Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility yleinen keskustelu

Aloittaja Pekoni, 23.06.08 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

Pekoni

 :)                 Morjensta
Ostin vanhoilla päivillä tollaisen  Kymco Agility ja ajattelin kysäistä tietääkö kukaan missä Helsingissä olisi huolto joka tekisi ensihuollon mittarissa 216 km ja toiset sanoo, että 300 ja toiset 500 ennekuin pitää viedä huoltoon. PS onko normaalia, että startatessa kuuluu pikkasen kilinää.. mutta hyvin lähtee käytiin.. Kiitoksia avuliaista vastauksista...

Coastside

Missä vaiheessa ja minkä sävyistä se on. Kuuluuko moottorin käydessä jotain kilinöitä.
Toisen startatessa, voi toinen kuullostella moottorin vierestä äänilähdettä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pekoni


Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

#4
Bendixhän sen äänen varmasti pitää ja jos juuri siinä starttaushetkellä kuuluu sellainen "klok"-ääni, niin se on kyllä ihan tyypillistä. Toki asiaa kannattaa ensihuollossa kysäistä.

Jälleenmyyjiä / huoltoliikkeitä:
http://www.masco.fi/kymco/kmyyjat.php
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Irkku

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 23.06.08 - klo:19:37
Bendixhän sen äänen varmasti pitää ja jos juuri siinä starttaushetkellä kuuluu sellainen "klok"-ääni, niin se on kyllä ihan tyypillistä. Toki asiaa kannattaa ensihuollossa kysäistä.

Jälleenmyyjiä / huoltoliikkeitä:
http://www.masco.fi/kymco/kmyyjat.php
Toden totta mulla ainakin joskus kuuluu startatessa juuri tuo kuvailemasi ääni, sen mukana on hienoinen kilahdus, en ihme kyllä ole sitä alkanut enempiä ihmettelemään  ;D

Pekoni

 ;D Kiitoksia tiedoista niistä on hyötyä ja kysäisempä ensihuolossa. On hyvä, että on tälläiset sivut niin ei tarvitse aina soitella maita ja mantereita kysyäkseen jotain KIITOKSET YLLÄPITÄJÄLLE ja kaikille jotka täällä on ja viitsii antaa asiallisia neuvoja hyvää mopokesää kaikille ja muutenkin hyvää kesää.

Samppa

Kirjoittelehan jatkossaki kokemuksiasi Kymcon omistajana, niin saadaan nämä merkkikohtaiset palstatkin "käyttöön". Hyviä kesiä ja ajelukelejä!  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jonkka

Itse vein Agin huoltoo kun mittarissa oli vajaa 500km. Agi on toiminut hyvin ja nyt lopulta ollut tyytyväinen että hommasin sittenkin tuon 4-t skootterin. Autoilijat kiikuttelevat dieseliä ja bensiiniä, mutta me mopokansa kiitullaan 2-tahti ja 4tahti koneilla.

ilborg

Tuli ostettua muutama kuukausi sitten tuollainen -06 agility jossa mittarissa nyt yli 8tkm. Pienten starttiongelmien lisäksi alkaa ilmeisesti variaattori kaipaamaan huoltoa. Startissa taitaa olla lähinnä likaa välissä, ja poljinkoneisto jo putsattu kunnolla, ja seuraavana kunhan variaattorin saa purettua tieltä pois niin sähköstartin kanssa sama juttu.

Seosta on myös tullut rikastettua oston jälkeen, kun oli tulppa sen verran vaalea. Täytyy taas joku päivä katsella että josko olisi tullut oikeaa väriä tulppaan. Auttaisikohan isompi suutin tuohon hommaan, kun myös nollakelillä tuo kone yrittää sammua jos vääntää kaasusta. Huollossa edellisen omistajan aikaan kuitin mukaan vaihdettu 85-suutin, kun 90 näyttäisi olevan käyttäjien suosiossa.

Ihan hintansa arvoinen vehje kuitenkin tuntuu olevan, ainakin auton rinnalla:) Kylmyyskään ei haittaa ennen kuin tiet jäätyy. Polkupyörällä tullut talvella paljon nastarenkailla ajeltua, eikä kokemus houkuttele skootterilla ajamaan.

ludwig

Mulla ois semmonen pikku pulma. MIkä vois olla agilityssä vikana kun ei lähe sähköllä käyntiin? Mittarissa on sellaiset päälle 5 000 km, polkaisemalla lähtee loistavasti käyntiin. Eräs taho on käskeny tarkistaa puolan toinen väittää että startissa on vikaa. Miä teistä on todennäköisin vika? (Ja miten se on korjattavissa tietenkin) :D

Samppa

Tulpan kärkiväli kannattaa tarkistaa ensiksi. Epäilykset kohdistuvat kuitenkin heikkoon akkuun, mikäli tuo startti kuitenkin pyörittää konetta (bendix toimii). Jos epäilet laajempaa sähkövikaa, niin tarkista tulpan kipinä sähköstarttauksen yhteydessä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ludwig

No pitääpi yrittää :D unohdin muuten sanoa että tulpan vaihdoin varmaan 3 tai 6 päivää sitten siitä on joka tapauksessa alle viikko mutta voisihan sen tulpan toiminnan sähköstarttauksen yhteydessä tarkistaa.

ilborg

Samaapa tuossa omassa vehkeessä, mutta ei ole jaksanut vielä syyllistä metsästää. Veikkaan syystä x huonosti pyörivää starttia, ja näillä keleillä myös tuo lämpötila vaikuttaa. Sellainen havainto on itselläni, että kylmänä startatessa menee hetki, ennen kuin kierrokset nousee, eli olisiko tuon ryypyn liike liian lyhyt suomen oloihin? Kierrokset kyllä laskee koneen lämmetessä. Toinen havainto tuosta ryypyn toiminnasta on, että tuo kaasarin suojaläppä aiheuttaa sellaisen efektin, että hetken parkin jälkeen ei meinaa tuo kone pysyä käynnissä, ilmeisesti ryyppy on liian lämmin suhteessa koneeseen. Toisaalta luultavasti tuolle suojaläpällekkin on syynsä(esim, että ryyppy menee kunnolla pois päältä ajossa).

Kinkkiskode

Kannattaa varmaan tarkistaa maadoitus eli että se ottaa kunnon kontaktin.