Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

HANAVAROTUS

Aloittaja yxrutanen, 15.06.19 - klo:10:14

« edellinen - seuraava »

yxrutanen

asiasta vvielä kerran.älkää hommatko alipaine hanaa,jos teillä on jo pyrrkikää eroon,syy:
bella alko kenkkuileeen siin hajos hana,löpöö tuli molemmista letkuista.vaihettiin uus hana
testattiin imemällä,hyvin toimii.letkut kii ja käyntiin ja vitut ei toiminu senkään vertaa.
aattelin ,että väljä pytty ie jaksa imeee hanaa auki.uus 72 cc,letkut kii
ei toimi.kurkusta reikä umpeen vanha hana kii alipaineputki tukkoon.kylä nyt
lähttee.tais olla uuessa hanassa liian kankee jousi tai liiian kirree immenkalvo.
perinteinen hana on best.

Coastside

Maailmalla lienee kaksisataa miljoonaa toimivaa alipainehanaa? Se suht varma eikä sitä voi unohtaa avata tai sulkea. Sen voi helposti tarkistaa ottamalla alipaineletku irti imukaulasta ja ajamalla. jos skode sammuu, se ei vuoda.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

kyllä olen itse siirtynyt manuaaliseen hanaan ajat sitten, Piikkisessä tosin sähköinen, jossa myös manuaali toiminto.
2 kertaa jäänyt tien päälle alipainehanan takia.

Coastside

#3
Minun edellisessä skodussa oli vuotava hana muttei ehtinyt harmeja tekemään. Luotan silti alipainehanaan enemmän kuin muistiini.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

paluuta alipainehanaan ei ole.

jwalk

#5
muisti virkistyy, kun pari kertaa mopo hyytyy 200m jälkeen...Pari kertaa ollut nolo tilanne, mutta paljon nolompi ollut jättää mopo tien poskeen rikkoutuneen alipainehanan takia.
Tossa SYMissä bensapumppu, minkä joudin vaihtamaan keväällä. Oli vaan väsynyt ja pienen sesionnan jälkeen sai polkea/sahata pitkään, ennenkuin soppaa sai, ja tein turhaa suutinjumppaa sen takia.
Uus kiinan tarvikeosa näköjään hoitaa hommansa.
niin, tuossa siis tankki jalkatilan alla, eli kaasaria alempana.

Palosella

Mulla ei oo ikinä ollut ongelmia ap-hanojebän kanssa. Jotkuthan ei luota tuorevoiteluunkaan kakstahtisissa  ;D

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 15.06.19 - klo:13:15
Mulla ei oo ikinä ollut ongelmia ap-hanojebän kanssa. Jotkuthan ei luota tuorevoiteluunkaan kakstahtisissa  ;D
Joo, vaikka periaattessa luotan. Mutta silti sen "korkillisen" 2t öljyä lurautan tankkiin joka tankkauksen yhteydessä. Tuorevoitelu toimii, mutta silti....Ei kai se haittaa tee? Ei turhia savuta ja silleen?
tuorevoitelu lienee mitoitettu vakiokoneelle, nyt vähän eri setit kiinni...

joni_k

ei oo ollu ongelmia mutta miksi sitä ottaa turhaa riskiä.

MORPA

Alipainehanassa on se hyvä ominaisuus että se menee kiinni kun moottori pysähtyy esim. kolaritilanteessa. Ei oo kyllä itelläkään ollut ongelmia alipainehanan kanssa, hyvä se on kun toimii, ja on toiminut nyt lähes 30000km. Käsikraanojen kanssa on kyllä ollut elämässäni ongelmia, ne kuluu ja sitten vuotaa milloin mistäkin.

Sähkö ohjattu hanakaan ei ajatuksena miellytä, joku China Export merkitty solenoidiventtiili tuommosessa kohdassa tuntuu melkein pyromaanien hommilta.
Liikennesika.

Samppa

Olisiko mulla projktiskootteriden osalta viimeisen 15 vuoden aikana ollut pari hanavikaa eli aika hyvin nää kyllä pelittää ja tätä kautta en manuaalihanaan jaksaisi enää vaihtaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.