Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Karstanpoisto pakoputkesta (2T ja 4T)

Aloittaja keijopel, 21.09.07 - klo:14:34

« edellinen - seuraava »

Kone

Eikös ne ajamalla karstat lähde? Siis kovaa ajamalla.

pera8x

kyllä se pakari lämpöä kestää. eikös se jotenkin niin mene, että katalysaattori tarvitee enemmänkin lämpöä, että alkaa toimimaan. ja ainakin osassa se katalysaattori on jotain keraamista ainetta. eli pitäisi kestää enemmän lämpöä, kun koko muu pakari. änkkärin villatkin on tarkotettu pakoputkeen, mikä on luonnostaan kuumana. eli niiden villojenkin luulisi kestävän lämpöä. tosin, mistä näistä kiinalaisista ikinä tietää, vaikka olisivat pumpulia käyttäneet änkkäreissään.

Coastside

#107
Kun löytyisi tarpeeksi pieni ultraääni lähetin niin ujuttaisi nesteen kanssa putkeen. Ebayssa on 45 mm.

Korttia ja äänipäätä on vaikea tilata erikseen tullirajan vuoksi. Kortti on 100 W ja pää 60W. Pesurin teko kiinnostaa.

Uusi putki kannattaa punnita. Painon lisä on karstaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#108
Liottamisesta tuli mieleen että sitä voi tehdä joka talvi kun skode on pois käytöstä. Tekee tiiviin laipan putken päähän ja lamppuöljyä/sytytysnestettä putkeen. Yhden ajokauden karstat voi lähteä kokonaankin. Punnitsee nesteen määrän ennen ja jälkeen.Olisi hyvä tietää myös puhtaan putken paino jotta tietää onko siellä tavaraa. Endoskooppiakin voisi käyttää.

Viemärinavauslitkut voi olla tehokkaita. Pitäisi kokeilla mihin karsta hyvin liukenee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

tuossa just kuristelin yhtä mopedia, niin ennen kuristuksien tekemistä pakarista oli poistettava karstat, että pystyy sitten hitsaamaan.

tolla kotikutosella paineilmatehosteisella kosanitoholla poltin karstat. tais kaikki lähteä, sen verran kuumana kävi pakari. normi kosanikin riittää kyllä ihan hyvin tuohon hommaan.

kosanilla vaan koko pakari niin kuumaksi, kun saa, niin karstat palaa pois. loput tuhkapölyt kyllä lähtee sitten, kun laittaa pakarin kiinni ja pistää koneet käymään.

Coastside

Liottamista voi tehostaa täryllä. Kierrosnopeussäätöiseen moottoriin epäkesko ja se putken kylkeen kiinni ja pesuneste sisään ja säätää kierrokset että putki resonnoi.

Koetin etsiä halpaa ultraäänisysteemiä mutta sen pietso ei mahdu putkeen. Voisi toimia niin että putki upoksiin nesteeseen ja ultraääni nesteeseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Kiinaputkeen täräyttää jotaki myrkkyä keväällä oo jäljellä kuin kuoret  ;D

pera8x

voihan tuon kanssa kikkailla ja kokeilla liottamisia ja ultraääniä sun muita konsteja. jokainen tyylillään, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että tollasen rautasen pakarin karstanpoistoon tehokkain ja vaivattomin tapa on antaa sille kunnolla lämpöä. eli sillä kosanitoholla, tai happiasetyleeni pillillä, tai jollain muulla pistää lämpöä sen verran, että muuttuu vähän punertavan väriseksi, niin kyllä ne karstat aika vaivattomasti sieltä palaa pois. savun määrästä voi sitten päätellä, että karstat on palaneet loppuun.

tää on vähän, kun että miksi keksiä polkupyörä uudelleen juttuja mun mielestä.. vanha hyvä konsti toimii, on tehokas ja halpa. mitä sitä sen enempää miettimään.

Coastside

#113
Yksi satavarma ja savuton keino on mitata putken paino uutena ja vuoden välein ja kun on kerännyt tarpeeksi karstaa, ostaa uuden ja myy vanhan karstanpolttajalle. Kaikki eivät voi käryytellä kuin mennä jonnekin korpeen. Kun putkesta polttaa maalit, se ruostuu.

Liotukseen voi kokeilla oven cleaner aineita joita saa reiluun euron per litra. Voi olla lipeää ja densidejä. Samaa voi saada viemärin avaajalla johon lisää tiskiainetta. Jos saa karstaa niin kokeilee liuottaako. Juju on saada öljytöhnä liotettua pois. Sitten kopistella jäljelle jäänyt hiili irti ja huuhdottava se ulos.

Jokavuotisena työnä se on tehokkaimmillaan. Voi tulpata laipan lattaraudasta tehdyllä laipalla ja tiivistää se silikonilla. Kun se on jämähtänyt, täyttää putken pesunesteellä punniten mitä sinne meni. Siitä tietää tuliko karstaa miten paljon kun tyhjentää. Kopistelee kumivasaralla ja huuhtelee vedellä kunnes mitään ei tule ulos. Natriumhydroksidi on erittäin syövyttävää, joten suojautuen tekee työn.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 08.06.17 - klo:15:03
tuossa just kuristelin yhtä mopedia, niin ennen kuristuksien tekemistä pakarista oli poistettava karstat, että pystyy sitten hitsaamaan.

tolla kotikutosella paineilmatehosteisella kosanitoholla poltin karstat. tais kaikki lähteä, sen verran kuumana kävi pakari. normi kosanikin riittää kyllä ihan hyvin tuohon hommaan.

kosanilla vaan koko pakari niin kuumaksi, kun saa, niin karstat palaa pois. loput tuhkapölyt kyllä lähtee sitten, kun laittaa pakarin kiinni ja pistää koneet käymään.

Mä pistän noi kosanilla kuumiksi ja sitten paineilmaa ihan erikseen, saa kato happea ja alkaa palamaan ne kytevät karstan kappaleet.

Ihan tälläsellä taajama-alueella toimin ja en mä keksi miksei noita voisi puhdistella ihan mielinmäärin vaikka sauhu ja haju on kamala. Kyllä täällä saa vähäisissä määrissä ajoneuvoja korjata ja pestäkkin, kunhan toiminta ei ole ammattimaista. Tällä alueella ei kukaan enää edes pese autojansa, kun luulevat sen olevan kiellettyä kun on ykkösluokan pohjavesialuetta. Mutta kun tietää mitä saa tehdä niin ei naapureiden paheksunta haittaa ;D Voi tietty olla että olen ainoa niin köyhä jolla on sellaisia ajoneuvoja joita tarvitsee korjata, ja rahan puutteessa pesen autotkin ihan itse ;D

Kai nää kiinteistöt kohta vaihtaa omistajia ja mopedeja alkaa ilmestymään määrissä. No mä voin alkaa niitä sitten korjaamaan kohtuullista korvausta vastaan ;D
Liikennesika.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04