Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huohotinletku, mitä sieltä tulee ja missä sen paikka on?

Aloittaja latromster, 16.09.11 - klo:17:07

« edellinen - seuraava »

latromster

Mitä sieltä huohotinletkusta oikein tulee? En saanut letkua mihinkään järkevään paikkaan ennen ilmanputsarielementtiä, joten laitoin sen elementin taakse. Jos sieltä tulee jotain öljyä tai muuta, niin tekeeköhän huonoa?

tommi

Kannattaa mieluummin jättää se vaan roikkumaan vapaaksi. Kyllä sieltä pientä öljytuhnua tulee eikä sitä kannata turhaan syöttää suoraan kaasarille..

latromster

Voiko kaasari mennä jotenkin tukkoon tuosta? Liittyykö se johonkin pakokaasun kierrättämissysteemiin? Ei kai, kun eihän siellä venttiilikopassa ole mitään pakokaasua? Mitä sieltä oikein tulee, kun se kuitenkin muodostaa painetta?

PappaSkootteri

Kaikissa kiinan nelareissa ei edes kannessa ole koko tsydeemiä joten annan sen vaan roikkua siinä missä "hyvä on"
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

InsOmnia

Huohottimestahan ei tosiaan muuta tule kuin ilmaa ja aavistus öljysumua. Jos kone on muuten kunnossa "ei ohivuotoja eikä muitakaan mekaanisia kulumisia" niin huohottimesta ei välttämättä tule juuri mitään, mutta ajan mittaan kun männänrenkaat ja sylinteri kuluu, niin huohottimen tarkoitus on tasata ylipaineet. Joten väljäksi ajettu mylly saattaa syytää öljyäkin reippaasti huohottimen kautta. Öljyhän ei kaasarin toimintaa mitenkään paranna, joten kannattaa se huohotinletku laittaa suosiolla ilmanputsarin ilmanottoaukon yhteyteen jolloin saa väljä kone samalla automaattisen ilmanputsarin öljyäjän. ;D

pekpel

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 16.09.11 - klo:22:23
Huohottimestahan ei tosiaan muuta tule kuin ilmaa ja aavistus öljysumua. Jos kone on muuten kunnossa "ei ohivuotoja eikä muitakaan mekaanisia kulumisia" niin huohottimesta ei välttämättä tule juuri mitään, mutta ajan mittaan kun männänrenkaat ja sylinteri kuluu, niin huohottimen tarkoitus on tasata ylipaineet. Joten väljäksi ajettu mylly saattaa syytää öljyäkin reippaasti huohottimen kautta. Öljyhän ei kaasarin toimintaa mitenkään paranna, joten kannattaa se huohotinletku laittaa suosiolla ilmanputsarin ilmanottoaukon yhteyteen jolloin saa väljä kone samalla automaattisen ilmanputsarin öljyäjän. ;D

Niinpä niin, sinne ilmanputsarin raakailmapuolelle se huohotinletku yleensä alunperin on liitetty ja jostain syystä ne, jotka ovat jo useamman vuoden ajaneet näillä kiinaihmeillä, ottavat sen huohotin letkun ilmanputsarista irti ja jättävät roikkumaan vapaaksi...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

#6
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 16.09.11 - klo:22:55


Niinpä niin, sinne ilmanputsarin raakailmapuolelle se huohotinletku yleensä alunperin on liitetty ja jostain syystä ne, jotka ovat jo useamman vuoden ajaneet näillä kiinaihmeillä, ottavat sen huohotin letkun ilmanputsarista irti ja jättävät roikkumaan vapaaksi...
Niinpä niin, näinhän ne monet tekee, ja vain koska ymmärrys ei riitä miettimään asioita loppuun asti. ;D

Tavalllisesti syy miksi huohotin otetaan irti ilmansuodattimesta on se, että huohotin ruikkii myös joskus öljyä ja varsinkin paperisuodatin ei siedä öljyä pätkääkään. Näin esimerkiksi ex harraste kulkineessani kiinanmönkijässä, jossa huohotin tukki ilmanputsarin ja meno tyssäsi kuin seinään, ja vika olikin hauska etsiä.

