Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

skootterin lukitus ja varashälyttimet

Aloittaja titan, 10.04.08 - klo:15:56

« edellinen - seuraava »

Macro

Moi!

Mulla ainakin on hälyttävä levyjarrulukko, joka ei ihan ensimmäisestä heilautuksesta ryhdy parkumaan, mutta jo sitten seuraavasta.
Ostin sen Eurobikerista pitäjänmäestä ja hinta oli 49 euroa.
Lisäksi on sitten ketjulukko.

Eurobiker Oy
Valimotie 4, 00380 Helsinki
Puh 09-5870208 Fax 09-5870209
Email: myynti(at)eurobiker.fi
Web: www.eurobiker.fi

Coastside

#31
Vanteen läpi ulottuvan U-lukko on kätevä siksi että se kulkee mukana etukotelossa ja on helpohko asettaa pyörään. Lukitsen sillä takapyörän ja etupää on rattilukossa, jolloin paikalta raahaaminenkin on yksittäiselle mopon haluavalle mahdotonta. Jos sattuu pitempi samanlainen lukko tai kaksi pientä, voisi sillä kiinnittää tolppaankin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Rambe

Onko se hyvä varashälyytin joka tulisi levyjarruihin?
Mitäs jos varas irroittaa sen rankaan pois jossa on se hälyytin alkaako se sitten huutamaan 110 db äänellä?
Ja sitten toi varashälytinsarja Baotian niin käykö se Solifer XTR 50 Export malliseen moposkootteriin.
Ja kun se ottaa akusta virran niin akku on sijoitettu jalkatilaan että sieltä on varkaan helppo poistaa tai katkaista virtajohdot niin silloinhan hälyytin on mitätön?vai kuinka?
Pitäisikö akku siirtää toiseen paikkaan vai tehdä jokin parempi suoja luukku akulle ettei siihen pääse niin helposti käsiksi?
Kertokaa jos on mielipiteitä teillä muilla ihmisillä!

karkulainen

#33
Ei ne rosvot välttämättä tiedä siitä hälyttimestä, kerkeehän hälytin huutamaan ja karkoittaa rosvot ennen vahinkoa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

kekra

Lainaus käyttäjältä: Rambe - 10.10.08 - klo:12:43
Ja kun se ottaa akusta virran niin akku on sijoitettu jalkatilaan että sieltä on varkaan helppo poistaa tai katkaista virtajohdot niin silloinhan hälyytin on mitätön?vai kuinka?

Jeps näinhän ne vorot monesti tekevätkin että katkovat/irrottavat akun johdot jonka jälkeen varashälytin on eliminoitu. Siinä selitys miksi naapuritkaan eivät ole kuulleet mitään vaikka mopo on viety pihasta.

Juuri siksi tuo levyjarrulukko on paljon varmempi hälytin kun se alkaa soida heti kun rengasta vähänkään liikuttelee. Eipä onnistu renkaan irrottaminen ilman että hälytin alkaisi soida.

Joissain mopoissa tosin taitaa olla akku penkin alla joka onkin paljon parempi paikka kun se on lukon takana. Jalkatilassa riittää kun vain ruuvaa ne kaksi kannen ruuvia irti niin pääsee käsiksi akkuun. Helppoa kuin karkin otto lapselta.

karkulainen

Minun soliferista saa penkin pois ruuvarilla ja 10mm avaimella. :( Itse olen penkin irroittanut monesti juuri tuolla tavalla, ei ole kuin max 30sek ja se on auki. :o
Eli mitään tärkeää ei kannata sailyttää soliferin kypäräboxissa, ja vielä vähemmän "hanskalokerossa" ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Juha

Omassa apriliassani akku/työkalukotelo on lukon takana ja aukeaa samalla avaimella kuin mopo käynnistyy. En ole varma saako lukon auki jollain samanlaisella avaimella auki vai onko lukko oikeasti myös erilainen. Mutta perustyökaluin sinne koteloon ei pääse. Muutama ratkaiseva pultti on tämän kannen alla.

