Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

peugeot jetforce tsdi ei saa virtaa

Aloittaja Lumiaura, 04.07.19 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

Lumiaura

Ostin tänään kyseisen pösön, kun pistin uuden akun kiinni niin avaimesta kun käänsi niin ei sanonut mitään. Sitten pistin laturin kiinni ja käänsin avaimesta niin virtaa tuli mutta ei toiminut oikein. Lisäksi kun liikuttelen pelkkää akkua ja nostan niin välillä kuuluu surinaa ja valot välähtää... mutta kontaktipinnat on puhdistettu ja hiottu ja johdoista se ei voi johtua koska laturin kanssa sai virtaa hyvin.. alkaa mennä toivo

konenikkari

Jos laitteessa on kaksi erillistä sulaketta, tarkasta jatkoliitin joka on n, 15sm päässä sulakkeista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

2 kertaa on tullut vastaan että ehjältä näyttänyt lasiputkisulake on ollut rikki, siis silmämääräisesti ja yleismittarilla mitattuna näytti ehjää. Sulakkeen vaihto auttoi. Johtosarjan tarkistusta kuten Konenikkari kertoi.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Mökkelö

#3
Onko siinä ajonesto? Kurkkaa videota https://www.youtube.com/watch?v=kV2B2A67ZaM

Lumiaura

Siinä on joo 2 sulaketta ku katoin nii ehjältä näytti mut vaihan ne kummiski tänää sitte ja tutkin myös ne liittimet ja johdot. Ja joo ajonesto siinä on mutta nyt se vika on se että kun avaimesta kääntää kun laturi on lataamassa niin mittaristoon syttyy vaan taustavalo, sit ku koittaa pyörittää starttia se pyörii hiljaa tyhjää niin siinä startin pyöriessä sinne mittariin syttyy kaikki numerot ja merkkivaloja... En tiiä ymmärtääkö kukaan mitä tarkotan mut siis starttia pyörittäessä mittarissa palaa jotain muutakin ku taustavalo ja akun kanssa ei tapahdu mitään

Lumiaura

Ehkä se ei vaan saa kunnolla virtaa niin pitää tarkistaa mitä neuvoitte

tapiovuorent

Kun nyt niitä johtoja ja liittimiä tarkistat, niin tarkista myös akulta lähtevä maajohto ( siis miinus) Esim. mittaristolle menee varmasti oma maadoitusjohto , joka on haaroitettu paksummasta , siis startille ja runkoon menevästä johdosta. Tai se on jo akun navasta lähtevä.
Huono maadoitus siis aiheuttaa mitä kummallisimpia häiriöitä. Toimivat maadoitukset näissä mopoissa , on siis "elintärkeät"
Onnea korjaukselle.

konenikkari

#7
Noihin jatkoliitin vikoihin viittaa se että akkua heiluttelemalla yhdistää ajoittain.
Jatkoliitin löytyy sekä akulta lähtevistä paksuista, sekä plus että miinus johdoista,
kuin myös sulakkeilta lähtevistä ohuemmista johdoista.
Maadoitus vian voi poissulkea tekemällä akun miinuksesta tilapäisen johtimen akun miinuksesta moottorin runkoon.
Korjaus on tilapäinen, eikä siihen ole syytä tyytyä.
Jos kapine on sinulle uusi, ota itsellesi aikaa, ja korjaa tuo vika, harkiten.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lumiaura

Jaahas, eilen motonetistä ostettu akku oli syyllinen, 10.6 volttia eli kuollut ja autosta testasin antaa virtaa niin johan toimi mopo hienosti ja lähti käyntiin..olisko kenties valmistusvikanen koska hapotuksen tein oikein ja odotinkin sen jälkeen sen 20min.. menisköhän toi takuuseen

konenikkari

#9
Hyvä että selvis.
Ok, akun heiluttelu siis saattoi vaikuttaa akun toimintaan, palauta ostopaikkaan.
10,5 V jännite viittaa, yhden kennon katkokseen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Asia korjaantui , hyvä .
Noin yleisohjeena : Akusta mittaamalla lepojännite , siis ilman kuormaa , ei vielä kerro koko totuutta.
Tavallista viallisessa akussa on , että lepojännite on esim. 12,5 V, mutta kun kytketään kuorma , niin jännite putoaa reilusti alle 10:n Voltin . Tai jopa nollaan.
Jos epäilee akun kuntoa , niin kytketään mittari napoihin , ja esim. startataan : Jännite tässä kuormituksessa pitäisi vielä säilyä 10-11 V. Vaihtelee tietysti eri mopoissa .( varsinkin jos on laitettu suurempi sylinteri)
Siksipä akuksi kannattaa laittaa niin suuri Ah. Lukuinen kuin akkutilaan sopii.

Coastside

#11
Startti on sopiva koekuorma akulle. Jos se ei jaksa pyörittää moottoria täyteen latauksen jälkeen useita minuutteja, se on viallinen. Tavallisen 4 Ah akun Wattituntimäärä on 50 Wh ja startin teho noin 250 Wattia. Akku pitäisi riittää 10 minuutin starttaamiseen, lyhyinä jaksoina. Akun käyttömäärät syö sen kapasiteettia, ei tehoa. Siksi vuosiakin vanha akku voi toimia hyvin  tavallisessa kesäkäytössä.

Jos startin pyöritys on heikko, voi syy olla sen laakerivika tai moottori tavallista suurempi kitka, esimerkiksi pakkasessa, jossa myös akun virta on heikompaa.

Kaasukahvaa ei saa kääntää startatessa koska sylinterin täytös on suuri ja se lisää vastusta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Lumiaura

#12
akkuhan oli niin sökö että ei edes mittariston valot syttynyt kaikki saatika sitten, että startti olisi pyörinyt. Mutta nyt on uusi akku ja mopo toimii hyvin tosin bensaa vuotaa mutta sekin vuoto on löydetty. Kiitos kuitenkin asiantuntevista neuvoista teille!

konenikkari

#13
Pistä linkki siihen akkuun, joka ei toiminutkaan uutena.
Pidä hyvä huoli peugeot jetforce tsdi:stä, niin se kuljettaa sinua kauan.
Todella tärkeitä on ilmansuodattimen ja polttoaineen puhtaus.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lumiaura

https://m.motonet.fi/fi/tuote/901009?ajoneuvo=3045&vuosimalli=2005

Siinä on linkki. Nyt tuli taas uusi ongelma eli kun antaa kierroksia niin vesipumpultä sylinterin menevä vesiletku menee lyttyyn ja neste ei kierrä, mistä johtuu ja korjaantuisko letkun vaihdolla