Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

qinqqi zoner 125 (QM125T-10D) ihmettelyä

Aloittaja jwalk, 27.05.18 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

jwalk

Niin, tommonen siis tallissa. Purkailin ja kartoittelin, mitä pitäis uusia.
Variaattorin tullat aivan loppu, metallilla asti. Hihna myös uusiksi. Vakiorullat lienee 14g, kannattaako keventää? Vastapainejousikin kannattais varmaan uusia, kun levällään on. Vinkkejä?
Pytyksi tulee halpis 150cc, kun en vielä viitti lohkoja avartaa. 61,7mm on reikä. Edellinen omistaja sanoi öljyjä tiuhaan vaihdelleen ja siltä näyttäiskin.
Perän takimmaiset rattaat 13/40. Aattelin laittaa 15/38.
Pakoputki melkoisen vahvassa ruosteessa ja kovin näyttää ahtaalta. Vinkkejä/linkkejä??
Oihko nokka-akselin suhteen vinkkejä? kantta pyörittelin kädessä ja aika paljon olis siistimistä kanavissa.
Muuten vehje näyttäis olevan siinä kunnossa, kuin ounastelinkin ostaessa.
Päivittelen lisää, ehkäpä.

Tomsko

Näyttäisi olevan tuollainen Zoner 125 myynnissä nettimotossa. Aika huokea 390€ ja kymppitonni rullattu. Hintansa väärti?

viisnelonen

Hintaa en kommentoi mutta jos tykkäät enemmän ajamisesta kuin ropaamisesta/korjaamisesta niin suosittelen joko japsiskodua tai 2. vaihtoehtona muita ns länsituotteita.
Tuo edellinen ihan vaan yhden  50cc kinkkiskootterin kokemuksen perusteella ja vuosien ajan kun seurannut foorumia niin käsitykseni vain vahvistunut.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Jos oikein tuuri käy voi onnistua perushuolloilla ajamaan mutta yleensä teettää työtä ja maksattaa oppirahoja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tomsko

Nyt mulla on yli 12000 km ajettu ja huolimattomasti huollettu Znen QT50 skode, jonka sain sukulaispojan ajosta.  Huoltamattomuus näkyi etujarrupalojen puuttumisena (raudat otti levyyn) ja takarengas finaalissa, samoin varihihna ja rullat, kantikkaat kuin 6-kulmamutterit. Virtalukossakin jotain väljyyttä, kun katkoo virtaa välillä. Eli ei ihan viaton, mutta kone käy nätisti.

Se mikä on tossa moposkodessa vikana, on kulun ja tehon puute ja yleinen ahtaus. Piikkinen saattaisi olla ripeämpi, mutta silti yhtä ketterä kuin 50:nen.

jwalk

#5
Lainaus käyttäjältä: Tomsko - 31.05.18 - klo:09:17
Näyttäisi olevan tuollainen Zoner 125 myynnissä nettimotossa. Aika huokea 390€ ja kymppitonni rullattu. Hintansa väärti?
En pysty oikein vielä sanomaan, kun ajokokemusta ei ole kun parin korttelin verran. Mutta, tämmösen kun hankkii, niin pitää varata toinen mokoma pätäkkää ostohinnan päälle remonttiin, noin niin ku varuiks.
E: Kappas! kaveri laittanu mun ostaman mopon uudelleen myyntiin! ;)

Tomsko


jwalk

Kinkki olis taas kasassa. Eipä mitään yllätyksiä eteen ole tullut. Jos aamulla aikaisin hereillä, niin vois pikku lenkin heittää sivuteillä.
Kivet sattuneesta syystä aikas kupissa, niin vasta kuun lopussa vakuutuksiin.
Mulla kun on vielä maksuhäiriömerkintä, vaikka kaikki velkani olenkin maksanut. Tarkoittaa vuoden vak.maksut etukäteen...

Tomsko

Tuo on kyllä aika kurjaa, että vuoden maksut etukäteen.