Mitään järjellistä syytä ei pysty aloittaja eikä useamman vuoden kiinanskoottereita kuskaava kertomaan, miksi se huohotin ei voisi ilmanputsariin mennä. Öljytty ilmansuodatin ei lisäöljystä ole moksiskaan, vaan olisiko nyt kysymys siitä että ne maagiset menohalut on taianomaisesti piilossa, siellä huohottimessa? ;D

pena

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 16.09.11 - klo:23:20
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 16.09.11 - klo:22:55


Niinpä niin, sinne ilmanputsarin raakailmapuolelle se huohotinletku yleensä alunperin on liitetty ja jostain syystä ne, jotka ovat jo useamman vuoden ajaneet näillä kiinaihmeillä, ottavat sen huohotin letkun ilmanputsarista irti ja jättävät roikkumaan vapaaksi...
Niinpä niin, näinhän ne monet tekee, ja vain koska ymmärrys ei riitä miettimään asioita loppuun asti. ;D

Tavalllisesti syy miksi huohotin otetaan irti ilmansuodattimesta on se, että huohotin ruikkii myös joskus öljyä ja varsinkin paperisuodatin ei siedä öljyä pätkääkään. Näin esimerkiksi ex harraste kulkineessani kiinanmönkijässä, jossa huohotin tukki ilmanputsarin ja meno tyssäsi kuin seinään, ja vika olikin hauska etsiä.

Mitään järjellistä syytä ei pysty aloittaja eikä useamman vuoden kiinanskoottereita kuskaava kertomaan, miksi se huohotin ei voisi ilmanputsariin mennä. Öljytty ilmansuodatin ei lisäöljystä ole moksiskaan, vaan olisiko nyt kysymys siitä että ne maagiset menohalut on taianomaisesti piilossa, siellä huohottimessa? ;D
eiköhän huohotin ole erikseen ja ilman putsari näin käsittäisin

InsOmnia

#8
Lainaus käyttäjältä: pena - 16.09.11 - klo:23:37
eiköhän huohotin ole erikseen ja ilman putsari näin käsittäisin
Kyllä ja niitä yhdistää letku jota virheellisesti huohottimeksi mainitsin.

tommi

#9
Siitä huohotinletkusta tuleva töhnä tukkii ennenpitkää sen ilmanputsarin ilmanottoaukon suodattimen(jos sellainen on) joten senkin takia se letku kannattaa jättää vapaaksi roikkuman. Joskus olen itsekin kokeillut kytkeä sen kaasarin ja ilmanputsarin väliseen letkuun ja kone kävi kyllä melkoisen tukkoisesti silloin. En kyllä suosittele tätä vaihtoehtoa.

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 16.09.11 - klo:22:12
Kaikissa kiinan nelareissa ei edes kannessa ole koko tsydeemiä joten annan sen vaan roikkua siinä missä "hyvä on"

Sylinterin kannessa ei välttämättä ole kierrätystä mutta venttiilikopan kannessa on tietenkin kaikissa huohotus ja siitä lähtevä letku, jota tässä kait tarkoitetaan..

Timo

Yksi hyvä juttu minkä kanssa huomaa huohotinletkusta,että jos tulee vähänkään pakokaasua(valolla hyvä katsoa eri suunnasta),niin on venttiilinsuojakumit entiset.Tätä juuri itsellä tällä hetkellä tekee.

latromster

Tuli katsottua koneen käynnissä tuota huohotusletkua. Jotain bensanhajuista sieltä tulee. En kuitenkaan sanoisi että pakokaasua. Ilmeisesti kulutus nousi, kun revin letkun irti, joten nyt on taas kiinni.

miccomus

Mikäs olis kiinan skootterin kasaamisessa mennyt pieleen kun huohottimesta tupruttaa kuumana valkoista savua..? Männänrenkaissa joku mennyt pieleen?

joni_k

katso nyt ekana venttiilikopasta että siellä on haittojen tiiviste ok ja haitat ehjänä. jos kaikki ok niin painetta puskee liikaa alakertaan kenties männän ohi.eihän öljyä ole ihan liikaa moottorissa?

miccomus

Joo pitääpäs purkaa se venakopan läppäjuttu auki. Se oli jotenkin liimamössöllä kasatun näköinen...
Öljyä on ehkä ennemmin liian vähän mutta kuitenkin tikun puoliväliin.
Kaikki kun on mahdollista niin olisko kuvaa siitä huohotin jutusta millainen sen pitäisi olla?