Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Agility 50cc ei käynnisty

Aloittaja ShadowRIF, 15.04.10 - klo:21:17

« edellinen - seuraava »

Jamppa

LainaaKate irtoaa siis kokonaisena ja ilman voimankäyttöä...?
Kyllä lähtee ilman voimankäyttöä suht. helposti kun vaan kaikki tuossa manuaalissa näkyvät ruuvit ja osat on irroitettu (etuosassa alhaalla on lisäksi sisäpuolella sellaisia klipsejä, ne kannattaa availla sormin ennenkuin nostaa kokonaan pois). Ja se takakate lähtee tosiaan kokonaisena, vaikka se on tehty kahdesta osasta (siinä ylhäällä pelkääjänpenkin alla on sellainen sauma, josta voisi kuvitella että ne irroitetaan erikseen).

Coastside

Kiinalaisessa tuo liitin-nippu tuli johdoista vetämällä esiin. Se oli vain työnnetty tankin alle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

buster

#17
Nyt on kaasutin irti, kiitos opastuksen. Automaattiryyppyä pitäisi testata, vaan mistä löytyy "kaasuttimen rikastuskanava", jotta sinne voi puhaltaa?

Edit: Kaasutinta auottuani tuo minun värkki lähti käyntiin, ja hörähtää "kylmänä2 eli 23 asteen ulkolämpötilassa kyllä terhakasti käyntiin, vaan ei ota kierroksia kuin houkuttelemalla. Käy epätasaisesti, käy välillä kovemmilla kierroksilla ok, mutta kaasukahvaa kääntämättä käynti putoaa liki nollaan. Ihan tyhjäkäynnillä pysyy käynnissä vain hetken. Sitten voikin käynnistyä uudestaan vähän heikommin tai sitten heti.

Mopo on vuosimallia 05. Tulppa on uusi. Sähköryypyssä ei vastusmittauksen perusteella ole vikaa, muuten en ole saanut sitä testattua. Mikäköhän

CvekS

#18
Oma kymconi ei meinannut millään lähteä käymään kun seokset oli päin **********. Vuosimallia 2006. Jos kerta automaattiryyppy toimii oikein niin puhdista ilmanputsarin suodatin paineilmalla ja säädä seos oikeaksi. Vaikuttaa siltä, että seokset ei ole kohdillaan. Katso mitä tulppa kertoo seoksesta.
http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=71
Laita myös aseöljyä automaattiryyppyyn, saattaa olla että se vain takertelee. Onko ryypyn tiiviste ehjä?

Vielä mieleeni juolahti, että tarkasta venttiilien säädöt. Tietopankistahan siihenkin löytyy ohjeet.
...

buster

Oma käyntiongelmani ratkesi. Purin kaasuttimen uudestaan, ja nyt tarkemmalla katsomisella löytyi putsaamista. Kiihdytyspumpussa oli pienessä tiivisterenkaassa tuketta, samoin tyhjäkäyntisuuttimessa, jonka ahtaanpuoleisen reiän hinkkasin kunnolla auki vaijerinsäikeellä. Kone ottaa nyt kierroksia nätisti. ;D

bede313

Mullakaan ei kylmänä oikein tahdo käynnistyä, mutta kun laittaa vähän kaasua samalla niin sitten lähtee sähköllä hyvin.

ilborg

Oma lähtee parhaiten käyntiin kun on säätänyt tyhjäkäynnin kuntoon(niin että pysyy käynnissä kylmänä ja lämpimänä, ja pääosin siltä väliltä), niin aivan tyhjäkäynnin tuntumassa startin aikana pumppaa tuota kaasua aavistuksen verran. Saattaa ongelma olla että tuossa on vakiona liian pieni tuo tyhjäkäyntiin vaikuttava suutin(vakio on nro.35). toisaalta omalla vehkeellä ajettu jo 15tkm, ja selvästi vuotaa jo palotilasta jonkin verran(öljyä kuluu, ja se tummenee aika nopsaan). Toisaalta taas toisella kaasuttimella starttaus on paljon helpompaa, eli kyllä se suurin syypää taitaa olla huonossa seoksessa startin osalta. Eli joko ryyppy tai sitten tyhjäkäyntiseos on turhan laiha. Itse asiassa siinä paremmin starttaavassa kaasarissa on kymmenisen sekuntia startin jälkeen pidettävä hieman kaasua väännettynä, eli olisikohan siinä jopa hyvin rikas seos heti startissa...

Busterin viimeismmillä ohjeilla varmaan itse kokeilisin ensin.

purgiaali

Jännä ominaisuus kymcossa viileämpinä aamuina. Sähköstartti pyörittää hienosti, mutta ei lähde käyntiin. Polkimesta lähtee heti tulille. Ihan kuin kipinä puuttuisi sähköllä startatessa.  ???

A_sentaja

Sama homma mm aeroxien kanssa,,johtuisikohan siitä, että startti hieman hyytyy eikä pyöritä konetta tarpeeksi rivakasti...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pekpel

Ei kai ole tasavirta cdi-boksi, sehän ottaa jännitteen akulta.
Oli joskus rellu 18 autona ja siinä oli kiva vika, kun startilla pyöritti ei lähtenyt käyntiin, pyöri kyllä rivakasti, mutta jos vaan viitsi työntää kolme metriä niin vaihteella hörähti heti käyntiin, ihan sama paljonko oli pakkasta.
Syylliseksi paljastui se että akusta loppui puhti, eli amppeerit, olihan siinä uusi akku, mutta liian pienitehoinen, startti vei kaiken tehon ja enää ei riittänyt kipinän tuottamiseen mitään.

Tuo ominaisuushan skopassa paljastuisi heti kun antaisi apuvirtaa ja kokeilisi.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

purgiaali

Tasavirtaboksihan siinä on. Voi tietenkin olla vika muissakin sytkäosissa, joiden takia ei pienempi jännite riitä kipinän aikaansaamiseksi. Pitää koittaa mittailla, jos alkaa enempi kiusaamaan.

Samppa

Kannattaa myös varmistaa riittävä maan saanti eli katsoa maapiuhan kiinnitykset / liitos ja kokeilla myös lisäpiuhalla. Myös tulpan kärkivälin tarkistus ja tarvittaessa säätö.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

matafaka10

#27
eli ostin juuri projektiksi kymcon 4t agility skootterin, mies joka myi sanoi että "pitäis lähtee tulpan vaiholla käyntii.." vaan ei lähde, ajoi ilman ilman putsaria,NYT on uusi tulppa, kaasutin pesty, katsottu että saa kipinää ja besaa (hajusta päätellen), mutta ei vaan lähde käyntiin..... vinkkejä?

Coastside

Ajo ilman putsaria on tuota... ja  moottorin tuho. Siitä pitää tarkistaa kaikki peruskuntoasiat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jarisaka

Lainaus käyttäjältä: matafaka10 - 15.12.10 - klo:19:06
eli ostin juuri projektiksi kymcon 4t agility skootterin, mies joka myi sanoi että "pitäis lähtee tulpan vaiholla käyntii.." vaan ei lähde, ajoi ilman ilman putsaria,NYT on uusi tulppa, kaasutin pesty, katsottu että saa kipinää ja besaa (hajusta päätellen), mutta ei vaan lähde käyntiin..... vinkkejä?
mulla on ollut samanlainen kymco joskus ja sekään ei lähteny millään käyntiin..vikana oli sit lopulta että pakoventtiili oli jumissa..heti kun välykset säädin niin eka polkasulla käyntiin.. :)