Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

joni_k

joutuu varmaan hankkimaan erilaisen cdi-boksin. muistaakseni näitä on just tollasia kun johdon katkasee ei kulje enää sitäkää vähää. perkuskiinamoottorille tuo näyttää ainaki äkkiseltään glans powerin sivuilla.

Coastside

Mopoja on kahta luokkaa 25 ja 45 km/h. Se taitaa olla sellainen boxi jossa ne molemmat on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sprite

Hei.
Olin aikeissa vaihtaa rattaat 12v vanhaan pörrään, kun takaratas heittäyty vaikeaksi.
Onko tuo mutteri liimattu kiinni?
Puukapula vanteen välissä ja puolentoista metrin vääntövarella ei tiiä mittään.
Onko se kasvanut kiinni?
Kärräänkö koko paskan jokeen ja ostan seuraavan, ja toivon parasta?

joni_k

josko mietitään ekana näitä termejä..Meni hetki meikäläisellä että mitäköhä takaratasta olet skootterista vaihtamassa, vai mistä laitteesta tässä on edes kyse.  Takaratas on se jossa veto välittyy moottorista takapyörälle, eli ilmeisesti sulla on se takapyörän iso mutteri jumissa. joskus se saattaa jumittaa aika mukavasti, mutta pitäisi lähteä kyllä auki, voi olla että joku on laittanu lukitetta sinne. varovainen kuumennus voisi auttaa asiaa, toinen on pulttipyssy jota voisit sille tarjota. en ole kyllä varma kun et kerro laitteen merkkiä etkä mallia mistä olisi kyse..

Coastside

Oletetaan että se on se akselin 24 mm mutteri. Hakkaavalla se varmemmin lähtee. Sen voi avata jäykällä hylsyn varrella ja jatkolla kun tukee sen jatkon jollakin ja lyö varteen. Jarru päällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sprite

Khyyl. Bt49qt-9 takarengas. 24mm mutteri siis jumittaa.
Son tää miun murre. Puhun ja kirijotan murteela.
Soo sitte ku mopo kärryyn ja työpaikale.
Lähtee se kakkakikkare, tai hajoaa...

konenikkari

#651
Ja kuten havaitsit, murre (koira?) ei sovellu teknisten ongelmien arvuutteluun.
Noooh pakollinen kevennys.
1970 luvulla korjaamolle tuotiin cb350 honda, omistaja pyysi josko takaratas uusittaisiin,
seuraavana päivänä laitetta noutaessaan moitti,
"ja ettäkö vielä maksaa pitäisi, sama takaratashan on vieläkin paikoillaan"
Tuli tuolloin tutuksi murteiden erot.
;D "Ensin vihdotaan, ja sitten syödään vasta", näin jussin aikoihin  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=LBqk0hhfO24
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

ite kainuussa olin ostamassa takaratasta mopoon niin hetki meni kun myyjä tunki mulle vaan rengasta käteen. sitten myyjälle tuli ahaa elämys ja takarattaalle nimi takavälittäjä ;D

Coastside

Taitaa kiinanmopon korjaus olla addiktoivaa? Kun rutiinilla laitan talvipyöriä, vaihtaen joka syksy laakerit, huomaan kaivanneeni sitä työtä. Kun sen toisen pesä on väljistynyt muinoin, on työ helppoa. Ei auta rasvat eikä mitkään kuravedeltä. ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Sain vertailua varten samanmallisen kymcon. On niin sievä etten talviajoon laita. Kiinanmopo se siihen sopii paremmin ruostumaan ja kuraa keräämään. Ei auta mitkään ruosteensuojamaalit. Silikoniöljy auttaisi saamaan kuran pois. Vakuutusmaksuja tauottaen ei molemmista tarvitse maksaa täyttä hintaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Nyt kun kiina lahjoitti maailmalle mopojaan suuremman riesan (COVID-19) kunnon kommunistityylillä, lopetan noiden kiinanmopojen kanssa harrastuksen. Joku roti se pitää olla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

siili68

katteet on kestäny hyvin ja ainoastaan pari ruuvia vaitanu hiukka suurempiin,kiinalaisten katteet ei ole sen huonompia kuin muitten nyky skootterien.

Coastside

Minulla on vuosikymmen kokemusta kahdesta kiinalaisesta. Ensimmäisen muovien kiinnityskorvat rikkoi kahteen otteeseen kattolumi joka heitti sitä ja kerran suli jää niin että se kaatui. Tein uusia korvakeita pellistä, jotka kesti kolhuja paremmin.
Toinen oli jo ostaessa nurinajosta kolhiutunut ja korvakkeita poikki. Samat lääkkeet siihenkin.

Nyt on Kymco vastaavan mallisin kattein ja kaadettu ja maalaamalla korjattu, korvakkeet ehjinä. Sen muovi on selvästi joustavampaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

#658
Olen jo jokin aika sitten päässyt eroon kiinanihmeistä. Mutta, kyllä se vielä yksi kinkki pitää saada. On nimittäin osia sen verran varastossa. Rahallista arvoa niillä ei juurikaan, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän.
Eritoten kone kymco superkasin lohkoissa, 90cc ja stroukkikampura, yms. Narakun osilla ja muillakin hyvillä mausteilla. Se vasiten pitäis vielä hyödyntää, varsin hyvin potkiva paketti ja vähän ajettu.
Meni Kymcossa vaan vähän hukkaan, kun siinä loppu välitykset, ennen tehoja. Mopon myin vakiona poies.

Coastside

#659
Jos ei nyt kiinan työmoraali ole heittänyt kuperkeikkaa, niin kaikki vanhoissa nähdyt toteutuu niissäkin. Ruostuvat helposti. Johtosarjat hajoaa ja liittimet kerää kuraa. Etupyörän ja haarukan laakerit ruostuu. Vari voi syödä hihnoja. Kovat katemuovit lohkeilee korvakkeistaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04