Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco, laatua vai kuraa

Aloittaja MORPA, 19.04.18 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

MORPA

Kymcoista ajattelin tälläistä yleistä keskustelua yrittää herättää.

Miksi tätä merkkiä useat vierastavat, ja pitävät "kiinanskootterina"? Mikä Kymcossa on vikana, ovat selkeätä ja hyvin valmistettua tekniikkaa, ja omien kokemusteni mukaan erittäin hyvin toimivia. Kaveripiirissä on kuusi Kymcoa, ja lisäksi on ollut kaksi lisää ja ei niissä mitään kummempia vikoja ole ollut, tai oikeastaan mitään vikoja ei ole tullut. Ostettaessa tai räpeltäessä on tulleet ainoat viat vastaan.

Mitä parempaa on Minarellissa Kymcoon verrattuna? Viripalikoiden saatavavuus kai, mutta onko sillä monellekkaan täällä väliä? Saa niitä Kymcoonkin ;)

Mielipiteitä, niin Kymcon omistajilta ja muidenkin merkkien omistajilta pyydetään :)

Naurettavan halpojakin ovat, ainakin käytettyinä.
Liikennesika.

Coastside

#1
Sähkövioissa kymco on täällä esiintynyt jonkin verran. Mekaniikka on hyvää tasoa. Samoin muovien laatu. Agility ilmeisesti on tehty kiinassa ja sitä on täällä enimmin ollut.

Ostaisin ellen olisi sortunut ja jumittunut kiinalaiseen. Käyttömäärien vähyyden ja hankittujen ja tehtyjen välineiden vuoksi en vaihda.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Vasta Kymcoon siirtyneenä, en tunne itseäni ainakaan petetyksi.
Ainakin tämä super 8 on ollut sitä, mitä kuvittelinkin, siis hyvässä.
Sama konehan tuossa, kuin halvimmassa markettikinkissäkin, mutta moottorihan on noin konseptina varsin kelvollinen.
Materiaalit, laaduntarkkailu...niistä erot syntyy.

kestosippi

Toissakeväänä innostuin käytetyn Kymco Super 8 2T ostamiseen. Mopo oli seissyt bensoineen 3 vuotta ja akku tietysti sökö joten en päässyt koeajoonkaan. Kuitenkin peräkärryllä sain laitteen duunipaikalleni tutkittavaksi. Eipä siinä lopulta muuta vikaa ollut akun lisäksi kuin umpeen muurautunut tyhjäkäyntisuutin. Mascolta Järvenpäästä kävin hakemassa pääsuuttimen sekä tyhjäkäyntisuuttimen ja muutenkin mahdollisimman hyvin putsasin kaasarin niin Kymco alkoi toimimaan.

Ihan hyvin on toiminut nyt jo kolmatta kevättä. Vuosimalli on 2009 ja kilsoja 10000km. Variaattorin hihnan vaihdoin viime kesänä ja samalla vaihdoin rajoittamattoman etuvarin holkin. Tuo holkinvaihto tavallaan pettymys. Kone käy pienemmillä kierroksilla moponopeuksissa mutta sen johdosta mäennousukyky ja lähtökiihdytykset ovat heikkoja. Nopeus kyllä tasamaalla nousee kuuteenkymppiin. Painan noin 100kg.

Luulen että vaihdan sen rajoitetun holkin takaisin vaikka kone vinkuukin sitten täysillä jo 45 nopeudessa. Toisaalta olen jo tottunut laiskoihin lähtöihin ja kyllä ne mäetkin on ylös päästy  :-[
Peugeot Satelis 500

MORPA

Mun Agility on valmistettu Taiwanissa, mutta on niitä kai valmistettu manner-Kiinassakin, mutta ei niitä missään baotian-pajassa väsäillä. Kyllähän mannerkiinalaisetkin osaa tuollaisen laitteen kunnolla rakentaa, kunhan joku on läpsimässä pikkuskidejä viivoittimella näpeille jos pashkaa tekevät. Gy6 on käsittääkseni alunperin Hondan moottori, jonka alihankkijana Kymco aloitti joskus kauan siten. Konstruktio siis on luultavasti hyvä.

