Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera GP 800

Aloittaja Kone, 22.10.12 - klo:21:58

« edellinen - seuraava »

Kone

Jenkit nyt laittavat kissankin mikroon kuivumaan, jos sitä ei erikseen käyttöohjeissa kielletä.

Kone

#16
Espoosta soiteltiin. Pestynä ja puunattuna odottaa Tapiolassa skootteri. Haku menee toukokuun puolelle, jo ilmojenkin puolesta.

Mies siellä päässä puhu teitten huonosta kunnosta, roudasta ym. Että saattaa olla tosi syviäkin kuoppia...hmm

Tuo pitäs alta saada pois kuleksimasta :D

http://www.nettimoto.com/piaggio/x7/1407884

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 22.12.12 - klo:13:18
Ilmeisesti GP 800:n rullat on niin kovilla, että ovat liukujat sinne valinneet. Onko sitten hätäkeino alunperin vääränlaisen mitoituksen korjaamiseksi? Kyllähän variaattorilla voidaan välittää isoja voimia, mutta jossain kohtaa voi joutua siirtymään rasvattuihin rulliin.

Eikös kelkoissakin ole variaattorit ja siellä on tuota massaakin "pikkasen" enempi, moottorissa "hiukan" enempi potkua ja siinä matossakin "jonkun verran" enempi pitoa => niissä jos missä nuo sukkanauhat joutuu koville :o
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

jk_single

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 18.04.13 - klo:08:51
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 22.12.12 - klo:13:18
Ilmeisesti GP 800:n rullat on niin kovilla, että ovat liukujat sinne valinneet. Onko sitten hätäkeino alunperin vääränlaisen mitoituksen korjaamiseksi? Kyllähän variaattorilla voidaan välittää isoja voimia, mutta jossain kohtaa voi joutua siirtymään rasvattuihin rulliin.

Eikös kelkoissakin ole variaattorit ja siellä on tuota massaakin "pikkasen" enempi, moottorissa "hiukan" enempi potkua ja siinä matossakin "jonkun verran" enempi pitoa => niissä jos missä nuo sukkanauhat joutuu koville :o

Moottorikelkoissa ei käytetä mitään rullia lautasten liikutteluun, ehkä ym syistä tai sitten vaan perinteitä vaalien. Eikä muskelikelkassa kestä sukkanauhakaan kovin monta 100 km jos oikein naru kireällä jatkuvasti vetää jäällä menemään.

DR Pulleystä sen verran että itse olen ajanut niillä 10000km (Piaggio 500cc) eikä mitään kulumaa ollut nähtävissä silloin, toista oli alkuperäisten rullien kanssa jotka olivat selvästi kantikkaat 5000km jälkeen.
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

Kone

Oliko tuo suositus, että Pulleyt kannattaa olla, kun rullat vaihtaa?

JakeS

Ensi viikolla pitäisi mennä katsomaan tätä Yamaha centerin Gileraa. Kävin jo itsekseni tarkistamassa laitteen ja on todella hienossa kunnossa. Seuraavaksi vaimokkeen kanssa ja jos hän pystyy sillä ajamaan (tarpeeksi matala) niin välirahan sorvaus alkakoon.

http://www.nettimoto.com/gilera/gp/1335369

Hintapyyntö muihin vastaaviin enemmän kuin kohdallaan.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Kone

78cm istuinkorkeus. Eli aika matala. Piaggiossa 250 kuutioisessa on sentin korkeempi istuinkorkeus.

Muista tingata :D

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: jk_single - 18.04.13 - klo:15:37
Lainaus käyttäjältä: HiTec - 18.04.13 - klo:08:51
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 22.12.12 - klo:13:18
Ilmeisesti GP 800:n rullat on niin kovilla, että ovat liukujat sinne valinneet. Onko sitten hätäkeino alunperin vääränlaisen mitoituksen korjaamiseksi? Kyllähän variaattorilla voidaan välittää isoja voimia, mutta jossain kohtaa voi joutua siirtymään rasvattuihin rulliin.

