Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa LX 50 pääsy virtalukkoon jännitteen mittaamiseksi

Aloittaja 0800-grizzly, 02.04.19 - klo:13:12

« edellinen - seuraava »

0800-grizzly

Hei,

Yritän selvittää Vespa LX 50 sähkönsaanti-ongelmaa. Kun virtakytkin on ON-asennossa, starttimoottori ei pyöri eikä jarru- tai ajovalot eikä torvi toimi. Akku ladattu ja siinä virtaa (13.1V), todettu että maadoitus koneeseen asti OK. Sulakkeet akun vieressä ja edessä OK. Epäilen virtalukkoa ja haluaisin päästä mittaamaan tuleeko sinne asti/siitä läpi virtaa, mutta en keksi miten päästä käsiksi sinne taakse. Löysin netistä useampi huoltomanuaali mutta tähän nimenomaiseen kysymykseen en löytänyt vastausta.

Kiittäen,

Björn


Coastside

Katteita purkamalla pääsee johtosarjaan käsiksi.

Sulakkeita ei kannata silmämääräisesti tutkia koska ne usein näyttävät ehjiltä vaikkei ole. Ne on nyt helpoimpia tarkastaa ensin. Sulakkeen virtalukon puolen johdosta voi mitata kytkeekö lukko. Liittimetkin hapettuvat niin ettei johda.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#2
Vespa lx50 skotuja on useita, mikä sulla mahtais olla,
vuosimalli, 2 vai4t..jne
Pistä linkki löytämääsi huoltomanuaaliin, joka varmasti on oikea sinun skotuusi.
Yhdyn Coastin mainintaan, koskaan ei voi olla varma sulakkeen yhdistämisestä, silmämääräisesti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Ei sillä vuosimallilla eikä koneen mallilla ole vaikutusta virtalukkoon pääsyssä.

Tämän videon avulla voit purkaa hanskalokeron irti, sen takaa pääsee käsiksi virtalukkoon:
https://www.youtube.com/watch?v=iidDBItJzyg

konenikkari

#4
Jos akun jännite on 13,1 V pistä napojen väliin koelamppu, esim h7, ja kokeile syttyykö lamppu.
Akussa voi yleismittarilla mitattuna olla jännite, mutta ei välttämättä silti kestä yhtään kuormaa.
Tuleeko mittaristoon mitään valoja.
Yhdistääkö varmasti, akun napakengät.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

0800-grizzly

Hei,

Kiitos kaikille vastaajille, pahoittelu mallin epätarkkuudessa - skootterialoittelija täällä. En nyt löytänyt sen papereita enkä millään muista tarkempaa mallia. Trafi ystävällisesti kertoi sen olevan malli C38 ja tuotu Suomeen 2009  :-[. Auttaisiko tämä tarkennus? Pääsen huomenna kokeilemaan ehdotettuja mittauksia ja toimenpiteitä.

Kiittäen,

Björn

0800-grizzly

#6
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 02.04.19 - klo:14:09
Ei sillä vuosimallilla eikä koneen mallilla ole vaikutusta virtalukkoon pääsyssä.

Tämän videon avulla voit purkaa hanskalokeron irti, sen takaa pääsee käsiksi virtalukkoon:
https://www.youtube.com/watch?v=iidDBItJzyg

Kiitos! Tässä mallissa ei ole avattavaa hanskalokeroa, sen tilalla on vain reikä jonka päällä "kansi", jota en ole uskaltanut repiä auki. Voisiko se olla irroitettavissa varovaisesti meisselin kärjellä?

Björn

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.04.19 - klo:14:00
Katteita purkamalla pääsee johtosarjaan käsiksi.

Sulakkeita ei kannata silmämääräisesti tutkia koska ne usein näyttävät ehjiltä vaikkei ole. Ne on nyt helpoimpia tarkastaa ensin. Sulakkeen virtalukon puolen johdosta voi mitata kytkeekö lukko. Liittimetkin hapettuvat niin ettei johda.

Kiitos. Se tässä on vähän kysymys, miten pääsen purkamaan katteita. Hanskalokeroa tuossa ei ole, sen reiän päällä "kansi".

Björn

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.04.19 - klo:15:37
Jos akun jännite on 13,1 V pistä napojen väliin koelamppu, esim h7, ja kokeile syttyykö lamppu.
Akussa voi yleismittarilla mitattuna olla jännite, mutta ei välttämättä silti kestä yhtään kuormaa.
Tuleeko mittaristoon mitään valoja.
Yhdistääkö varmasti, akun napakengät.

Napakengät OK, mittasin niiden puolelta. Mittaristoon ei tule valoa, mikään sähköinen ei toimi. Kokeilen tuota lampputestiä.

Björn

MORPA

Mulla on joku tommonen tuolla tallissa, siinä on poljin. Lähteekö se polkemalla käymään? Jos saat jonkun polkemaan niin tsekkaa antaako kipunaa. Virtalukko tietty kokoajan käynnistys asennossa.

Mä en niin Vespoista tiedä, että mitkä jutut niissä toimii tasavirralla ja mitkä vaihtovirralla. Vikahan voi olla starttireleessä, jos Vespassa sellasta on. Kyllä se käynnistyy, joku aina hoksaa heti mikä on ongelmana.

Tällä palstalla on maan paras skootteritietämys, enkä todellakaan tarkoita itteeni :)
Liikennesika.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: 0800-grizzly - 03.04.19 - klo:16:07

Kiitos! Tässä mallissa ei ole avattavaa hanskalokeroa, sen tilalla on vain reikä jonka päällä "kansi", jota en ole uskaltanut repiä auki. Voisiko se olla irroitettavissa varovaisesti meisselin kärjellä?

Björn
Oleko varma ettei ole hanskalokeroa ? Piaggossa se avautuu kun virta-avain on virtalukossa "käynnissä asennossa" ja sitä painetaan sisällepäin, Vespassa pitäisi olla samanlainen
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.