Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

purgiaali

Oli lokarin yläpäästä noi kiinnikkeeosat katkennu. Porasin uudet reiät takavalon yläpuolelle niin sain lokarin kiinni samoihin rungon kierteisiin alapuolelta. Nyt on melko tukevasti kiinni.

ilborg

Ainakin lociteltä(henkel) löytyy muovi-pikaliimaa, joka on ihan kohtalaisen tehokasta. Löytyi vissiin muiltakin valmistajilta jotain, mutta en ihan takuuseen mene. Tuossa on siis aktivaattoripuikko, ja normaali(?) syanoakrylaatti(=pikaliima)-liima. Pikaliiman ongelma on vain siinä, että pintojen pitää sopia toisiinsa, tai tuo liiman teho on nopeasti vähän sitä sun tätä. Jos liimattavia pintoja ei saa kohdikkain, niin jotain epoxia, tai lasikuitua tilalle.

Tuo lasikuituhan on monta kertaa kestävämpää, kuin mukana tulevat katteet:) Hintakin tosin on sen mukainen, kun pienempikin purkki on jo parin kympin kieppeillä. Autojen tunaajilta voisi löytyä neuvoja, jos haluaa oman lasikuituisen katteen valmistaa, ne kun ovat jotain kojelautoja, puskureita yms. väkerrelleet lasikuidusta.

janite2

Käyt sipaseen paikallisesta halpa-marketista tai varaosaliikkeestä sellatten Pakla:n sarjan, missä on hartsit, kovetteet ja vähän mattoa mukana... Teet ohjeen mukaan... hyvä tullee...

Ja jos enemmän touhuat, ja ajattelit hakea aineet "irtona"... Niin lasikuitufirmasta tms. käyt kysymässä hartsia omaan astiaan...
Ja lasikuitumattoa saat halvimmalla rautakaupasta... Ku ostat rullan lasikuitutapettia, siitä vetää vahvikkeeksi pitemmän tovin...

purgiaali

Lasikuituakin on tohon mun palapeliin jo pistetty jonkin verran. Viime kesänä parin alustavan töyssyn ja muutaman liimapisaran jälkeen tavaraboxi koki sen kohtalokkaan rysäyksen.
Pohjaosa oli melkoisen päreinä ja olin jo heittämässä koko himmeliä roskiin, mutta totesin sitten etttä ei tästä ihan vielä luovuta. Veistelin boxiiin uuden pohjan vaneerista ja liimasin sen kevyesti paikoilleen pikaliimalla. Työaverilla oli just omasta projektistaan jääny vähän kuituja ylitte, niin se lupas ne mulle. Se sitten kuidutti ja maalas sen yhtenä hieman rauhallisempana työpäivänä. Boxille tuli painoa lisää varmaan puoli kiloa, mutta tuli siitä paljon tukevampikin.

Tuo tavaraboksi on kyllä surkein muoviosa koko mopossa. Aivan uskomattoman rapeaa tuo muovi.

Pätmän

Huomasin tuossa eräänä päivänä, että olipa takaboksi hajonnut omastakin moposta. Luukusta lukon vastakappale lohjennut irti ja joka nurkka boksista haljennut.
Ostin uuden 28 litraisen boksin, huomattavasti laadukkaamman oloinen, voi vaan näyttää hölmön isolle entiseen verrattuna, vielä ei ole asennettuna.

purgiaali


Pätmän

#321
Moposportista ostin, maksoi 50egee.

Tämmönen

purgiaali

hmmm. Eipä taida hyvää boksia löytyä tuota halvemmalla. Biltemassa oli sellainen pienehkö joka makso kait 30e.

purgiaali

Tuli takaiskarin kilomertit täyteen. Stefa päästi öljyt ulos. Saapa nähdä huomaako eroa.
Koiraa juoksutin mopon kanssa läheisellä metsäpolulla. Pitäs varmaan olla enduromopo tohon hommaan.


openflow

Katosi mystisesti puristukset ihmeestä. Ruuttaasin reippaasti öljyä tulpanreiästä ja sain laitoksen takaisin henkiin. Pienen ajoreissun jälkeen pelaa taas normaalisti. Olisko ollut venttiilin välissä jotain tai renkaat jumissa. tiedä häntä. Hyviin puoliin ihmeessäni voisi laskea kaikki suuremmat viat on sattunut aina koto pihassa. Ei ole tarvinnut työnnellä ,ei...

Samppa

Eikös Coastsidella ollut juuri näitä vastaavia puristusten katoamisia. Aiheestahan käytiin täällä keskustelua.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

karkulainen

#326
Sanokaapa jotain hyvää osaa jolla saisi vähän vääntöä/kulkua tuohon solikkaan. Multivar tulee huomenna, kytkinjouset on tulossa, entäpä jos ne 6g rullat vaihtaisi kevyempiin? Max 50e?


Edit. Tilasin virijavara- puljusta vakiosuodattimen, pakoputken tiivisteen, kaksi ohjuriholkkia ja punaisen tuulettimen. Edelleen, jos hommaisi malossin 5,1g:t uudestaan?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

skodesti

Juu, 5,1 g on parhaat kiinan ihmeissä,laita 92 suutin, ja vapari silleen mää sain vääntöö hyvin. jos laitat pelkän 92 suuttimen ei saa ilmaa tarpeeks siks vapari,kokemusta on. Mä taas tarttisin ton isoventtiilisen kannen lisäksi isomman pytyn, mut ei löydy suomesta näköjään, paitsi kittejä jossa on kansikin mukana.

janite2

Lainaus käyttäjältä: skodesti - 22.05.09 - klo:06:38
paitsi kittejä jossa on kansikin mukana.

Ja ongelma oli???

Ku kurkkaat sinne kanaviin, huomaat miksi "dreemelit" laulaa tallin hämärissä...
Uutta kantta on mukavampi askarrella...
Elä ota paljua, ainuastaan skruput pois. Puhti lisääntyy, käyttäytyy "paremmin" ja siinä sivussa bensankulutus putoaa...
Toi mun kinukki ryystää bensaa noin 2L/100km...
Kulkee keyesti 60km/h(rajoitettu itse, ennen meni 75 ;D) ja kuski painaa noin 100kg... Jotta mitenkähä tuo lentäs tollasten rääpälekokosten teinien alla???

Ei teidän kannata survoo vaan isompaa pyttyä... Nelareissa se on kansi joka toimii. Nuilla vakiokokosilla venttiileilläkin päästään vielä eteenpäin.
Ja tuo kalvokaasari vaihda tavalliseen luistikaasariin, samoten askartele hieman, mutta vain hieman isompi putki alkukäyräksi...

Näissä saa enemmän tehtyä huolellisella työllä ja suunnittelulla, kun nettiä selaamalla ja viripalikoita ostamalla.
(painukaas kirjastoon hakemaan tää virittäjän käsikirja, se osa missä käsitellään nelitahtimoottoreita, samoten pakoputkisto- ja kaasariosio olis hyvä lukea. vaikka käsittelevät auton moottoreita, samat asitat näihinkin pätee...)

karkulainen

Mitään vaparia en laita ainakaan heti, pipercross kylläkin odottaa valmiina tuolla pöydällä.
Taidan kokeilla laittaa sen 16 asentoisen rajoittimen paikoilleen kun sain uudet ohjeet sen säätöön.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.