Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super 8 4t modauksia

Aloittaja jwalk, 03.03.18 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

Coastside

Syy miksi öljyn määrä on suhteellisen tarkka, on se että liian pieni ei jäähdytä ja liian suuri vaahtoutuu eikä siten voitele ja tulee ulos huohottimesta.

Yamahan ensimmäiset nelarit hajoili kun tasapainoakselit vatkasivat öljyn vaahdoksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 10.05.18 - klo:01:02
Joo, on se perä kasissa ja agissa ulkopoulelta aivan erilainen, mutta aattelin vaan että kasissa rattaat on pystysuunnassa ajatellen enemmän pituusakselin suunnassa ja agissa taas kytkinakselin ja vetoakselin väli pystysuunnassa suurempi ja pituussuunnassa lyhyempi. Sekava selitys ;D

Jos sais agin ja kasin perät tuohon käpisteltäviksi, niin voisi vähän miettiä onko niistä mahdollista jotain rakentaa, kun osa noista rattaistahan irtoavat akseleiltaan. Pakkohan siihen kasiin on pidemmät perävälit saada jos semmoset siihen tahtoo ;D
Kyllähän minä sinulle kasin perän toimitan, jos luulet saavasi homman hoidettua :)
Maksan kohtuullisen mukavan korvauksen, jos onnistut...
Tuo vehje kun on muuten varsin pitkälti sitä, mitä haluan moposkodun olevankin

MORPA

No onhan tuo aika epämääräinen projekti jonka onnistumisesta ei voi mitään takeita antaa. Mä puran ton agin perävälit ja ihmettelen niitä nyt ensin kunhan maataisteluilta ehdin. Kasin perä on hiton paljon isompi jo ulkokuoriltaan, että siellä voi tosiaan olla kaikki rattaat niin paljon suurempia ettei homma pelaa.

Rattaita voi myös teettää, nykyaikana se ei välttämättä ole aivan tolkuttoman kallistakaan jos on alkuperäisen rattaan piirustukset joista sitten skaalataan uuden kokoiset ja cnc-jyrsin murauttaa ne hetkessä. No niitä piirustuksia ei ole ja jokatapauksessa hommaan menee jo niin paljon rahaa, että kyllä se olemassa olevista osista melkein täytyy saada tehtyä. Jokuhan tuolla jo esitti idean piikkikasin rattaista ;) Ei se piikki kovin paljoa enempää kierroksia ota, mutta käykö ne ylipäätään mopokasin kuoriin... Jostain purkaamolta jos sais ;)
Liikennesika.

rassi

Mikä voisi olla vikana kun ostin super 8 vm-2014 ,4-T koneella olevaan  narakun rajoittamattoman cdi boxin, niin väännöt hävisi lähes kokonaan ja kulki huonommin kuin vakio. Ajatuksena oli saada vähän lisää kieroksia jotta kulkisi sen 47-50, koska vakiona menee gps 42km/h ja tuntuu tyhmältä ajaa kaasupohjassa rajoitinta vasten. Myyjän sivulla oli ilmotus, että vo sekoittaai sähköryypyn toiminnan, mutta mittasin mittarilla, jotta virrat tulee ryypylle normaalisti tälläkin boxilla.

jwalk

#34
Kuulemma monella ongelmia kysisen boxin kanssa.
saat vakiosta rajoituksen pois irrottamalla jommankumman pinkin johdon.
vaihda mieluummin varin holkki rajoittamattomaan. ihan perus kiinannelarin holkki käy.

rassi

Ok. Olisin jo vaihtanut holkin, mutta kun kertoivat, että vedot ylämäkeen prikattomalla holkilla laiskistuu, kun välitys kasvaa ja tuo on jo nyt aika laiska. Ilmanputsarista otin sen kumiholkin, mutta sekin vain huononti, kun vakio 80 suutin. Pitäiskö vaihtaa esim. 85, jotta toimii ilman kumista supistajaa.? Miksi nuo boxit ei kaikilla pelaa.?

rassi

Jos tuon holkin vaihtaa, niin pitäiskö siihen vaihtaa samalla kepeemmät rullat, jotta kiihtyvyys ja vauhti mäkeen ei huonontuisi? Kun sais sen 50km/h kulkemaan hyvällä kiihtyvyydellä, niin se rittäis. Kaupungissa autot työntyy koko ajan vierelle ja ohi, niin on jopa vaarallista. Omasta mopoiästä on jo 30v. aikaa, niin vinkkejä tarvitaan, kun nämä vehkeet on muuttunu ja oma tietämys 80-luvulla.  :)

joni_k

periaatteessa jos prikattoman holkin laittaa ja variaattori jos vaihtaa pienemmälle, ei ylämäkinousuun pitäis vaikuttaa mitenkään. näin siis periaatteessa, mutta totuus on sitten toinen.. ;D isompaa suutinta vaatii.

rassi

Niin, mutta kyllä variaattorin lautaset ulospäin leviää kierosten noustessa hienosti, mutta kierosten laskiessa ei lautaset sitten samalla tavalla palaudukkaan, vaan vääntö mäkeen saa moottorin kierokset tippumaan hyytyy. Onko se sitten näin, että se kireällä oleva hihna ei jaksa nousta isommalle kehälle, vaan onko tässä jokin variaattori ongelma.? En ole koskaan aikaisemmin ajanut skoottereilla, vain mopoillla ja moottoripyörillä, joten en oikein tiedä miten nämä parhaimmillaan toimii.

jwalk

"Hyvää" kiihtyvyyttä ei kyllä tuohon vehkeeseen saa, ilman kuutioiden lisäystä. Mutta, pelkkä suora holkki voi kyllä huonontaa kiihtyvyyttä. Hieman kevyemmät rullat auttaa jonninverran.
Itse vaan jotenkin kammoksun rajotinta vasten tökkimistä, ja korkeita kierroksia pitkässä juoksussa...
Aina kun jotain muutat imupuolella, niin suutinjumppaa sitten. Tuossa tapauksessa isompaa.

rassi

Kiitos vinkeistä. Tilasin vielä yhden Narakun CDI:n Englannista, jos se eka oli viallinen. Sillä pitäisi kiertää 9000, kun vakiolle ilmoittavat 7500, eli saisin juuri ne kaipaamaani 6-8km/h lisää nopeutta ja välitys korkeilla kierroksilla säilyisi samana, kun ei tällainen 50cc kone jaksa vääntää. Kysyin huollon pojilta, että paljonko tämä kestää kiertää, niin ei kuulemma pitäisi olla ongelmia kun öljynpaineet vain kasvaa,  10 000 vielä ihan ok ja venttiilit ei sekoa. Jos boxi ei pelaa, niin pitää vaihtaa se suora holkki ja 5,5g rullat, 85 suutin ja ilmanoton kuristus pois. Isompaa pyttyä en laita, koska tytär saa kohta kortin ja mitään sakkopeliä ei ole tarkoitus rakentaa. Mutta ei tällaisella kehtaisi itsekkään ajaa...ps.sen musta/violetinko uskaltaa katkaista.? Saahan sen liitettyä takas jos ei toimi, kun se ei vaan polta org-boxia.?

jwalk

Ei, vaan koko violetin, niitähän tulee boxille kaksi. Jommankumman, tai molemmat.

jwalk

Terveen koneen pitäis sen 12000rpm kestää, ainakin hetkellisesti. Pitkässä juoksussa ei liene kovin terveellistä.
Itse olen, vailla kummempaa faktaa pitänyt 10000 rajana, mitä ei mielellään ylitetä. ainakaan näillä big bore, big valve-sydeemeillä.

rassi

Pistin sen violetin piuhan cdi:ltä poikki, niin tuli oikein hyvä. Kulkee gps nopeutta 50km/h ja rajoitin ei tule vastaan, vaan bensapula vakiosuuttimella rajoittaa kulun. Ei tarvitse tehdä muuta. Kiitos kaikille vastauksista.

rassi

Tuli Englannista tilaamani Naraku racing cdi-boxi ja sekään ei toimi tässä, niin selvitin miksi moinen ongelma, niin sanoivat että käy vain (KL10SA / KL10SE) moottorityyppeihin ja minulla harvinaisempi KL10D moottori, johon se ei käy, joten on näitä valmistettu muutamia eri malleja.