Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway Agora 137qmb ongelma? (Ratkaistu)

Aloittaja Gnek, 26.05.19 - klo:19:25

« edellinen - seuraava »

Gnek

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 17.06.19 - klo:08:38
noo oli miten oli hyvä kun selvisi ja kerroit mikä oli ratkaisu. ärsyttävää jos kyselllään ja ikinä ei ratkaisua kuule.

Jep! Mielestäni tärkein osa keskustelufoorumia on että näitä selaillessa saa ratkaisuja ongelmiin, eikä vain sivukaupalla kysymyksiä.

Coastside

#31
Lainaus käyttäjältä: Gnek - 17.06.19 - klo:08:52
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.06.19 - klo:23:58
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.05.19 - klo:22:46
Ettei vain mäntä hakkaa kanteen?
Kannattaisi kuunnella neuvoja.

Kaikki neuvot on tarpeen, ja huomioitu. Kiitos siitä! Käsin pyörittämällä pyöri tosiaan kevyesti ilman ääniä. Uusi mäntäkin oli sekä tapista mitattuna, että helmasta lakeen kymmeneosamillin tarkkuudella täysin saman pituinen verrattuna vanhaan, ja pyttykin oli alkuperäinen. Osuminen ei voinut olla mahdollista osien ollessa pääsääntöisesti samat kun aikaisemmin. Tämä oire ilmeni vasta kone käynnissä. En tosiaan tajunnut että 0.5mm heitto tiivisteessä (josta en tiennyt) vaikuttaa näin radikaalisti. Männässä näkyi lopulta kyllä hyvin minimaalinen rinkula joka oli tullut osumasta, tosin tämä oli niin pieni että luulin sen olevan kiinalaista koneistuslaatua kuten niin monessa muussakin osassa.
Sorry. Unohdin mainita tuossa viestissä ilmavälin tarpeesta johon jossain jopa laskukaavakin. Yleensä se vain mitataan jollain litistyvällä siellä välissä.
Jos on jäänyt miettimättä miksi paukahtaa kun lyö kädet yhteen vaikka kovin pehmeät ovat, niin se on yliäänipaukku. Mopossa useinmiten mekaaninen isku. Puristuspaine ja palopaine muuttaa nekin asioita jotenkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Gnek

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 17.06.19 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: Gnek - 17.06.19 - klo:08:52
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.06.19 - klo:23:58
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.05.19 - klo:22:46
Ettei vain mäntä hakkaa kanteen?
Kannattaisi kuunnella neuvoja.

Kaikki neuvot on tarpeen, ja huomioitu. Kiitos siitä! Käsin pyörittämällä pyöri tosiaan kevyesti ilman ääniä. Uusi mäntäkin oli sekä tapista mitattuna, että helmasta lakeen kymmeneosamillin tarkkuudella täysin saman pituinen verrattuna vanhaan, ja pyttykin oli alkuperäinen. Osuminen ei voinut olla mahdollista osien ollessa pääsääntöisesti samat kun aikaisemmin. Tämä oire ilmeni vasta kone käynnissä. En tosiaan tajunnut että 0.5mm heitto tiivisteessä (josta en tiennyt) vaikuttaa näin radikaalisti. Männässä näkyi lopulta kyllä hyvin minimaalinen rinkula joka oli tullut osumasta, tosin tämä oli niin pieni että luulin sen olevan kiinalaista koneistuslaatua kuten niin monessa muussakin osassa.
Puristuspaine ja palopaine muuttaa nekin asioita jotenkin.

Kyllä, koitan pitää tämän mahdollisiman muuttumattomana. Siksi vain 1mm tiiviste vaikka 0.5mm ero tuntuu järjettömältä. 1.5mm tiivisteellä on jo teoriassa enemmän tilaa (vähemmän puristusta) kun orkkiskamoilla oli. Nyt kun on kyse Kiinalaisesta moottorista, joka mielestäni on todella karkea viimeistelyltään, en ihmettelisi jos kymmenysten heitot siellä sun täällä aiheuttavat jos monenmoisia komplikaatioita  :o