Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mp-tarvikeliikkeet/mopokaupat

Aloittaja FrozenCorpse, 15.04.10 - klo:11:20

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

Noniin.
Antakaa tulla keppiä ja porkkanaa kaikista tuntemistanne mp-tarvike/mopoliikkeistä.
Miten pelaa asiakaspalvelu, huollot, varaosat, tarvikkeet, varustemyynti?

Tuusmotor
- Huoltopuoli nihkeä: Ei olla kiinnostuneita palvelemaan- voit joutua odottamaan tiskillä pitkäänkin. Huolto hävittää osia (muttereita, ruuveja yms) eikä niitä saa takaisin (osta ite). Huollosta tullessaan ei välttämättä ole puhdas tai edes kunnossa (rutisee, hyytyy tms).. Info, varaosien toimitus yms ei pelaa. Ei soitella asiakkaalle lupauksista huolimatta koskaan takaisin. 
-Asiakaspalvelu pyöräpuolella hyvin myyntivetoista: "ei me sulle myydä sitä, mut ota tästä tää halvempi, saat vähän alea". "Voidaan me se sulle tilaa, mut tää halpa ois parempi".
-Asiakas saattaa saada joskus hyvin pitkäänkin yksikseen kierrellä kauppaa kenenkään tulematta palvelemaan tai kysymään tarviiko apua.
+ Palvelu on omistajanvaihdoksen myötä edes vähän parempi, mut siltikin on PALJON parannettavaa.

Ykkös- MP
+ Asiakaspalvelu pelaa, ollaan aidosti kiinnostuneita asiakkaasta ja asiakkaan toiveista. Myyjät ihanan rauhalliisia ja kiireettömiä!
+ Jossei jotain ole saatavilla, se hankitaan hetimmiten.
+ Olen uusi vakioasiakas, ehdottomasti!
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

FrozenCorpse

No ainakin noilla isoilla MP-foorumeilla on vastaavia topicceja. Minusta kirjoittaa saa, kunhan se ei mene herjaamisen puolelle, vaan pysyy asiassa ja kohdistumatta ihmisiin itseensä.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

A_sentaja

Jep arvostelua pitää esittää ja kohteen opittava sietämään myös negatiivista palautetta.. Aikanaan kun itse käytin mopoa takuuhuollossa niin Mikkelin Ranta-kone oli liike jossa sai palvelua, Osat tilattiin samana päivänä ja yleensä jo samalla viikolla tulivat liikkeeseen. Huolto oli ammattitaitoista ja aikaa oli myös jutella vaikka kalastuksesta... :) Ja jos jostain syystä mopon korjuu sattui kestämään, niin pihalta sai myynnissä olevan käytetyn siksi aikaa ajoon.. Tuosta ei parempaa palvelua saa edes helsingissä... ;) Kerran sikäläisessä yamahan "merkkiliikkeessä" oli siis ihan jammun nimellä ja toimi kehä 3 sen kupeessa, no osaa kysyessäni sanottiin ettei ole ja tietoa koska saa ei hajuakaan... No kävelin ovesta ulos enkä sen koommin ole helsingin liikkeissä käynyt...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

jalat

Joo en lähtisi haukkumaan. Kokemuksensa voi kertoa, mutta suoraa haukkumista ei kannata kirjoittaa. Jos kokemus on sopivasti kirjoitettu, jokainen tajuaa siitä mitä sillä yritetään kertoa.

Nimim... erään paskan kokemuksen vuoksi tuli sanomista 3 vuotta myöhemmin ja piti hoidattaa eri moderaattorien kautta netistä oma vuodatus pois, ettei tulisi rikostutkintaa kohdalleni. Kerran nettiin kirjoitettu kun voi löytyä sieltä vielä vuosien tai vuosikymmenien kuluttua.

Siispä kerrasta viisastuneena opin ettei kannata ihan suin päin sylkeä kirjoituksena vaikka kuinka hatuttaisi. Haukkuu sitten vaikka kavereille tai kirjoittaa kokemuksena, eikä haukkuna.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Ilkein toiminta on kidutuksen tunnusmerkit täyttävä: Luvataan työ tai toimitus tietyksi päiväksi ja "unohduksia" tulee sarjana, niin että ainoa tapa on välttää puljua mutta kun niillä on tavallaan alueen monopoli merkkihuoltona niin vaikeaksi menee. Foorumeilla infoaminen on ainoa ase noita vastaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Tekniikan Maailma testaa näitä huoltoja ihan työkseen ja tuskin saa mitään oikeustoimia osakseen. Jos pysyy asiassa ja totuudessa, niin mikäs siinä. Tosin nämä jutut ovat aina vähän subjektiivisia näkemyksiä.

