Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4-t skootterin öljyt

Aloittaja Peksi, 24.07.08 - klo:08:22

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Koska kyse on pienestä öljymäärästä, on tiheä vaihtoväli aina taatusti se halvempi vaihtoehto.
Ja syytä on muistaa että öljy käy kelvottomaksi useinkin muilla kuin kilometri kriteereillä.
Esim. 1000km sadalla kylmäkäynnistyksellä rasittaa öljyä enemmän kuin 1000km ajettuna putkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

Minkälaisia laatuvaatimuksia niille koneille annetaan, joissa ei paperisuodatinta ole? Mineraaliöljyt täyttää vaatimukset? Asianhan voisi kääntää niinkin, että siirtymällä mineraaliöljyistä synteettisiin, voitaisiin vaihtoväliä pidentää. Mutta tapauskohtaistahan se on. Ilmajäähdytteisyyskin voi tuoda oman mausteensa soppaan, jos ilmajäähdytteisessä öljy kuumenee enemmän kuin nestejäähdytteisessä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

viisnelonen

Mitä uudempi API luokitus sitä vähemmän sinkkiä ja fosforia.
http://blog.hemmings.com/index.php/2012/10/18/tech-101-zinc-in-oil-and-its-effects-on-older-engines/
Näin muistaakseni Partanen toisaalla jo kirjoittikin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250