa tankkiin. Viittä litraa kohden yksi desi öljyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tabell82

laitoin tankin täyteen ja pumpun syötön niin suurelle kun menee, pitää nyt ajaa viis litraa bensaa ja testata minkälaista prosenttia se antaa koneelle. eikö sen saa tälläkin tavalla testattua onko riittävä? öljysäiliö on siis kans täynnä.