Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Onko ruiskukoneesta mihinkään talvella? Käynnistyykö kun ei voi polkea?

Aloittaja flyby, 22.05.18 - klo:17:02

« edellinen - seuraava »

flyby

Käytössä nykyisellään mopo Piaggio Fly. Nyt harkinnassa prätkäkortti ja kevariskootteri. Mulla käyttö ympärivuotista, talvella tietysti nastarenkailla. Nyt herää kysymys onko kevareiden ruiskukoneista mihinkään talvella? Käynnistyykö luotettavasti kun ei voi polkea? Suosituksia luotettaviksi käyttöpeleiksi talveen? Fly 125 ok talvella?

Nykyisellä Fly mopolla jo isoja käynnistysvaikeuksia talvella. Ei onnistuisi käyttö ilman polkustarttia!

tex-

ei minulla ole ollut ongelmia kummankaan Hondan kanssa kevään/syksyn aamupakkasilla.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Partanen

Luulis niissä olevan lämpöanturin, ja antaa lisää bensaa sen mukaan kylmällä kelillä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

viisnelonen

Mulla on 250 ja 400 1-pytty ruiskut ja tuon 250:n käynnistymisestä on nyt vuoden kokemus.. tuo 400 burgman starttaa ihan samallalailla kuin 250 satelis, aina toisen puristustahdin jälkeen tulille. Huvikseni talvella kokeilin tuota 250 satelista -10 kelistä monen viikon seisonnan jälkeen. Ihan samalla lailla tulille kuin kesällä mutta tyhjäkäyntiä kävi aluksi selvästi pienemmillä kierroksilla.
Ja parasta noissa on että liikkeelle voi lähteä välittömästi startin jälkeen. Ei buuaa eikä hyydy.
Kaasarikone vaatii kylmänä useimmiten pienen lämmittelykäytön ennen liikkeellelähtöä jotta reagoisi riittävästi kaasuun.
Kun akku on iskussa niin ruiskukone on varma käynnistyjä talvellakin mutta talven kosteus ja tiesuola saattavat tuoda sähkövikoja niin ruiskupeliin kuin kaasarivehkeeseenkin.

On noita piikkiruiskujakin jo tarjolla käytettyinä mutta ilmeisen vähän.
https://www.tori.fi/keski-pohjanmaa/Suzuki_UH_44741548.htm?ca=10&w=3
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250