Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

qingqi zoner 125 cc

Aloittaja pappa52, 18.05.16 - klo:16:17

« edellinen - seuraava »

pappa52

Ei käynnisty ei. Ei auta sekään kun ei saa pensaa kun kylmä on. Lämpimänä kaikki toimii. Ei siis nosta alipaineella pensaa kylmänä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pappa52 - 19.05.16 - klo:13:51
Ei käynnisty ei. Ei auta sekään kun ei saa pensaa kun kylmä on. Lämpimänä kaikki toimii. Ei siis nosta alipaineella pensaa kylmänä.

Puristuspaineisiin ja venttiilivälyksiin kiinnittäisin  huomiota.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pappa52

Seisoi talven ja viime kesänä toimi ihan hyvin. Kulkee sen 90 nytkin kun ajelee joten tuskin niissä vikaa on.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pappa52 - 19.05.16 - klo:14:28
Seisoi talven ja viime kesänä toimi ihan hyvin. Kulkee sen 90 nytkin kun ajelee joten tuskin niissä vikaa on.

Ok luovutan, onnea kadonneen käynnistymisen metsästykseen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kulju

Zoner käynnistyy kylmänä, mutta muutaman minuutin kuluttua sammuu äkisti, eikä sen jälkeen lähde enää käymään. Sähköinen ryyppy, tulppa ja puola on vaihdettu. En keksi mitään syytä.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Kulju - 15.07.18 - klo:16:46
Zoner käynnistyy kylmänä, mutta muutaman minuutin kuluttua sammuu äkisti, eikä sen jälkeen lähde enää käymään. Sähköinen ryyppy, tulppa ja puola on vaihdettu. En keksi mitään syytä.
Mites CDI?

Kulju

Ehkä pitää kokeilla vaihtaa se cdi. Näyttää kadottaneen kipinän.

Kulju

Cdi vaihdettu. Kipinä edelleen hukassa.

jwalk

Jos vehje samanlainen, kuin minulla.. Nih tsekkaa sivujalan kytkin- Yksinkertainen kaksijohtoinen. Lyö vaan piuhat yhteen, niin ohitettu. Liittimet löytynee jostain akkukotelon vierestä. "helmamuovin" irrottamalla pääsee varmaan helpoiten käsiksi liittimiin.

arla_m6

CDI-boxin magneettianturi ensin testiin kun kone sammuu. Lähtetään sielä alkupäästä eteneen vianselvittelyssä. Mitä sieltä keskeltä ronkkii...  :)

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 16.07.18 - klo:16:00
CDI-boxin magneettianturi ensin testiin kun kone sammuu. Lähtetään sielä alkupäästä eteneen vianselvittelyssä. Mitä sieltä keskeltä ronkkii...  :)
Sivujalan kytkin katkaisee "magneettianturin" signaalin, kun jalka on alhaalla. Mut mitäpä sitä ronkkimaan sitte...

arla_m6

Työkaverin tyttären skoba teki tuota samaa joskus muinoin. Kylmänä toimi ja jonkun ajan kuluessa sammui kun moottori lämpes. Lämmin moottori aiheutti magneettianturin lämpölaajenemista jolloin käämin yhteys meni poikki ja skoba sammui. Kun kone jähtyi kunnolla, lähti skoba käymään ja taas kun lämpes niin sammui. Mittaa siis ensin magneettianturin jännite. Lyö vaikka yleismittari (AC-asento) CDI-boxin liittimiin kiinni (magneettianturin) ja lähde ajamaan tai käytä kone lämpöiseksi. Mieluummin ajamaan koska vauhti pitää moottoria pyörimässä vaikka kipinä häviäis. Näet siten katkeaako anturin jännite. Jos CDI-boxi, tulppa, sytytyspuola on jo vaihdettu niin ei muuta vaihtoehtoa jää jäljelle kuin tuo anturi. Jalan kytkin toimii mielestäni niin että se nukuttaa magneettianturin jännitteen lyömällä sen maihin, eli jalan kytkinmen liitin pitää vain irroittaa. Ei siis lyödä yhteen.

jwalk

#28
Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 16.07.18 - klo:23:21
Jalan kytkin toimii mielestäni niin että se nukuttaa magneettianturin jännitteen lyömällä sen maihin, eli jalan kytkinmen liitin pitää vain irroittaa. Ei siis lyödä yhteen.
No, noita 125cc Qingqi Zonereita on parilla eri tyyppinumerolla, minä en tiedä muuta kuin miten se toimii minun yksilössä. (QM125-10D). kiinalaiset tuntien, se voi tosiaan olla sinun vehkeessäsi noin, kuten sanoit.

jwalk

Kuin kohtalon ivasta, hajos omasta Qinqistä eilen juurikin tuo pulssianturi. 80-160 ohmia pitäisi yleismittarin näyttää ehjällä.