Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takuuhuoltojen ja muiden huoltojen toimivuus (moposkootterit ja skootterit)

Aloittaja Samppa, 02.08.07 - klo:17:46

« edellinen - seuraava »

kani

No ei oo kauheasti hyvää tullut kuultua skootterihuolloista oikein mistään. Ja ihme kun työt on yksinkertaiset ja hinnat suhteessa töihin melko kovat. Vielä ymmärrän että amatöörit korjaa kuka mitenkin mutta ammattilaiset.. Ja sitten takuu muka vaatii että vie ihan merkkiliikkeeseen mitkä soheltaa ihan täysillä ja vie rahatkin. Halvempaa jättää huoltamatta ja ostaa uus kun hajoaa. Tai huoltaa itse..


Sent from my iPad using Tapatalk HD

HiTec

Eikös tuossa TM:kin pari vuotta sitten tehnyt jonkun vertailun näistä 2-pyöräisten huolloista ja kyllä siinä taisi sapiskaa tulla about järjestäin jokaiselle liikkeelle ja tosiaan just niin päin jotta mitä suurempi ja virallisempi merkkihuolto oli kyseessä (=myös selvästi suurempi laskutuskin), sen hutiloidumpi oli lopputulos, jotkut jopa liikenteessä hengenvaarallisia :o

50cc skoduista uusina kokemusta on kahdesta, Kymco -00 ja Helkama -12, eikä näiden kummankaan merkkihuolloista itsellä ollut pahaa sanottavaa ikinä, RacingBike Sidecar Tuusula ja Ricars Haaga. Molemmissa homma pelasi kuin se kuuluisa junan vessa, takuun piikkiin menneet korjaukset mukaanlukien :)

Suuremmat 2-pyöräiset taasen ovat olleet jo sen verran wanhempia ettei niitä ole takuun säilymiseksi huolloissa tarttenut käyttää = aina ja jokakerta on kaikki huollot tullut tehtyä itse. Näin on säilynyt myös se näppituntuma tekniikkaan eikä ole ihan heti peukalo suussa jos vaikka jotain tienpäällä sattuu. Ja taas toisaalta samalla on kertynyt myös sitä omaa tieto-taitoa muillekin jaettavaksi, jotta osaa jeesata kaveriakin mahd. ongelmissaan 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Jkarha

Kävin tänään ajamassa Vespalla niin sama juttu kävi, että tarpeeksi pitkään kun on ajanut kaasu pohjassa niin se ei sen jälkeen
meinaa enää käydä kunnolla.    Huomasin sitten että letku mikä menee venttiilikopasta ilmanputsariin (huohotinletku?)  oli huollon jäljiltä
irti venttiilikopasta.  Laitoin sen kiinni niin lakkasi ainakin öljylle haiseminen.   Mitä vaikuttaa mopon kulkuun jos tuo letku on irti, en vielä
kerennyt testata paraniko se siitä ?
Vespa LX50 4T4V 2013

kani

Ei tuo oo vaikuttanu kun siihen että huohotuskaasut päätyneet ilmakehään eikä kierrätetty moottoriin palamaan uudestaan.

Mitähän huoltoon sisältyi kun on saaneet mopon noin huonoon happeen? Kannattaa viedä takaisin ja huolehtia että laittavat kuntoon..

Jkarha

#124
Vielä vähän lisää, kuiteista näen että ovat näemmä laittaneet osasynteettiset öljyt 10w-40   kun valmistajan suositus on täyssynteettinen 5w/40.

Ovat käyttäneet Castrol Power 1 GPS 4t 10w-40.   Mitähän tuossakin on säästetty ettei huolto voi käyttää suositeltua öljyä?

API luokitus näkyy olevan astetta heikompi kuin suositeltu API-SL.

Pitäisiköhän tuostakin kysyä kun soitan sinne huomenna?  Itse asiassa tekisi mieli ottaa yhteyttä suoraan maahantuojaan ja kysellä heidän mielipidettään
valtuutetun huoltonsa laadusta.
Vespa LX50 4T4V 2013

kani

Huoh. Eiköhän tuo korjaudu soitolla sinne. Jos eivät hoida asiaa mallikkaasti maaliin, soita maahantuojalle.

Kysy nyt heiltä ensin.

Jkarha

Lisäisin tähän vielä että huollon jälkeisenä päivänä huomasin että skootterin kello ei toimi. Tänään vaihdoin siihen pariston ja huomasin että sinne oli
laitettu väärä paristo minkä takia ei toiminut. Yksi kiinnike katteesta oli myös rikki.  Todennäköisesti ovat yrittäneet vaihtaa tuon pariston kun katteet on olleet auki, mutta epäonnistuneet siinäkin.  Ellei sitten valmistaja ole laittanut uutena väärää paristoa mutta miksi ihmeessä olisi ?