Itse olen hommannut kymmenkunta pyörää Tuusmotorista, kaksi Bikeworldistä ja yhden Vespistiltä ja Menokoneesta. Kaikkien kanssa homma on sujunut tosi hyvin ja kaupat ovat aina tyydyttäneet molempia. Parissa tunnetussa pääkaupunkiseuden liikkeessä en ole onnistunut kauppoja tekemään vaikka olen useita kertoja yrittänyt. Yhden kauppiaan kanssa olen melkein "kaveri" mutta kauppoja siellä ei silti synny. Käsittämätöntä, mutta emme koskaan pääse yksimielisyyteen hinnasta/välirahasta. Muille liikkeille ehdottamani diili on sitten ok ja ilman mitään mutinoita. Kaikkea muuta saan sieltä hommatuksi mutta en mp:tä.

Huoltojen kanssa on ollut epäonneakin mutta hyvää palvelua olen saanut MP-Controllista, Sumekolta ja Fortecolta. Kaikissa näissä paikoissa olen tehnyt itseni "näkyväksi" eli pyrin aina löytämään luottotyypin, jonka kautta "jää" murtuu ja business muuttuu henkilökohtaisemmaksi. Tuttuja kun on hankalampaa laiminlyödä ja kusettaa.

FrozenCorpse

Kaikki aloitusviestissä oleva teksti on omista kokemuksista. So long, kun ei ammuta yli tai valehdella suoraan tarkoituksena aiheuttaa haittaa myös muille (karsia asiakkaita).
Rehellisyys vie näissäkin pitkälle ja maine kiirii helposti.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

FrozenCorpse

Palautetta pitää pystyä ottamaan vastaan jos asiakaspalvelua työkseen tekee.
Ihmisiä ne on siellä ne myyjätkin ja se on oma häpee, jossei kestä kritiikkiä. Mutta muistakaa, että palaute kertoo palvelun tason, aina! :)
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

FrozenCorpse

Hanx Riihimäki ilmoittaa olevansa auki kahdeksaan. Sinne siis. Klo 15-16..
Vaan perillä odottaa suljettu liike, jonka ovessa ei mainintaa kiinniolosta tai poikkeamista..

Kaikkiko pitää tehdä itse, että asiat pelaa?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Plom

Suomen Skoottericlubin jäsenenä saa muuten alennusta mm. Hanxista kunhan se jäsenkortti aikanaan tulee.

yamaha

mc-scatter.com muuten toimiva mutta harvemmin vastaavat puhelimeen/sähköpostiin siitä miinusta minulta >:(

FrozenCorpse

Täydet pisteet Eurobikerin nettikaupalle! Toimitusaika 3 päivää, kaikki tilatut tuotteet oikeita, siistejä ja avaamattomia.
Suosittelen!
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Pyrres

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 19.04.10 - klo:17:13
mc-scatter.com muuten toimiva mutta harvemmin vastaavat puhelimeen/sähköpostiin siitä miinusta minulta >:(

Tuo oli joskus vuosia sitten vielä jopa toimiva. Itsekin sieltä sain parissa päivässä Soliferiin uuden hyväkuntoisen etuhaarukan vanhan vuotavan tilalle. Mutta ilmeisesti myynti kasvanut niin että alkaa asiakkaitakin olla jo niin paljon että on varaa olla vastaamatta.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

yamaha

sehän siinä ärsyttää juu.mutta sain alle viikossa kun tilasin rullakupin!yleensä jos menee yli viikko sitten pommitan joka numeroon niin kauvan että vastaavat,ja kun lopulta vastaavat annan aina vähän piiskaa >:(moposport toimittaa ainakin mulle yleensä nopeasti mutta ei kaikkein halvemmat alkuperäis osat.

FrozenCorpse

#14
En voi suositella Hanxia.
-Tilasin ainakin kolme viikkoa sitten tavaraa.
-22.4 tulee ilmoitusta että tilaus laitetaan tulemaan "lähipäivinä".
-Tänään huutelin tilauksen perään kun ei kuulu ja saan vastaukseks: OHO, täällä se tilaus on seisonut KOKO VIIKON, no laitetaa tulemaan huomenna.
-Viikon turha tilauksen seisottaminen + postin äärettömän hidas pakettikuljetus tietää ongelmia!
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "