Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-T Kymcon kaasuvaijeri viallinen?

Aloittaja E-Pa, 14.01.15 - klo:13:26

« edellinen - seuraava »

E-Pa

Nyt ei enää taidot tähän riitä taidanpa viedä keväällää huoltoon. Mutta pelkoa leikkaamisesta ei siis pitäisi olla? (Savutti aika normaalisti kun käynnisti)

helkama sc-r

Taidot ei koskaan tule riittämään mihinkään, jos tekeytyy avuttomaksi yksinkertaisissakin asioissa.
Kaasukahvassa olisi hyvä olla muutama milli löysää, ennen kun kaasua käännettäessä luisti tai öljypumpun vipu liikkuu.
Kun käännät kaasua, katso että luisti ja öljypumpun vipu lähtevät liikkeelle suunnilleen samaan aikaan, ei se erittäin tarkkaa ole.

Coastside

Tarkkuutta koska asia on uusi ja säädöt kriittisìä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.01.15 - klo:13:46
Tarkkuutta koska asia on uusi ja säädöt kriittisìä.

Vaikka jokin asia olisi uusi, ei se tarkoita sitä, että siinä olisi jotain monimutkaista.

E-Pa

Ja jos ei ota täyttä kaasua mitä sitten pitäisi tehdä?

E-Pa

Tyhmä kysymys: miten näen että luisti liikkuu saman aikaisesti kuin öljypumpun vaijeri kun se luisti on kaasarin sisällä? Otanko irti sieltä vai mitä?

helkama sc-r

#36
Työnnä pikkusormi kaasariin sitä irrottamatta ja katso samalla öljypumpun vipua kun käännät kaasua.
Lyhentyikö öljypumpun vaijeri?, silloin se voi saada vähän liikaa öljyä, mutta kokeile nyt ensin aukeaako kaasu kokonaan ja kuinka paljon luistin ja öljypumpun vaijerissa on löysää.

E-Pa

#37
Öljypumpun vaijeri lyhentyi noin 1cm, joo katson tässä lähipäivien aikana. Ja tarkoitatko löysällä sitä kun kaasua vääntää niin ennenkuin ne reagoi siihen?

Coastside

Täällä voi jotkut saar ata liiasta öljystä ????niin kauan kun se ei selvästi savuta, se ei saa liikaa öljyä. Jos säädöt ovat hakusessa, on hyvä varmistaa että öljypumpun säädin liikkuu ennen luistia, vain varmuuden vuoksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: E-Pa - 26.01.15 - klo:07:50
Öljypumpun vaijeri lyhentyi noin 1cm, joo katson tässä lähipäivien aikana. Ja tarkoitatko löysällä sitä kun kaasua vääntää niin ennenkuin ne reagoi siihen?

2. viesti sivulla 3
Kaasukahvassa olisi hyvä olla muutama milli löysää, ennen kun kaasua käännettäessä luisti tai öljypumpun vipu liikkuu.
Sentin lyhentymä on varmaan vähän liikaa, jos ei säädöillä sitten saa säädettyä.
Onko vaijeri 2 osainen, vai mistä öljypumpun vaijeri tulee?

E-Pa

Vaijeri on kaasukahvalta lähdettäessä yksi osainen mutta haarautuu kahdeksi noin puolessa välissä joista toinen menee öljypumpulle ja toinen kaasarille.

konenikkari

Joissain vaijereissa onnistuu sen jakokappaleen aukaisu ja esim.vain öjypumppu osion vaihtaminen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

#42
Kaikissa mopoissa onnistuu koko vaijerin vaihto, revi tai napauta korkki irti.
Jos ei lähde, irrota vaijeri ja vie johonkin, missä on ruuvipenkki ja juuttuneisiin osiin tottuneita asentajia.
Öljypumpun vaijerin kuorta pitäisi tarvittaessa lyhentää saman verran kuin vaijeri on lyhentynyt.

E-Pa

#43
http://aijaa.com/b4mvaQ
Tässä kuva kun kaasua ei ole käännetty (normaali?)
http://aijaa.com/wK1Eup
Tässä kaasu on pohjassa (ei taida mennä aivan täydelle kaasulle asti?)
Kaasukahvassa löysää on ehkä 1mm, vanhan vaijerin "korkkia" on ruuvipenkissä naputeltu, koputeltu, väännetty ja käännetty eikä mitään tapahtunut.

E-Pa

Otin kaasarin irti (suutin vaihtoon), koneen ja kaasarin välissä oli tiiviste joka irtosi kumminpäin laitan takaisin? http://aijaa.com/Yqwq0w toisella puolella tiivistettä on muovinen tiiviste keskellä (hävitin jo kuvan siitä). Eli kumpi puoli koneeseen päin? (jos kukaan ymmärsi)