kekra

Mulla kävi niin "hassusti" että kun tilasin uuden virtalukon niin siitä kävi avaimet suoraan vanhaan lukkoon? Tarkoittaako tämä nyt sitä että pääsen käsiksi mihin tahansa samanmerkkiseen mopoon näillä samoilla avaimilla? Tai peräti muihinkin mopoihin.  Luulisi että  virtalukoissa olisi eri avaimet. Pitäisi joskus kokeilla johonkin vieraaseen mopoon.

Samppa

Ei mulla ainakaan Piaggioissa avaimet sovi toisiina, enkä ole kuullut että missään muissakaan merkeissä sopisivat? On ihan eri numerosarjan virtalukot / avaimet. Penkkiä ei saa auki muuta kuin avaimella ja akku löytyy penkin alla olevasta kotelosta joka on vielä ruuveilla kiinni. Toisessa on etuboksissa, jonka varmaan saisi kunnon nyrkin iskulla auki (on vähän heppoisen oloinen tuo patentti, kun boksin kansi joustaa  ::) ) Levyjarrulukkoa minäkin suosittelen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

karkulainen

Minä en viitsi investoida 50e lukkoon, jota en tarvitse. Vaikka asun aivan keskustassa, pidän skootterini ilman mitään lukkoa, ei täällä kukaan mitään varasta. :) Skootteri on yöt tallissa turvassa ja päivällä se on ulkona talon edustalla.
Ainoa mahdollinen hankinta on edelleen se hälytinjärjestelmä jossa on kaukokäynnistys / häly.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

kekra

#40
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 10.10.08 - klo:18:06
Ei mulla ainakaan Piaggioissa avaimet sovi toisiina, enkä ole kuullut että missään muissakaan merkeissä sopisivat?

Joo sitä minäkin ihmettelin miten voi käydä samat avaimet vanhoihin lukkoihin, siis virta, penkin ja takaboksin avaimet ihan samat. Ostin samasta paikasta mistä ostin moponkin elikkäs Motor Powerista Tampereelta. Kaukosäädinkin toimii molemmista satseista samaan mopoon.

Mites yleensä nuo kaukosäätimet, eikös niidenkin pitäisi olla mopokohtaisia? Tuntuisi oudolta jos samalla säätimellä voisi käynnistellä vieraita mopoja  :-\

Pitänee kokeilla tuokin joskus, saako jonkun toisen mopon varashälyttimen pois päältä/päälle.

Anna-Maria

Vaijerilukolla olen tolppaan aina sitonut.

funke

Ihan on pelkällä tanko lukituksella. Asun kyllä aika levottamalla alueella. Kotiinkin yritettiin murtautua, kun olin nukkumassa. Vasaralla yritti tulla oven läpi. No se jäi tosiaan yritykseksi, kun otin kirveen :) jälkeen päin kävin sitten "juttelemassa" parin kaverin kans, tän murtautujan luona. Poliiseja ei tarvittu :)

karkulainen

sensuuripoliisi iski, näemmä. :D
Aika törkeätä sakkia kun sisälle yritti, mutta hyvä että asiat selvisi. ;)
Lähin poliisiasema sijaitsee varkaudessa, ja niiden tulo kestää karvan verra alle 20 min, joten pitää taloa pitäisi puolustaa itse sen aikaa, isällä on smith&wesson jolla voi vähän... säikytellä... ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

#44
Magneetilla ja Reed-releellä voi tuteuttaa hälyttimen, joka kytkee vaikka stongan käännön vuoksi. Reed vaatii releen tai transistorikytkennän, jottei sen läpi kulje liikaa virtaa. Kytkennässä voi olla vilkkurele pätkimässä tööttiä ja vilkkuja ja sytytysvirtaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04