Ainoastaan Kymcoja on tuttavapiirissä, ja ei niissä ole mitään sähköongelmia ollut missään, no mun Agissa nyt on pitkien merkkivalo pimeenä, että ei sen kummempaa sähköpuoleltakaan ;D

Tavallaan hyvä pelata yhden merkin kanssa, niin tuntee ne hyvin ja osiakin tarvittaessa löytyy. Tavallaan se taas ei anna minkäänlaista kokonaiskuvaa eri merkkien välisistä laatueroista, mutta kun ei ole ollut ongelmia, niin kuinkahan hyviä ne muut paremmat merkit sitten voivatkaan olla :o
Liikennesika.

Coastside

#5
On ymmärrettävää puoltaa omaansa. Se kuva, minkä tuolla kymco ketjussa saa, ei ole värittynyt. Kun ajan ja korjaan ja korjaan baotian ihmettä, en sitä sorru kehumaan. Se voi seuraavalla matkalla ojentaa. :o

Neljä vuotta meni uudella moottorilla ihmeen hyvin ja olisi toiminut vieläkin ellei sähkövika olisi saanut korjaamaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Ei mulla ole ihmeempää tarvetta kehua Kymcoja, mutta vähän harmittaa kun omiin kokemuksiini perustuen merkki on jotenkin aliarvostettu. Kuinka paljon tuo lisäarvoa ostaa joku paremman merkkinen moposkootteri tonnin kalliimmalla, jos halvempi toimii ihan yhtä hyvin? Kyllähän kaiken saa tuhottua jos mistään ei mitään välitä ja antaa mennä vaan. Toi mun S9lc on hyvä esimerkki asiantuntemattomasta huollosta ja korjaamisesta, mutta mopedin onneksi se oli oireillut jo niin pahasti ettei sitä oltu saatu tuhottua lopullisesti.

On mulla tuo Baotian tuolla ihan kokonaisena, mutta jotenkin kun lukee tuota Baotian ketjua, niin tulee tunne etten halua ajaa laitteella jonka mukana tarvitsee kuljettaa työkalupakkia ja repullista varaosia. Vespakin on tallissa, mutta miksi mää sillä ajaisin, olkoot siellä.

Ehkä Baotianillakin pärjäisi ja Vespa olisi kai tyylikkäämpi kuin Kymco, mutta Kymcoilla nyt vaan mennään, toistaiseksi :)
Liikennesika.

joni_k

mulla on 15tkm ajettu baotian ja kertaakaan ei oo tielle jääny, vaikka OMASTA tyhmyydestä magneettokin ollut irti ja vauhtipyörä sorvasi sen.. ;D todellisina vikoina ollut imukaulan murtuminen, joka ei ehtinyt oireilla kun vaihdoin, kampiakselin laakeri sökö, senkin vaihdoin ennen kuin edes alko ääntelemään,tämäkin kun isompi pytty kiinni, vakiona kestäisi maailman tappiin? pyörän laakeri edestä rikki, sähköt sauhusi yhdessä vaiheessa ja sekin varmasti johtui omasta toiminnasta, jäi vain mysteeriksi mikä.eli en nyt baotianiakaan alkaisi sanomaan etteikö kestä, samalle viivalle ikävä kyllä kymcokin menee ei oo mun näköövinkkelistä yhtään parempi.

jwalk

Ei mulla ole mitään väliä merkillä. Kymco nyt sattu valikoitumaan, koska siinä ne ominaisuudet, joita arvostan ja sain sen sopivaan hintaan. Seuraava mopo voi hyvinkin olla baotiaani. Tai sitten joku "merkkivehje".
Tai, onhan mulla tallissa vieläkin yli 20t ajettu Helkama(huatian) joka ei ole mennyt vieläkään kaupaksi.
Enkä rupee pilkkahinnalla myymäänkään, mahtuu siellä olemaan. Otetaan taas käyttöön, jos tarvis.
Vespoihin en ole tuntenut mielenkiintoa. Kivahan niitä katsella, mutta ei intoa hankkimiseen.

joni_k

juu, onhan noita baotianiakin eri ominaisuuksilla siitä valitsee vaan mikä itselle parhaiten sopii.. ;D enemmän taitaa olla käyttöarvoa kuin kaupallista näillä paljon ajetuilla..satasella kahdella oikein oo ideaa myydä. periaatteessa mullakaan ei ole kuin sähköt, runko katteineen ja moottorin lohkot,perä,kaasutin,pakoputki, joilla tuo 15tkm on ajettu todellista. hyvinkin toinen 15tkm menisi.

