Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-T Kymcon kaasuvaijeri viallinen?

Aloittaja E-Pa, 14.01.15 - klo:13:26

« edellinen - seuraava »

E-Pa

Ei lähtenyt väkivalloin irti eli varmaankin on joku sokka katson parin päivän sisällä uudestaan ja laitan lisää kuvia jos ei onnistu.

E-Pa

http://aijaa.com/p0RvAl ei näy sokkaa enkä tiedä viitsiikö tuota kumista juttua repiä irti. Alkaa keinot loppumaan...


-Zone-

#18
No jo on :)
Ei muuta kuin varppi sivareilla poikki ja porakone käteen jotta uusi varppi sopii. Poraat sen kokoisen reijän että nippa juuri ja juuri menee läpi.

konenikkari

#19
Se "lukitus" taitaa olla siinä "korkin" ulkopinnan syvennyksessä johon tulee se suojakumi, alumiini on kopautettu vaijerin kuoressa olevan putken uraan.
Se taitaa irrota kun sahaat urasta pois sen osan johon on kopautettu  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Kuvassa näkyy uudessa vaijerissa ura ja kannessa 2 poikittaista reikää, jossa on varmaan sokka, mikä joustaa ehkä.
Pidä kiinni vaijerista ja napauta kantta vasten oleviin pihteihin vasaralla, jos vaikka irtoisi tai katso tarviiko reiistä työntää tappi ulos.
http://aijaa.com/Pcqwph

E-Pa

Pitää nyt katsoa mitä tekee kun ei viitsisi hirveesti soveltaa ettei toi korkki hajoa kun uusia ei taida saada mistään. Jos ei nyt pienellä sähläämisellä onnistu vien huoltoon.

Coastside

Kun olet saanut kumit pois niin voit kuumentaa reilusti ja kokeilla alkaako liikkumaan.  Varmaa on ettei nuo kuulu yhteen. Vaijeri katkaisten voit takoa sisäpuolelta päin tapilla kun olet varmistanut ettei mitään sokkaa ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Miksi sitä pitäisi kuumentaa?
Huoltomanuaalissa neuvotaan poistamaan vaijerin kumitiiviste ja kaasarin kansi vaijerista, mutta ei kerrota tarkemmin miten.
Vähän liian hellävarainen menetelmä luultavasti, ei kansi kovin herkästi hajoa.
Kiinnitä vaijerinmutka ruuvipenkkiin ja napauta irti.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/kymco_super8_2t_servicemanual.pdf

Coastside

#24
Alumiini laajenee tuplasti teräkseen verraten ja yhteenhitsautuminen irtoaa mahdollisimman hellävaroen koska voima kohdistuu vain saumaan. Olen sellaisia jumeja nähnyt joissa rikkoo vain työkalut mutta kuumetamalla irtoaa. Niinkin uskomaton ydistelmä kuin teräs puuhun.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

E-Pa

#25
Jonkinnäköinen ratkaisu löytyi eli vaijeri oli poikki öljypumpun kohdalta (vaijeri irronnut nipasta) laitoin uuden nipan ja vaijerin siihen kiinni (eli käytin vanhaa vaijeria jossa korkki oli vieläkin kiinni). Nyt ongelma on vaihtunut eli ottaa vähän kierroksia kun vääntää kaasua muttei lähde ettenpäin (tyhjäkäynti ok).Mikä voi olla ongelmana nyt? Ongelma selvisi säädin vaijerin pituutta. Ei välttämättä selvinnytkään... vaijeri nyt niin pitkä kuin mahdollista ja kun ajaa ei voi en tiedä meneekö kaasu pohjaan asti.

Coastside

Ole hyvin tarkka kaasuvaijerin kanssa ettei se jumi päälle. Automaatissa se tekee kuskista  matkustajan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: E-Pa - 23.01.15 - klo:16:53
ja kun ajaa ei voi en tiedä meneekö kaasu pohjaan asti.
Kun kone on sammuksissa, sun tartteis nyt päästä näkemään kaasariin sisälle, eli joudut irrottamaan sen. Sitten väännät kaasukahvasta täysille ja katot kaasarin sisään. Vasemmassa kuvassa kaasukahvaa ei ole väännetty yhtään oikeanpuoleisissa kaasareissa kaasu on väännetty täysille.

(klikkaa kuvaa)

helkama sc-r

Sormenkin voi sinne työntää ja kokeilla nouseeko luisti ylös asti.
Samalla kannattaa katsoa säätyykö öljypumppu niin kuin pitää.


konenikkari

#29
Oikea oivallus helkama sc-r:ltä, jos kaasuvaijerin öljypumppuosioon on asennettu uusi nippa, on todennäköisesti ko vaijeri nyt lyhyt, eikä kaasuttimen luisti enää mene täyden kaasun asentoon.
Ko laitteen käyttäjällä ei ole mitään hätää, moottori saa öljyä nyt riittävästi tosin luisti ei ehkä mene täyden kaasun asentoon.
Jos ja kun  öljypumpun vaijerissa on erillinen säätö lähellä öljypumppua, on syytä tarkistaa se säätö.
Ja näinmenetellen saattaa kaasukin mennä täysille  ;)
Kun kaasuvaijerin kaikki säädöt on paikallaan, löytyy vaijerista kaasukahvan puoleisesta päästä 3-4mm välys ja kaasuttimen luisti ja öljypumpun säätöpyörä lähtee liikkeelle samanaikaiseti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)