Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopon kaupan teosta ja rekisteröinnistä

Aloittaja pattery_, 19.05.09 - klo:15:50

« edellinen - seuraava »

Coastside

Vuonna -08 ostaessani käytetyn skodun, kävin vain vakuutusyhtiössä joka ilmoitti sen myös rekisteriin. Toinen osto juoksutti konttorilla uuden rekisteröinnin ja vanhan kilven palauttamisen vuoksi koska poistin sen rekisteristä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JakeS

Ensimmäisessä tapauksessa skootteri oli ilmeisesti rekisterissä ja kilvet paikoillaan?
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Coastside

Niin tai näin kilven saa postissa ellei se konttorilla odota. Tietysti se pitää rekisteröidä että siihen voi ottaa vakuutuksen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

sailor

Ostin rekisterissä olevan mopon ja nyt pitäis siirtää se mun nimiin. Kaupasta ei tehty luovutuspapereita, sain mukaan vain rekisteriotteen osan jossa oli myyjän allekirjoitus valmiina. Otin nyt vakuutuksen netin kautta, siellä luki tilausvahvistuksessa että kun katsastan ajoneuvon seuraavan kerran, saan katsastusasemalta uuden rekisteriotteen? Mitähän tässä nyt pitää tehdä - pitääkö mun mennä katsastusasemalle vai oliko se rekisteröinti tässä? Sori, koitin selata aiempia keskusteluja mut täs työn lomassa ei oikein osaa keskittyä enkä siis vaan ymmärrä.  :-\  :)
Kymco Cobra Cross & Piaggio Fly

kani

Kyllä mun mielestä pitää olla ote jossa näkyy uuden omistajan nimi. Eikö se tuu postissa tollasessa tapauksessa?? Eihän mopoja ees katsasteta :D. Kuulostaa tosi oudolta mitä ne sanoi. Kai sulla on molemmat osat ykkös ja kakkos otteet? Se nimikirjoitus riittää, luovaria ei tarvi olla. Hyvä se on aina tehdä ja pistää jonnekin talteen mutta ilmankin pärjää. Varsinkin jos myy mopon ja uusi omistaja ei otakkaan sitä nimiinsä jostain syystä se jää roikkumaan sun nimiin. Luovarilla voit sitten todistaa konttorilla että olet myynyt sen.

Kerran kävin vakuutusyhtiöllä siirtämässä mopon itselle niin ne ei sitten ollukkaan siirtänyt sitä mun nimiin, oli vaan vakuutus päällä-  omistajatiedot entisellänsä. Vanha omistaja oli sitten riemuissaan tästä kun en ollut asiaa hoitanut- mopo oli vielä hänen nimissään. Sopivasti olin silloin vielä ulkomaan reissulla. Kannattaa kyllä ainakin soittaa konttorille että mitähän nyt.

sailor

No niin joo, kysyin vakuutusfirmasta (POP vakuutus) et mikäs tämä juoni on ja he sieltä ystävällisesti kertoivat että a) vakuutus on nyt kunnossa, ja sit vaan b) katsastusasemalle rekisteröimään vehjes mun nimiin. Sen voin tehdä ilmeisesti sillä rekisteriotteella johon myyjä laittoi allekirjoituksensa. Huh. Nyt avautuu tämä logiikka.
Kymco Cobra Cross & Piaggio Fly

volle

kannattaa aina tehä erillinen LUOVARI on sitte myymässä tai ostamassa mopoa tai mitä vaan ajoneuvoa . Ja kandee kattoo et rekisteriotteen tiedot täsmää . Eli myyjä on sama kun otteessa oleva omistaja. Jos käy kuiteskii nii et mopon myy sulle joku muu ku rekisteriin merkitty omistaja ni silloin LUOVARI on todella tärkeä. Meinaa kokemusta on.
EI KIPINÄÄ EI PÄRINÄÄ JA EIKU PURKAMAA

mesemies49

#157
Ostin moposkootterin ,ajoneuvo poistettu liikennekäytöstä,tavallinen poisto,kilvet palautettu.Miten toimia kun keväällä tarkoitus vasta ajella,pitääkö ottaa vakuutus ja 7pv rekisteröinti vai ???

PappaSkootteri

Menet keväällä luovutuskirjan kera vaan rekkaamaan...
Ei rekisteröimätöntä tarvii minneen ilmoitella vaan pitää olla katkeamattomat luovarit otteeseen merkitystä omistajalta


Tämä on kännystä lähetetty viesti
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

volle

#160
joo oon samaa mieltä pappaskootterin kaa. mut soita trafille ni ne kyl neuvoo :D
EI KIPINÄÄ EI PÄRINÄÄ JA EIKU PURKAMAA

joni_k

niin mites se 7 päivää aikaa ottaa mopo nimiin juttu etenee.. mitätöityykö koko luovari. voihan sitä liikennepoistoa jatkaa kai kevääseen?


joetorttu

Yksityiseltä jos haen vespan niin mistä/miten pystyn varmistamaan, että esim kilsat o sitä mitä myyjä väittää ja muutenkin? Sen verran lueskelin topikkia taaksepäin, et silmiin osu luovutuskirja ja rekkari mut heräs kysymys myöskin huoltokirjast. Siitähän näkis koska tehty huollot mut löytyykös moisia edes yleensä keltää?

Kiitos taas jo etukäteen vastauksista.

pugt200

Huoltokirja kertoo kilometrit parhaiten mutta aika harva ajaa mopolla pitkiä matkoja Suomessa. Kaupanteossa sinun pitää saada rekisteröintitodistuksen ilmoitusosa myyjän allekirjoittamana. Varmista, että omistaja ja myyjä ovat sama henkilö. Luovutustodistus ei ole pakollinen mutta se voi toimia kauppakirjana todisteeksi maksun suorittamisesta. Myyjä voi halutessaan katkaista omat vakuutuksensa ko dokumentilla. Oston jälkeen ota heti vakuutus ja käy rekisteröimässä mopo itsellesi.