Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Like sammuu, kun saa kaasua

Aloittaja zapiz, 14.05.18 - klo:19:45

« edellinen - seuraava »

zapiz

Taas ollaan jännän äärellä.

Ajoneuvo on Kymco Like 50 4T, ajettu vajaat 17 000. Toissa kesänä laitettu 72 pytty ja uusi kaasari, viime vuoden keväänä vaihdettu startti. Tänä keväänä vaihdettu bendix. Viime kesän ja nyt alkukevään kulkenut erittäin nätisti, kunnes alkoi yllättäen sammahtelemaan lämpimänä, eli noin 10 min ajon jälkeen valoihin. Viimeisimmän sammumisen jälkeen ei suostunut käynnistymään, mutta tulpan vaihto ja akun lataus auttoivat. Kone käynnistyi ja kävi tyhjäkäynnillä nätisti, joten hyppäsin selkään hymy huulilla ja väänsin kaasua ja moottori sammui saman tien. Tällä hetkellä vika jatkuu, eli heti kun antaa kaasua ja kierrokset nousevat kone sammuu. Jos tyhjäkäynnin säätää koville kierroksille, pystyy nollakaasulla tai äärimmäisen kevyellä kaasulla ajamaan n. 10km/h, jos ei kovin jyrkkään ylämäkeen suuntaa.

Ilmavuodot ja kaasarin mahdolliset tukkeumat sekä bensansaantiongelmat mielestäni tarkistettu. Nyt olisivat hyvät neuvot jälleen tarpeen, aurinkoinen kelikin suorastaan vaatii pöristelemään.


Coastside

Pääsuutinpiiri ei toimi. Neli vai kaksitahti?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

zapiz

Nelari (lisäsin aloitukseen).

joni_k

mulle tuli ryyppyvika mieleen jääkö päälle..

Coastside

CVK kaasarissa voi kalvo olla rikki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

zapiz

#5
Kaasuttimen ongelmiin toi oikuttelu omasta mielestäkin lähinnä viittaa. Täytyy ottaa huomenna kokonaan irti ja tutkia.


MORPA

Täydellinen kaasarin puhdistus ja tarkastus. Siis kaasari osiksi ja puhdistaa kaikki kanavat ja suuttimet ja tarkastaa kalvon. Neula voisi kanssa olla irti, eli ei nouse luistin mukana. Sammahtaahan se kun ryyppypiiri sulkeutuu ja seos menee laihalle, tyhjäkäyntipiiri antaa sen verran bensiiniä, että mopeti mönkii hissukseen eteenpäin sen antamalla bensalla.

Tai sitten klikkaa kiinankaupasta uuden kaasarin ;)
Liikennesika.

zapiz

Kaasari tarkistettu ja puhdistettu. Iloisesti hörähtää käyntiin ja tyhjäkäynnin säätökin onnistuu, mutta heti kun antaa kaasua kone sammuu sekä keskituella että renkaat maassa. Sanon että höh.

mao

Pääsuutin tukossa. Itsellä oli samat oireet entisessä skodessa.

zapiz

Suuttimet on tarkastettu. Kaasarin purun ja kokoamisen jälkeen pystyy nyt antamaan ehkä hieman enemmän kaasua, mutta lopputulos on aina sama. Kun pitäisi varsinaisesti lähteä liikkeelle kaveri sammuu.

purgiaali

Minulla oli kuukausi sitten ihan samanlainen mysteeritilanne agilityn kanssa. Tyhjäkäynnillä kävi ja ryypyn ollessa päällä vähän isommillakin kierroksilla, mutta kaasukahvaa ei paljoa saanut kääntää tai sammui. Kaasariinkin pikaisesti kurkkasin enkä nähnyt mitään vikaa. Sain sitten lopulta mopon toimimimaan kun otin ryypyn johdon irti ja käytin mopoa ryyppy päällä varmaan 10min yrittäen houkutella huolimaan kaasua. Lopulta se alkoi toimia. Jälkikäteen tuumailin että mahtoikohan olla vettä suuttimen ja neulaputken sisällä

Coastside

Hyytelöitynyt bensa voi kummitella suutinputkesssa ja näyttää aukinaiselta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

Tuossa minun tapauksessa olin ajanut jo kerran mopolla töihin ja seuraavana päivänä ei mopo halunnut käydä. N. 4 kk vanhat bensat tankissa

zapiz

Otin kaasarin uudestaan syyniin ja olihan siellä neulan lukko irti. En tajua miten missasin sen ekalla kerralla. Kiitos kaikille avusta, nyt kulkee taas.

konenikkari

Kiitos kun kerroit, harvinainen vika, eikä ihan helppo arvata.
Hienoa että skotu nyt toimii kun on kelejäkin ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)