Äsken tein Gilera VX125 vakuutuksen Ifissä, 140€/v osakasko+liikennevakuutus vuodenaikahinnoiteltuna.
Moposkopolla sama 152€ PELKKÄ liikennevakuutus!

konenikkari

#9
Lainaus käyttäjältä: Tomsko - 16.06.18 - klo:23:53
Tuo on kyllä aika kurjaa, että vuoden maksut etukäteen.

Äsken tein Gilera VX125 vakuutuksen Ifissä, 140€/v osakasko+liikennevakuutus vuodenaikahinnoiteltuna.
Moposkopolla sama 152€ PELKKÄ liikennevakuutus!

Tuo summa on suomen pienin moposkotun vakuutusmaksu.
Siis kysehän on valtiovallan suojeluksessa olevasta, laillistetusta mafiasta.
Ns. moottoripyöräkerhot kun tekee moista, niitä syytetään rikollisesta kiristyksestä.
Toivottavasti piankin tulee suomeen aitoa kilpailua, ulkomaisten vakuutusyhtiöiden toimesta.
Vain ja ainoastaan suomen oma lainsäädäntö on esteenä.
Moposkotulla ajavat kuuluvat useinkin marginaaliryhmään, jotka usein ajavat skotulla olosuhteiden pakosta,
ja joiden etuja ei aja yksikään puolue.
Ehkä matujen skootterihankinnat ja vakuutusmaksut maksaa kela tai sossu?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Mitähän suuruusluokkaa alle 100cc skotterien vakuutusmaksut on muualla euroopassa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

En osaa vastata, mutta tuttavalla Briteissä muutamia vuosia sitten noin 80 euroa vuosi. Jostakin muistan aikoinani lukeneeni, että Italiassa taas on kallista...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jwalk

Qingqi laitettu liikenteeseen ja kävin koleassa säässä vähän päristelemässä. Näyttäishän tuo toimivan. Eihän tuo mikään raketti ole.
No, jos tehtaalta tullessa huiput 80, niin noilla pienillä piristyksillä pystyy pitämään tuon 80 matkavauhtina. Jää viel pikkasen varaa mäkiin ja vastatuuleen.
Kuhan vähän ajelee lisää, ni kattelee lisää, tai sit myy pois.

Tomsko

Käytännössä noin 80km/h on Gilerallakin mukavuusalueen rajanopeus, sen lujempaa ajaessa alkaa ajo maistua väkinäiseltä, vaikka vehje kulkeekin 112,5km/h todellista Sigman mittarin mukaan.

jwalk

#14
Dodii, 400km tuolla tullut päristeltyä ja pieniä muutoksia.
Löysähkö käytös korjaantui kivasti puslien uusimisella. Hieman kevyemmät rullat (11,8g) ja +1500 kytkinjouset toivat lisää pirteydentunnetta. Noi kytkinjouset tuntu olevan tarpeen pidempien perävälitysten takia.
ebaysta sähköinen bensahana, jossa myös manuaalivipu.
Valot modasin tuttuun tyyliini releille, tuossa ne kaikki pelaa DC:llä.
Kiusannut mieltä kehnohko lataus. Ajossa 12.8-13v, kun 2 x10w parkkiledit päällä. ilman kuormaa karvan yli 13v kierroksilla. Ei ole kumminkaan käytännössä vielä haitannut, kun lähtenyt toistaiseksi hipaisusta käyntiin.
Säätimenvaihdot ja liittimien/maadotusten tsekkaus ei tuonu korjausta. Staattorilta tulee n. 14v, mikä on vähän käsittääkseni. en tosin luota halpisyleismittarini kykyyn lukea tarkasti muuta kuin 50Hz vaihtojännitettä..
Briteistä tulossa uusi 8-pole staattori vauhtipyörineen.
Eilen tuli ajeltua 2 päällä aikuisen tyttäreni kanssa ja kyllähän tuolla muun liikenteen mukana pysyy niinkin. Tehoja ei kyllä todellakaan liikoja silloinkaan... ;)