Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

skootterilla kolari

Aloittaja pruusum, 08.08.17 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

pruusum

Joutusin tekemään hätäjarrutuksen - näin välttysin nipin napin yhteentörmämisen ( Auton kanssa) Skootterin vasen keula täynnä naarmuja - samoin etukate. Autoilija myönsi heti syyllisyyden, Poliisit tulivat paikalle. Varsinainen kysymys, tulekohan mopon tarkistamaan joku Vahinko tarkastaja??? Kymcon myyvä liike tarkisti vauriot - kuvasi ne.

mao

Ole ensin yhteydessä vakuutusyhtiöösi, kaikilta löytyy puhelinno johon voi soittaa vahingon sattuessa. Sieltä osaavat neuvoa asiassa eteenpäin.
Tuskin tulee erillistä vahinkotarkastajaa, yleensä luottavat korjaamon toimittamiin kuviin ja raporttiin.

Old School

Ensimmäiseksi tosiaan yhteys vakuutusyhtiöön ja vahinkoilmoituksen tekeminen. Se kannattaa tehdä mahdollisimman heti, koska sitä ilman ei yhtiö voi viedä asiaa eteenpäin. Vahingot sinulle ja ajoneuvollesi korvaa syyllisen puolen (tässä tapauksessa autoilijan) liikennevakuutus, eli autoilija tekee vahinkoilmoituksen.   
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)

Coastside

Kuvan ottaminen vastapuolesta ja tilannekuva on hyvä ottaa varalta jos vastapuoli sattuu olemaan pakoilija. Jos sattuu silmin-näkijä niin yhteystiedot ylös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pruusum

Miten on vaatteiden laita, ei tulee mielenkään säilyttää jokaisen takin - housun ostokuittia

Old School

Lainaus käyttäjältä: pruusum - 08.08.17 - klo:14:58
Miten on vaatteiden laita, ei tulee mielenkään säilyttää jokaisen takin - housun ostokuittia

Kyllä vaatteetkin kuuluvat korvauksen piiriin. Tietysti kannattaa olla kohtuullinen ja rehellinen.
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)

viisnelonen

Tänä kesänä Lähi-Tapiolassa toimittiin näin: Syyllinen osapuoli tekee vahinkoilmoituksen OMAAN  liikennevahinkoyhtiöön, sitten antavat vahinkotunnuksen jonka kans heidän hyväksymälle korjaamolle missä korjaamo tekee rarkastuksen ja laatii kustannusarvion .
Minkä sitten  lähettävät vak yhtiön hyväksyttäväksi.
Tuon vahinko ilmoituksen kait voi tehdä syytönkin puoli jolloin yhtiö kyselee vak.ottajan myöntymistä syyllisyydestä..
Kypärässä ja ajovarusteissa on ikävähennykset korvauksissa jolloin esim yli 5-6v vanhoista ei juuri mitään saa..
Itsellä oli 3v vanha kypärä eikä kuittia mutta hyvbäksyivät ilmoittamani ostohinnan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pruusum

Kaikki mennyt hyvin tähän asti, kuinka kauan kestää ns. Tarkastajan vastaus korjauksista???

viisnelonen

Kun vahinkoilmoitus on tehty eikä syyllisyydestä ole riitaa tulee korvauspäätös tavallisesti viikossa tai kahdessa.
Mikäli ns vahinkotarkastus on jo tehty vahinkotarkastajan tai korjaamon toimesta niin seuraavaksi yhtiö osoittaa sinulle muutamaa korjaamoa työn teettämiseksi (yhtiön ns sopimuskorjaamoita) mikäli eivät päädy ajoneuvon lunastamiseen tai sopimuksesta kerta-rahakorvaukseen.
Kannattaa myös varmistaa että vahinko on varmasti menossa vastapuolen liikeenevakuutuksen piikkiin eikä oman ajoneuvovakuutuksen (kasko) lukuun.. tämmöstäkin on joskus meinannut tapahtua kun vahingonkärsinyt on ollut ihan pihalla näistä asioista.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pruusum

Korjaamon arvio,800 -900 plus työ.Skootterin arvo karkeasti n. 1000€, Kymco Super 8  vm. 20150 ajettu 4500 km. Tulekohan korjaus - lupa vai kerta korvaus.

viisnelonen

Omituinen kustannusarvio.. Työn osuus kun puuttuu,ei kuullosta siltä että tuota tarjoavat vakuutusyhtiölle.
Siitä huolimatta alkaa näyttää siltä että lunastukseen menee, yhtiön näkemys ajoneuvon KÄYVÄSTÄ arvosta on yleensä selvästi alhaisempi kuin omistajan. Aja omaa etuasi ja muista kypärä+muut vaurioituneet ajovarusteet.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pruusum

Ei ne työ kustannuksia asikkaalle ilmoita, eiköhän ne ole aina vähän korkeimmat kun saavat laskuttaa vak.yhtiöitä.

Palosella

Kallista siksi, koska harva korjaamo korjaa katteita, vaan laittaa suoraan uudet. Etukatteet skoottereihin saattaa maksaa useita satasia per osa. Korjasin joskus lunastetun Aprilia SR:n etukatteet, kun uudet olisi silloin maksaneet reilun 300e/puoli. Toki ei se paklaaminen ja maalaaminenkaan halpaa ole korjaamoilla

pera8x

juu, ei ne korjaamoilla mitään katteita korjaile. tai ylipäätään mitään. vaihtavat vain osia uusiin. ja se, mikä tekee noita kustannuksia suuriksi on se, että jos esim. pakarista löytyy pienenpienikin naarmu, niin se menee vaihtoon. pakoputki on muuten täysin toimiva, eikä heti edes näe naarmua, mutta koska siihen on kolarissa sellanen tullut, niin se merkataan vaurioituneeksi osaksi ja siten se menee vaihtoon.

tästä samasta syystä kaikki kaskot 2 pyöräsiin on aivan tolkuttoman kalliita.

tiedän kokemuksesta, että noin se homma toimii. ja jos kyseessä olisi iso mopo, niin hinnat karkaa tolkuttoman korkeisiin lukemiin vauriolistoilla, vaikka äkkiseltään näyttäisi, että on vain pieniä vaurioita. se on ihan sama onko pakoputkessa, katteessa, tai vaikka pensatankissa pienenpieni onneton naarmu, tai vaikka olisi mennyt tuhanne palasiksi. yhtälailla osat menee vaihtoon.

usein vielä tollaset voimakkaat lukkojarrutukset ja sladissa kaatumiset tekee renkaankin huonoksi, joten sekin menee vaihtoon. skootterissa nyt ei montaa kymppiä maksa, mutta joku isohko kustomi, tai katupyörä, niin alkaa maksaan.

Coastside

Voihan yhtiöltä pyytää kertakorvauksen ja korjaa itse ne minkä pystyy ja ostaa mikä on pakko.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04