Eikös kelkoissakin ole variaattorit ja siellä on tuota massaakin "pikkasen" enempi, moottorissa "hiukan" enempi potkua ja siinä matossakin "jonkun verran" enempi pitoa => niissä jos missä nuo sukkanauhat joutuu koville :o

Moottorikelkoissa ei käytetä mitään rullia lautasten liikutteluun, ehkä ym syistä tai sitten vaan perinteitä vaalien. Eikä muskelikelkassa kestä sukkanauhakaan kovin monta 100 km jos oikein naru kireällä jatkuvasti vetää jäällä menemään.

DR Pulleystä sen verran että itse olen ajanut niillä 10000km (Piaggio 500cc) eikä mitään kulumaa ollut nähtävissä silloin, toista oli alkuperäisten rullien kanssa jotka olivat selvästi kantikkaat 5000km jälkeen.

Mitäs siellä kelkan varissa käytetään jos ei rullia?

Sent from my GT-P7300 using Tapatalk 2

Ei mopolla mahottomia

jk_single

Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 21.04.13 - klo:20:54
Lainaus käyttäjältä: jk_single - 18.04.13 - klo:15:37
Lainaus käyttäjältä: HiTec - 18.04.13 - klo:08:51
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 22.12.12 - klo:13:18
Ilmeisesti GP 800:n rullat on niin kovilla, että ovat liukujat sinne valinneet. Onko sitten hätäkeino alunperin vääränlaisen mitoituksen korjaamiseksi? Kyllähän variaattorilla voidaan välittää isoja voimia, mutta jossain kohtaa voi joutua siirtymään rasvattuihin rulliin.

Eikös kelkoissakin ole variaattorit ja siellä on tuota massaakin "pikkasen" enempi, moottorissa "hiukan" enempi potkua ja siinä matossakin "jonkun verran" enempi pitoa => niissä jos missä nuo sukkanauhat joutuu koville :o



Moottorikelkoissa ei käytetä mitään rullia lautasten liikutteluun, ehkä ym syistä tai sitten vaan perinteitä vaalien. Eikä muskelikelkassa kestä sukkanauhakaan kovin monta 100 km jos oikein naru kireällä jatkuvasti vetää jäällä menemään.

DR Pulleystä sen verran että itse olen ajanut niillä 10000km (Piaggio 500cc) eikä mitään kulumaa ollut nähtävissä silloin, toista oli alkuperäisten rullien kanssa jotka olivat selvästi kantikkaat 5000km jälkeen.

Mitäs siellä kelkan varissa käytetään jos ei rullia?

Sent from my GT-P7300 using Tapatalk 2

Yleensä niissä on "epäkeskovipu" jossa on paino, tämä vipu sitten kääntyy keskipakovoiman vaikutuksesta ja liikuttelee lautasta

http://forum.snowrider.se/uploads/skotermannen/5F4_variator_9-bult.gif tässä kuvassa osa 7
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

kaahonen

Iso liukupala ;-)
Ei mopolla mahottomia

JakeS

Tänään hieman alusteltu Gileran kauppoja. Välirahastakin hieman neuvoteltu. 500 € heitto tällä hetkellä, mutta lauantaille sovittu kunnon koeajo.
Jännä juttu että puoliväkisin tarjosivat -08 Kymco 500 exiting (vai mikä se nyt oli) Piaggion tilalle  :D
Epäilemättä hyvä skode sekin, mutta ei täytä kriteerejäni niin että vaihtoa voisin suunnitella. 
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

pugt200

Ei kannata jäädä hinkkaamaan viidestäsadasta, kaupat kiinni vaan.  ;D  Tingi tavaraa väliin, se on halvempaa kauppiaalle ja sinä saat jotain tarpeellista matkaan.

