Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super8 4t

Aloittaja MORPA, 01.09.18 - klo:00:22

« edellinen - seuraava »

MORPA

Kaverilla oli korjattavana S8 jossa jäi kierrokset leijumaan. Siihen vaihtoivat kaikki letkut, kaasarin ja kaasuttimen kurkun. Ongelma ei poistunut näillä toimenpiteillä. Jokusen viikon asiaa ihmettelin ja pohtisin, hidasjärkinen kun olen ;D niin päätin ladata laitoksen huoltomanuaalit ja niitä hetken ihmeteltyäni päädyin siihen, että SAC, eli SecondAirCleaner on ongelman takana. Tuohon osaanhan siis menee imukaulalta yksi letku, no nyt oli tuon hökötyksen se pääty johon tuo letku siis menee irronnut jolloin sai sitä kautta ilmaa.

Kehotin tukkimaan kaikki siihen menevät letkut, mutta sitten alkoi kaasutin tulvimaan ja homma jäi siihen. Letkut tukkoon ja tokihan tyhjäkäynti oli jokseenkin järjetön, no pitäähän se säätää. Säädön jälkeen laitos toimi ihan hyvin paitsi paukutteli putkessa bensaa. Romu Agilitystä vastaava mötikkä, niin paukuttelu väheni ja laitos alkoi toimimaan paukuttelematta.

Ihan vaan vinkkinä, ettei kenenkään muun tartte ostaa uutta kaasaria, imukaulaa ja metriä letkua. Testatkaa tuo osa tukkimalla kaikki sinne menevät letkut. Varmaan ihan perusjuttu monelle, mutta on täällä märehditty yksinkertaisempiakin ongelmia.
Liikennesika.

Raudt

Terve, skootteritietäjät! Laitanpa kyssärini tähän niin jää uus säie tekemättä.
Eli:
Peli on samainen kuin otsakkeessa mainittu, täysin vakio ja vuosimallia -11.
Ja kysymys: Talvipyörien vaihto olis käsillä (ovat vanteilla). Vaatiiko takapäässä pakarin irrotuksen? Vaikuttaa asiaan, koska työkaluja ja aikaa hommaan on rajallinen määrä.

Kiitos jo etukäteen.

Raudt (Jukka)

Coastside

#2
Kyllä se (pakoputki) on tiellä ja vaikeus riippuu saatko skodea ylös tai kyljelleen (jos on tarakka niin siihen sidottu lauta riittää jalan ja tangon kanssa sopivasti kallistamaan) vääntää muttereita laipasta. Keskijalan alle saatu koroke auttaa. Peilin avulla näkee vaarnat asettaa mutterit. Sen vaikeus on usein tiiviste joka mallista riippuen, pitää uusia. Nelareissa sen voi liimata kanteen ja kestää toistuvia irroituksia. Jollain liimalla sen saa pysymään kolossaan asennuksen ajan. Tiivistesilikoni on paras.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Kyllä super 8:ssakin tila on niin ahdas , ettei ilman pakoputken irroitusta onnistu. Takana on vielä levyjarru ,josta syystä akseli on melko pitkä.Ei vaan mahdu. Pakoputken irroitus on kuitenkin melko helppo, mutta tosiaan takaisinasennuksessa lisäkädet olisi avuksi , jollei tuota hommaa ole ennen tehnyt.

jwalk

#4
Takana on rumpujarru. Mutta vaatii pakoputken irroituksen, kuin myös "aputukivarren" ja oikean puolen iskarin irroituksen alapäästään.Lokariakin joutuu vissii vähän irrottelemaan toiselta puolelta.
Perustyökaluilla pärjää.
10mm hylsy jatkovarrella pakoputken irroitukseen pytystä. 12mm (ja ehkä14mm) lenkit tai hylsyt tukivarsi/iskari, 24mm pyöränakselin mutteri.
Noin ulkomuistista heitän.