HiTec

Pikkasen ehkä wanhaa kokemusta, mutta vuonna 2000 hommasin uuden Kymco Cobran ja täysin ongelmitta meni sen 45tkm mitä tuo talossa 12v viihtyi. Tulppa 10tkm, hihna, painot ja takarengas 20tkm, that's it. 2t öljynä Bilteman "synteettinen" ja ajo muutaman ekan vuoden ihan ympärivuotista työmatka-ajoa, myöhemmin vain kesäisin ja ihan vikat pari vuotta pojalla ensimopona - jolloin tuo takarenkaankin kuluminen lisääntyi vähintään 4x aikaisemmasta ;D Mutta siis koko aikana ei esim. pataa aukaistu tai sähkövikojakaan tms. ilmennyt. Kovaa ajoa vaan ja ainakin -15 pakkasiinkin saakka napista tulille, allekirjoittanut itse ei kestänyt ajella tuon kovemmissa kylmyyksissä 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

tapiovuorent

Tällä hetkellä ei ole Kymcoa , eikä aitoa kiinalaista käytössä.Vaikka periaatteessa 4-Tahtiset ovat samaa tavaraa , niin kyllä monissa Kymcon osissa vaan materiaali on laadukkaampaa ,esim. kumiosissa : ilmanputsarin letku ,imukaula , variaattorikopan tiiviste kymcossa kunnollinen profiilikumitiiviste ( Ainakin Kymco super 8 ja Kymco Agility City) joka kestää useammankin kopan avauksen ehjänä.
Toinen puoli asiassa: Kymco todennäköisesti kestää paremmin , kuin peruskiinalaiset , mutta jos sellainen osa menee rikki , jota vastaavaa ei peruskiinalaisesta löydy , niin osan hinta on sitten 2-3 kertainen. Jos mitään ei mene rikki , niin silloinhan varaosien hinnoilla ei ole merkitystä.Perushuolloissahan ei liene kustannuksissa ole eroa. Nämä nyt perustuu omiin kokemuksiin n.10 vuoden ajalta.

Coastside

Tuo muovien laatuero selittää paljon kiinalaisten ongelmista. Esimerkiksi imukaula menee rikki jo tehtaalla kun ne runttaa klemmarin koneella tiukalla. Koppura putsarin letku haittaa kaasuttimen huoltoa ja ajot jää tauolle.  Kalvot hajoili aiemmin usein, ehkä alkoholibensan vuoksi. Johtojen eristeet murtuu ja johdot syöpyy poikki. Osasyy on maantiesuolassa. Jos näkee talvella skoden niin yleensä laatumerkkisen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Paria Kymcoa on tullut korjailtua ja verrattuna puhdasrotuiseen kiinalaiseen, lähes kaikki osat on astetta parempaa laatua, ihan muttereista lähtien.

MORPA

Ei noi varaosat ole ainakaan Agilityyn mikään ongelma, niitähän on purettuina maailma täynnä. Itekkin bongasin yhden Agin raadon erään hallin pihasta ja menin kysymään, että pitääkö tuosta jotain maksaa jos vie pois. Ei tarvinnut maksaa. Nyt on varamoottori ja läjä muita osia, katteet puuttui.

Nyt olis sitten kansi jota tekisi mieli hioa vähän paremmaksi, mutta kun ei siinä oikein ole mitään erikoista jolla voisi saada ihmeitä aikaan. Baotianin kansi taas on jotain niin hirveää, ettei edes viitti sille mitään tehdä.

Kun nyt lukee Kymcoilla kilsojakin keränneiden kommentteja, niin aika vähällä remontilla ne kilsat on matkamittariin saatu. Suunnilleen samoja kilsoja näilä vedellään kuin ns. huippumerkeilläkin.

ps. Saa tähän ketjuun kirjoittaa huonojakin kokemuksia Kymcoista ;)
Liikennesika.