Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2010 Speedfight 3 LC ongelma

Aloittaja marko69, 20.04.19 - klo:19:16

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 22.04.19 - klo:20:08
Tässäkin tapauksessa sinun pitää sulkea kokonaan tai osittain imusarjan putki , että alipaineletkuun tulee imu.
Uskoisin että alipainebensapumppu vaatii enemmän imua , kuin alipainehana.

Pumppu vaatii toimiakseen, syklistä alipainetta.
Nyt kun kaasutin on pois paikoiltaan, on hyvä tarkistaa myös imuläpät, ettei raota.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

marko69

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 22.04.19 - klo:20:08
Tässäkin tapauksessa sinun pitää sulkea kokonaan tai osittain imusarjan putki , että alipaineletkuun tulee imu.
Uskoisin että alipainebensapumppu vaatii enemmän imua , kuin alipainehana.

Ok, kiitos

tapiovuorent

Niin aivan. Jos alipainetta on , niin kyllä sen sykkivän imun tuntee , ihan solmella letkunpäästä koittamalla.

marko69

Kasasin kaasuttaminen ja asensin paikoilleen sekä teipillä laitoin umpeen kaasarin ilmansuodattimen puolen, bensaletku kasarissa irti ja lasikuppiin, starttailin niin bensaa tulee hyvin ja letkut tarkisteltu ovat ehjät.

Nyt huomenna penkki ja muut kiinni eikun koeajolle, yksi syy mielessä onko bensakorkki viallinen eikä hengitä...

marko69

#19
Sama ongelma jatkuu, kokeilin myös niin että tankinkorkki oli auki mutta ei vaikutusta.
Jos vaikka se ei hengitä...

Alkaa olla konstit loppu....

Ainut mikä tulee mieleen että pakoputkesta on otettu katalysaattori pois kun lämmetessään alkoi hyytyä koska oli jo tukossa, jos sinne jäänyt jokin osa/pala joka menee putken reiän eteen mutta tuntuu epätodennäköiseltä.

konenikkari

Katsoitko ne imuläpät?
Voisiko vuotaa sylinterin alatiivisteestä alipaineita.
Todennäköisintä on ettei alipaineita ole riittävästi,
tai itse pumppu on menettänyt parhaat ominaisuutensa, viinabensoista johtuen.
Lähes kaikkiin tuon ikäisiin on jo pumppu vaihdettu.
Kun sammuu tai hyytyy, olisi hyvä selvittää, loppuuko kaasuttimesta bensiini.

Pistä pumpulta kaasuttimelle läpinäkyvä letku+suodatin,
niin voit seurata bensiinin kulkua.

Kaasuttimessa olevan bensiinin pinnan korkeutta voi seurata,
asentamalla uimurikammion tyhjennysletkuksi, läpinäkyvän letkun,
ja kiinnittämällä sen kaasuttimen rinnalle, n 10 sm yli kaasuttimen korkeimman kohdan,
ja tietenkin, tyhjennysruuvi pitää olla auki.

Katin poisto ei todennäköisesti ole syyllinen,
sama bensavaiva taisi silloin jo olla tuloillaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Koneen tuottaman alipaineen voi mitata pitkällä kirkkaalla letkulla mihin mutka ja siihen vettä. Vesi nousee putkessa tietyn korkeuden, koneen normaalissa kokoonpanossa mitaten. Se korkeus pitää olla sama kuin tarvittava nostokorkeus, vaikka bensa on 20 % kevyempää. Pumppu on vain yksisuuntaventtiili, niin päättelin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

marko69

#22
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.04.19 - klo:11:37
Katsoitko ne imuläpät?
Voisiko vuotaa sylinterin alatiivisteestä alipaineita.
Todennäköisintä on ettei alipaineita ole riittävästi,
tai itse pumppu on menettänyt parhaat ominaisuutensa, viinabensoista johtuen.
Lähes kaikkiin tuon ikäisiin on jo pumppu vaihdettu.
Kun sammuu tai hyytyy, olisi hyvä selvittää, loppuuko kaasuttimesta bensiini.

Pistä pumpulta kaasuttimelle läpinäkyvä letku+suodatin,
niin voit seurata bensiinin kulkua.


Kaasuttimessa olevan bensiinin pinnan korkeutta voi seurata,
asentamalla uimurikammion tyhjennysletkuksi, läpinäkyvän letkun,
ja kiinnittämällä sen kaasuttimen rinnalle, n 10 sm yli kaasuttimen korkeimman kohdan,
ja tietenkin, tyhjennysruuvi pitää olla auki.

