Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#646
Ensiasennusöljy noissa kinuskeissa taitaa olla mineraali, jolla olisi hyvä ajaa ainakin se sisäänajo.
Sen jälkeen vois kokeilla vaikkapas ZDDP lisäaineistettua öljyä.
Varsinkin noissa 4V häristimissä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Rific

#647
Päätin käyttää omassa uudessa keeway f-act ruiskussa Mobil Delvac  MX 15W-40 öljyä, niin kauan kuin kapine kulkee. Ellei joku sitten osaa perustella täysin miksi synteettinen on parempaa, mutu ei riitä. Katsotaan tuloksia myöhemmin, paljon myöhemmin. 150KM vasta mittarissa. 

joni_k

#648
uhkaa pahasti mennä testi pieleen, meinaan en löydä Lahden suunnalta tuota motul 300v 10w40 öljyä niin mistään. motonetin hylly tyhjä, samoin kärkkäisen. ostin motul 7100 10w40 ester öljyä..ainoa vaan että tää 300v on vihreää ja tämä sijaisöljy punaista..kiva sekasotku.

joni_k

#649
tämän testin tuloksia nähtävillä. Tosiaan ihan vertailukelpoinen tämä ei ole teboilin öljyyn koska männän öljyreiät  on porattu isommaksi ja puolet jouduin ajamaan saman valmistajan toisella esteriöljyllä. noin 150km jäi vajaaksi kilometrit myös teboilin testiin verraten. Halvalla ei saa laatua ja ehkä tällä voi tavallaan todeta että jollakin tapaa kyllä sillä öljyn laadulla ja minkä pohjainen se on, on merkitystä.  kansi on normaalin karstainen, niinkuin aina sisäänajon jälkeen. Männän helmoissa pientä hinkkautumista ja männäntappi, jota en nyt tajunnu kuvata oli ruskeahko, muttei todellakaan kuumana käyneen näköinen. viimeisissä kuvissa on motulin mäntä ja teboilin mäntä vierekkäin.


https://aijaa.com/D7DDdc
https://aijaa.com/JaEE8B
https://aijaa.com/davOZx
https://aijaa.com/8VvXBw
https://aijaa.com/HRqmZL
https://aijaa.com/QcgMUq
https://aijaa.com/9sUEPn
https://aijaa.com/CKgBVZ

jwalk

Ei ihan öljyistä, mutta kokeilin piikiseen kinukkiin tuota RVS "ihmeainetta"
Havaintona oli se, että mekaaniset äänet vaimeni käsittelyn jälkeen ja tyhjäkäynti nousi 500rpm ylöspäin, jotta joutui ruuvaamaan pienemmälle.
Eli näillä näkymin ei haittaakaan.
Öljynä Mobil delvac 15w40.
Tosin juuri tein öljynvaihdon ja laitoin sisään Teboil Silver Classicin jämät.

Rific

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 03.07.19 - klo:07:16
tämän testin tuloksia nähtävillä. Tosiaan ihan vertailukelpoinen tämä ei ole teboilin öljyyn koska männän öljyreiät  on porattu isommaksi ja puolet jouduin ajamaan saman valmistajan toisella esteriöljyllä. noin 150km jäi vajaaksi kilometrit myös teboilin testiin verraten. Halvalla ei saa laatua ja ehkä tällä voi tavallaan todeta että jollakin tapaa kyllä sillä öljyn laadulla ja minkä pohjainen se on, on merkitystä.  kansi on normaalin karstainen, niinkuin aina sisäänajon jälkeen. Männän helmoissa pientä hinkkautumista ja männäntappi, jota en nyt tajunnu kuvata oli ruskeahko, muttei todellakaan kuumana käyneen näköinen. viimeisissä kuvissa on motulin mäntä ja teboilin mäntä vierekkäin.

https://aijaa.com/D7DDdc
https://aijaa.com/JaEE8B
https://aijaa.com/davOZx
https://aijaa.com/8VvXBw
https://aijaa.com/HRqmZL
https://aijaa.com/QcgMUq
https://aijaa.com/9sUEPn
https://aijaa.com/CKgBVZ