tapiovuorent

Pikku virhe minulta. Tosiaankin rumpujarru takana , mutta muut kommenttini meni varmaan "putkeen"

jwalk

#6
Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 05.12.18 - klo:19:16
Pikku virhe minulta. Tosiaankin rumpujarru takana , mutta muut kommenttini meni varmaan "putkeen"
Juuh! kyllä vain :)
Pitkän akselin takia aika piukka vääntää rengasta ulos, lohko tiellä. Paineet pois renkaasta, niin helpottaa

tapiovuorent

Vielä vähän samasta asiasta. Toinen yhtä työläs vastaantullut tapaus: Solifer XTR ( jossa kyllä levyjarru takana) Ei onnistu siinäkään takarenkaan irroitus , ellei päästä renkaasta ilmaa ,ja puristaa rengasta "littuun".
Tämä tiedoksi niille , jotka painivat vastaavien tapausten kanssa. Suurimmassa osassa kiinanskoottereita joissa 10 tai 12" rumpujarruversioissa , nippa ,nappa pyörä sopii tulemaan pois. Niissäkin kyllä yleensä pitää pakoputki irroittaa.

Coastside

#8
Kannattimen pultit kannattaa rasvata ettei jumi. Jos sen lohkon korvakkeen kulman viilaa, menee pyörä helpommin. Renkaan tyhjentämiseen voi liittyä riski sen lähdöstä vanteelta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

riippuu varmaan pakoputkesta mutta retrossa ja rebelissä ei takarengas ilman putken irroitusta mahdu pois.

Raudt

Hei, kiitos vastauksista!

Hyviä vinkkejä ja osviittaa ???? .. sen verran on noista kokemusta, että vuosia sitten kasailin kahdesta Keewaysta yhden toimivan ????. Mut se oli silloin, ja nyt pitää opetella uudelleen kun en tuolle ole tehnyt Yhtään mitään vielä. No. Öljyä lisätty.

Josko sitä sit pääsis rassaamisen makuun taas, pitkästä aikaa. Koska. Muutakin ongelmaa on. Käynti, lähinnä. Kylmällä ja kylmänä. Luin siitäkin tuossa päivänä eräänä jonkun verran. Täytyy ruveta eliminoimaan ongelmakohtia.

MORPA

Huonoja ovat pakkasella käynnistymään, oikeastaan surkeita. Äkkiä vois kuvitella että osaisivat tehdä mopoon moottorin joka lähtee pakkasessa käyntiin, varsinkin kun Kymco merkkisiä mopoja myydään pohjoisen napapiirin viileemmälläkin puolella, ja kun kyseessä ei ole mikään savuinen paja joka näitä suunnittelee ja valmistaa.

Ne vois rakentaa sinne Taiwaniin sellasen suomisimulaattorin, vähän ku tuulitunneli. Mä voin konsultoida laitteen suunnittelussa. Vehkeen täytyy tuottaa erittäin vastenmielisiä ääriolosuhteita, eli pakkasen puolella pitää reilusti päästä ja ilmankosteuden pitää olla lähellä 80% ja kastepisteen aivan muutaman asteen verran ylä- ja alapuolella. Jäätävää viimaa ja alijäähtynyttä tihkusadetta pitää myös pystyä tuottamaan. Suolaista loskaa pitää saada tulemaan joka suunnasta.  Kuivaa pakkasilmaa ja 30 asteen hellettä ilmankosteudella 20% ja kastepiste siinä 80 celsiusasteen paikkeilla ja hitosti pölyä myös. Vehje voidaan testata tavallisella taiwanilaisella ihmisellä, jos menee sisälle laitteeseen ilman väkivaltaa täytyy säätää parametreja, jos taas jo pelkkä laitteen käynnistäminen aiheuttaa pakokauhureaktion niin se voi jopa simuloida suomalaista ilmastoa.
Liikennesika.