JakeS

#27
Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 25.04.13 - klo:15:12
Ei kannata jäädä hinkkaamaan viidestäsadasta, kaupat kiinni vaan.  ;D  Tingi tavaraa väliin, se on halvempaa kauppiaalle ja sinä saat jotain tarpeellista matkaan.

Minulla on ollut tapana jäädä hinkkaamaan. Köyhä pk-yrittäjä saa tuohon viiteensataan tehdä aika paljon töitä ennen kuin se on hanskassa  :D

Mistäs sitä muutenkaan tietää minkälainen tuo GP on ajella. Siitä tuntuu immeisillä olevan aika vähän kokemusta eikä löydy oikein kunnollista koeajoraporttiakaan mistään selkokielellä.
Yritin hieman tutkia laitetta tänään tarkemmin ja ketjuvedon lisäksi siinä näyttää olevan muitakin omituisuuksia kuten seisontajarru. Siitä taas olisi nimenomaan rouvalle hyötyä niin ettei tarvitsisi yrittää keskijalalle väkisin  vaan "käsijarru" päälle ja sivujalka käyttöön. Matalahan se on, mutta istuin on aika leveä niin kuin alaosakin mutta jos Xmax 250:een vertaa niin helpommin jalat yltää maahan ja painopiste alempana. Käytännössähän rouvalla on vain varpaat maassa tuon Beverlynkin kanssa ja silloinkin joutuu istumaan aivan istuimen etuosassa. GP:n mukana tulee vain 50 lisäkiloa. Lauantaina se nähdään sitten.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Kone

Tuleehan siihen tehoakin enemmän, jos painoakin. Toivottavasti pääset kauppoihin, jos ajokki miellyttää.

JakeS

Do dii. GP:llä tuli sitten ajeltua yksin ja kaksin.  Pitkä ja matala olivat ensituntumat. Painoakin aika mukavasti joka kyllä katosi heti liikkeelle lähdettyä. Tilaa on muuten ajella kyytiläisen kanssa loistavasti. Piti oikein välillä kurkkia että onko se rouva vielä kyydissä  :D
Moottorin äänet olivat skootteriksi aika miehekkäät (tykkään), mutta kaikista kilowateista huolimatta ei persedynossa tuntunut niin nopealta kuin olisin odottanut. Totuus kyllä paljastui paremmin kun katseli nopeusmittaria, se nousi kyllä vikkelään. Voimansiirto oli jotenkin rohiseva ja moottorijarrutus aika voimakas kaasua nopeasti höllätessä,  lienee ketjuvedon syytä. Viimasuoja säädettävästä (sähkö) visiiristä huolimatta aika huono. Helppo todeta tämän päivän ajokelillä.  Olihan tuo aikalailla erilainen laite kuin Beverly mutta hintaneuvottelut jäivät vaiheeseen kun istuinosa ja alaosa olivat rouvalle auttamatta liian leveät. Hädin tuskin varpaan kärjet ihan penkin etuosassa ylsivät maahan ja kun GP:n massan ottaa huomioon niin ei välttämättä kovin hyvä (on se kumma kun kaikenlaisia rintojen kohotuksia, nenän korjauksia, hampaan valkaisuja on tarjolla keski-ikää lähestyville naisille mutta mikään lasaretti ei myy niille jalkojen pidennyksiä  :P ).
Noh, sitten lähdettiin tutkimaan muita "isoja" skoottereita ihan rouvan mittojen perusteella (kymco 500, yamaha tmax jne..) ja kaikki auttamatta liian leveitä kunnes Bike Worldissä rouva hyppäsi 500:n nexuksen päälle ja sanoi että tämä on hyvä. On se kyllä tosiaan kapea vehje. Pikaisella googlettamisella näyttäisi olevan 41 heppanen joten kai sillä jo oikeasti liikenteen seassa pärjää ? Jotenkin vaan näyttää niin vanhanaikaiselta Beverlyyn verrattuna. Kokemuksia kyseisestä laitteesta kenelläkään ? Muitakin ideoita otetaan vastaan !

Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr