Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Agility 50cc ei käynnisty

Aloittaja ShadowRIF, 15.04.10 - klo:21:17

« edellinen - seuraava »

ShadowRIF

Huomasin tänään että oli ongelmia skootterin käynnistyksessä vaikka oli ollut lämpimässä tallissa 15°C. Tänään myöhemmin olin pitänyt skootteria n.15min ulkona jossa oli 7°C eikä skootteri vain suostunut lähtemään käyntiin polkemalla eikä sähköstartilla, polkemalla sain etuvalon muutaman kerran välähtämään mutta se jäi siihen :'(.
Olisiko jollain neuvoja mitä pitää puhdistaa/vaihtaa ja miten?

Samppa

Testaappa nyt vielä se lämpimänä käynnistyminen, eli laitat talliin muutamaksi tunniksi ja kokeilet. Jos lähtee, niin sitten ihmettelyä ryypystä alkaen:
http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=71
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-Jarkko-

Toimiiko seisontajalan tappokytkin? Eli tuleeko kipinä?

ShadowRIF

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 16.04.10 - klo:12:32
Toimiiko seisontajalan tappokytkin? Eli tuleeko kipinä?


Kuinkas tämä katsotaan? En ole paljoakaan opetellut näitä juttuja  ::)

-Jarkko-

No tästä olen täältä kysellyt mutta ei kukaan tunnu osaavan autttaa, seisontajalan kiinnityskohdassa on anturi josta lähtee muutama johto katteiden alle ja sieltä pitäis löytää liitin jonka irrotat. koita irroittaa tuo liitin ja testaa käynnistystä.

Jamppa

Lainaa
LainaaToimiiko seisontajalan tappokytkin? Eli tuleeko kipinä?
Kuinkas tämä katsotaan? En ole paljoakaan opetellut näitä juttuja  ::)

Joistain malleista löytyy tuo sivuseisontajalan tappokytkin, mutta kymco agilityssä sitä ei ole (agilityn sivujalka ponnahtaa jousivoimalla ylös, kun jalkaan nojaavaa mopoa nostaa suoraan). Vilkaise tietopankista  "Moottori ei käynnisty" -artikkeli, siinä on yleisluontoiset ohjeet kipinän tarkistukseenkin.

-Jarkko-

Ok, no mites jarruvalon anturi jarrukahvassa, tuokin voi hajota ja mopo ei käynnisty.

karkulainen

Kyllä se sitten polkemalla pitäisi käynnistyä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 16.04.10 - klo:19:36
Kyllä se sitten polkemalla pitäisi käynnistyä.
jep. Sillä ei ole vaikutusta kuin sähköstarttiin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

buster

Sain tuossa pihalle muutaman vuoden ikäisen Kymco Agilityn, joka ei lähde käyntiin. Kipinää tulee, tulppa ei kastu. Tarkoituksena on opetella kantapään kautta skootterinkorjuu, ihan huvin vuoksi. Olen täällä oppaita lueskellut. Kun kuitenkin melkein nollasta ja tyhmänä lähden liikkeelle, kysynpä ensiksi kaasuttimesta, en ole sitä vielä purkanut: mikäköhän on lyhyt taivutettu letkun pätkä, joka lähtee kaasuttimen kyljestä. Voiko sen murtuma yläpään mutkassa aiheuttaa käynnistysongelman?

karkulainen

Se on ylivuotoletku, ei haittaa vaikka olisikin murtunut.

Katso että bensaa tulee kaasarille asti (bensaletku kaasarista irti ja aukaise hana tekemällä alipaine letkuun joka menee hanalta imukaulaan, eli ime sitä letkua). Sitten pura ja putsaa kaasari, katso että kalvot on ehjiä jne.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

buster

Aloitin purkurevohkan. Automaattiryypyn (bystarter?) johto näkyy menevän liitinnivaskaan, joka on takakatteiden piilossa. Katemuovit tuntuvat olevan tiukassa ruuvien irrottelusta huolimatta, mitenkähän ne saa parhaiten pois rikkomatta mitään?

Tai voisikohan automaattiryypyn johdon katkaista helpommasta, avoimemmasta paikasta ja laittaa siihen kohtaan liittimet? Ei kai johdon lyheneminen vaikuta vekottimen kunnon testaukseen vastusmittauksella...?

CvekS

#12
http://www.scribd.com/doc/18070203/Kymco-Agility-50-EN

Tuossa kattava manuaali kymcoon. Näet mistä katteet on kiinni, niin ei tarvi rikkoa mitään malttamattomuuttaan.

Kyllähän nuo lisäliittimet usein heikentävät virtaa ja sitten on yksi paikka lisää tarkistettavaksi vianhaussa.
...

Jamppa

#13
Lainaus käyttäjältä: busterAloitin purkurevohkan. Automaattiryypyn (bystarter?) johto näkyy menevän liitinnivaskaan, joka on takakatteiden piilossa. Katemuovit tuntuvat olevan tiukassa ruuvien irrottelusta huolimatta, mitenkähän ne saa parhaiten pois rikkomatta mitään?
Takakatteen irroittamiseksi katso tuosta CvekS:n linkittämästä manuaalista kohdat 2-3 ja 2-4 (PDF -versiossa sivunumerot 33 ja 34). Eli katteen ruuvien lisäksi täytyy tavarateline ja pelkääjän penkki poistaa, sekä myös irroittaa penkin lukon vaijeri. Tämänjälkeen kate lähtee nostamalla yläviistoon taaksepäin (katteen puoliskoita ei irroiteta toisistaan, vaan ne lähtee kerralla).

Senjälkeen ko. liitin löytyy allelinkitetyn kuvan kohdan 1 kumisuojan sisältä. Kohdassa 2 on starttirele.
Kuva 1

buster

Oukei, kiitoksia neuvoista, täytyy koettaa tuota yläviistoon nostamista. Suoraan ylös nostettaessa kate ei ainakaan tuntunut lähtevän mihinkään ilman muovien kovakouraista levittelyä eikä sittenkään lähtenyt. Kate irtoaa siis kokonaisena ja ilman voimankäyttöä...?