Katin poisto ei todennäköisesti ole syyllinen,
sama bensavaiva taisi silloin jo olla tuloillaan.
[/

Pitää vielä tutkia noitakin, kiitos

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.04.19 - klo:11:57
Koneen tuottaman alipaineen voi mitata pitkällä kirkkaalla letkulla mihin mutka ja siihen vettä. Vesi nousee putkessa tietyn korkeuden, koneen normaalissa kokoonpanossa mitaten. Se korkeus pitää olla sama kuin tarvittava nostokorkeus, vaikka bensa on 20 % kevyempää. Pumppu on vain yksisuuntaventtiili, niin päättelin.

Äläs höpötä, pysy asiassa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#24
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.04.19 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.04.19 - klo:11:57
Koneen tuottaman alipaineen voi mitata pitkällä kirkkaalla letkulla mihin mutka ja siihen vettä. Vesi nousee putkessa tietyn korkeuden, koneen normaalissa kokoonpanossa mitaten. Se korkeus pitää olla sama kuin tarvittava nostokorkeus, vaikka bensa on 20 % kevyempää. Pumppu on vain yksisuuntaventtiili, niin päättelin.

Äläs höpötä, pysy asiassa.
Onko känkkäränkkäpäivä?

Toki siinä on kalvopumppu mutta nostokorkeus määrää alipaineen tarpeen. Se ei pumppaa sen yli muutoin tulisi suihkukaivo. Sähköisissä on paluuletku joka rajaa paineen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Ei ole känkkäränkkäpäivä, kyllä tasaisen varmasti lähes joka päivä ärsyttää sinun jokaasiaan puuttumisesi.
Nytkin olet täysin väärässä, ja vain sotket asiaa.
Jos katsot tarkoin pistämääni kuvausta, bensiinin kulusta,
havaitset tekstin osion.
Safety: when the ball (4) lifts, fuel can flow into the pump when the needle valve closed inside the carburettor or when there  is a boost pressure at the fuel pump outlet.
joka lyhyesti suomennettuna tarkoittaa:
pumpussa oleva venttiili (4) estää pumppua synnyttämästä kaasuttimelle liian suurta painetta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Ja anteeksi marko69 tämä edellä käyty keskustelu ei mitenkään liity sinuun :-[
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

marko69

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.04.19 - klo:13:00
Ja anteeksi marko69 tämä edellä käyty keskustelu ei mitenkään liity sinuun :-[

Ei mitään, kaikki ok!

marko69

#28
syy selvinnyt, mäntä oli liian tiukka sovite eli lämmetessään leikasi kiinni.
sinällään outoa kun tilattu skopan tietojen mukaan alkuperäinen, nyt sit uusi pytty ja mäntä ja taas mennään.

kukaan osaa kertoa oikeat säädöt kaasarille eli tyhjäkäynti ja ilmaruuville oikeat kierrokset?

kaasarista koho nostettu yhden pykälän ylemmäs mutta hiukan tuntuu että rökeltää välistä varsinkin liikkeelle lähtiessä esim. risteyksistä, ei ota heti kierroksia onkp normaalia toimintaa näissä?

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: marko69 - 16.05.19 - klo:15:48
syy selvinnyt, mäntä oli liian tiukka sovite eli lämmetessään leikasi kiinni.
sinällään outoa kun tilattu skopan tietojen mukaan alkuperäinen, nyt sit uusi pytty ja mäntä ja taas mennään.

kukaan osaa kertoa oikeat säädöt kaasarille eli tyhjäkäynti ja ilmaruuville oikeat kierrokset?

kaasarista koho nostettu yhden pykälän ylemmäs mutta hiukan tuntuu että rökeltää välistä varsinkin liikkeelle lähtiessä esim. risteyksistä, ei ota heti kierroksia onkp normaalia toimintaa näissä?
Kun säädät seosta ja tyhjäkäyntiä, käy ensin ajamassa moottori käyntilämpöisksi.
Säätöohje löytyy http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=4535.0
Seossäätö on yksilöllinen ominaisuus, seosruuvi tulisi oikeankokoisella tyhjäkäynti suuttimella olla 1-2,5 kierrosta auki.
Eli tarkennetaan että olet nostanut luistista neulaa vai sokkaa ?
Kohoa et ilmeisesti nostanut, sillä säädetään kaasarin bensapinnan korkeutta, toki se on myös hyvä olla oikea.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.