Huomiona että Teboil ei muuten täytä vaatimuksia. API SF/CD Teboilin öljyssä. 139QMB vaadittava API SJ/CF

Tiedä sitten onko käytännön merkitystä. Olisit testannut sen delvac mx 15w-40  ;) Varsinkin kun sitä on hehkutettu varsin mainioksi ellei parhaaksi kaksipyöräisiin.

joni_k

#652
otetaanko seuraavaan testiin delvac? ;D ei ainakaan hinnalla ole pilattu. skootterissa on uusi pannusarja kiinni ja mietiskelly mitä sitä kokeilis. ens viikko on vielä lomaa mutta sitten se alkais ajaminen taas. tein mäntään vähän enemmän muokkauksia.. isonsin entiset öljyreiät ja porasin muutamia reikiä lisää helmaan. porasin myös männäntapille öljyreiät.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 25.05.19 - klo:22:52
Kävin tänään motonetissä ja hokasin että teboililta on tullut uusi, edullinen ja myös Jaso MA luokiteltu 20w-50 möljy. 4 litran pänikkä oli 20e ja on nimellä: Silver GT-S 20W-50.. ja on siis mineraaliööli. Toi vois olla ihan ok ilmajäähykoneeseen ainakin kesäkäytössä.

Voisitko joni_k harkita tuon Silver GT-S öljyn kokeilua, ko öljy kiinnostanee montaa muutakin kuin mua. Itse olen keväällä jo kumpaankin käyttöskoduun öölit vaihtanut niin en tälle suvelle enään ehdi ko öljyä vaihtamaan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

delvacit on sisällä.  aika rumbaa toi öljynvaihto kun entinen oli punasta esteriä ja taas kun vaihtu mineraaliin. ekalla  huuhtelulla tuli sellasta vaahtoavaa vaaleanpunaista öljylitkua.. ;D

mopotinx3

Mikäs vika niissä esteriöljyissä oli?  Ainakin hinnan puolesta pitäisi olla hyvää, kun motonetissä oli about 17€/L.  Jos isolla rahalla tehdään nelitahtiöljy oikealla viskositeetilla, niin pitäisi kestää kuumuutta paremmin kuin joku halpis delvac-rasva.  Olisin ostanut sitä 15W40 halvempaa Motulia (11.90/L), mutta se oli loppu.  Kiinakoneen ongelma on tuo makaava sylinteri, männän helma kuluu sieltä imupuolelta väkisin, vaikka laittaisi mitä öljyä tahansa. Ehkä se RVS ihmeaine kitkanvähentäjä voisi hieman auttaa kulumiseen.  Öljyn meneminen liian ohkaiseksi kovassa helteessä lienee pahin ongelma, mutta sitä vastaan voi yrittää suojautua 20W50 viskositeetilla. Pitäisi ostaa sellainen öljynlämpömittari  ja laittaa anturi öljypohjaan, niin tietäisi mittaria vilkaisemalla milloin kaasua pitää vääntää vastapäivään. Halvin olisi varmaan mittatikkumittari, mutta sitä on hankala vilkuilla.
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

#656
ei esteriöljyissä vikaa ole,päinvastoin kuten kuvistakin näkee voitelu on kohdillaan. ainoa haitta tuossa öljyssä on vain korkea hinta. lähinnä siksi tossa valittelin kun vaihtaa öljynlaatua toiseen niin moottori täytyy huuhdella. toi männänhelma asia on totta ja siihen ratkaisua etsitään myös. yksi ratkaiseva tekijä on tosiaan öljyreikien raaka isontaminen ja niiden lisääminen. toi anturi öljypohjassakaan ei oikein auta, kun se kuumin ja ratkaisevin kohta on siellä sylinterin ja männän välisessä kohdassa.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Täältä yksi ääni RVS ihmeaineelle, elikkäs sinkille öljyn joukossa.
Ehkä me historialliset jäänteet, sekä minä että ilmajäähy nelari tarvitsemme sinkkiä enemmän  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Jos saa uutettua teetä niin siinä on sitkas pinnoite. Ei lähde kuin lipeällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04