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2477.msg102600;topicseen#msg102600

Summa Summarum,  Bike Team tekemä 1000km määräaikaishuolto:

Takajarru säädetty väärin,  jarru kuumeni ja leikkasi kiinni    ->  säädetty itse, jouduin ostamaan jakoavaimen matkan varrelta
Skootteri haisi öljyltä   ->  huohottimen letku irrallaan venttiilokopasta, laitoin paikoilleen
Käyntihäiriö   ->   hävisi edellisen myötä, ei välttämättä liity siihen
Koneessa väärät öljyt   ->  vaihdoin itse maahantuojan suosittelemat öljyt huollon jälkeen
Peilin kiinnike vaihdettu takuuseen   -> katteesta rikottu yksi kiinnike
Samalla lienee vaihdettu tuo kellon paristo, väärään tyyppiin  ->  jouduin itse vaihtamaan oikean pariston

En voi mitään muuta sanoa tuosta huollosta kuin että minulle tästä tuli se kuuluisa  ensimmäinen ja viimeinen kerta Bike Teamin huollossa.
 
Rekisterikilven levyyn kun ovat kehdanneet painattaa Bike Team, ajattelin jatkaa sitä tekstillä "sucks".   Tämä siis minun kokemukseni, toivottavasti jollain toisella käy parempi tuuri.  Keljuttaa vaan maksaa moisesta paskasta 170 euroa ja maksaa sitten vielä uudet öljyt ym.  ja korjailla noita.



Vespa LX50 4T4V 2013

kani

Teitkö reklamaation?

Mikään ei varmasti muutu jos ei kerro..

Jkarha

#128
Lainaus käyttäjältä: kani - 04.09.14 - klo:21:40
Teitkö reklamaation?

Mikään ei varmasti muutu jos ei kerro..

Olen sinne soittanut parikin kertaa.  Takaisinpäin tulee vaan sitä "ne on ihan hyvät öljyt, ei ole koskaan ollut mitään ongelmia"    yms roskaa   ;D

Varmaan soitan vielä huomenna ja kysyn tarttiko se kello hajottaa.   Jostain jos saisi herra isoherran yhteystiedot niin voisi yrittää. Onko muuten lakisääteinen homma että kirjalliseen reklamaatioon tulisi kirjallinen vastaus?  Voisi sellaistakin harkita.
Vespa LX50 4T4V 2013

kani

Ompa erikoista toimintaa. Itse tekisin kirjallisen kun asiat ei johda mihinkään. Tarvittaessa lisälsi kysely maahantuojalle liikkeen toiminnasta.

ko2610

Hei, jotain tolkkua nyt tohon hommaan! Kaikki huollossa rikotut osat vaihdetaan luonnollisesti ehjiin tai korjataan veloituksetta... ja tämä sisältää myös vaihtotyön. Ainoa ongelma tuossa lienee näyttö eli menikö kiinnike rikki huollossa.
Tuskinpa huoltoliikkeellä on valtuuksia poiketa valmistajan öljysuosituksesta. Jos leima huoltokirjassa on takuun edellytys, on sen leiman edellytys oikein tehty huolto mukaanlukien oikea öljy. Jos vian sattuessa käy ilmi, että on ajettu väärillä öljyillä, ei takuu olekaan voimassa. Silloin maahantuoja ei ota mitään vastuuta ja arvaa vain kiinnostaako huoltoliikettä enää siinä vaiheessa.
Kirjalliseen reklamaatioon pitää vastata kirjallisesti kohtuullisen ajan kuluessa. Rekkula kahtena kappaleena ja toiseen vastaanottokuittaus, niin on mustaa valkoisella. Kuittailumielessä voisit vielä heittää laskun mainospaikasta skootterin takapäässä, vaikka ei siitä mitään rahaa oikeasti saakaan. :) Kysyin minäkin autokauppiaalta paljonko saan takaikkunassa olevasta mainospaikasta vuositasolla... mitään ei luvannut, mutta niin lähti tarrakin samana päivänä, vaikkei liikkeessä mitään moitittavaa ollutkaan.

Jkarha

#131
Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 04.09.14 - klo:22:55
Ainoa ongelma tuossa lienee näyttö eli menikö kiinnike rikki huollossa.

Sanopas muuta. Skootterilla oli yksi aikaisempi omistaja joka ajoi sillä 150km ja vei takaisin. Muuten se on ollut Bike Teamin hallussa joten kiinnikkeen rikkojaksi tai väärän pariston vaihtajaksi ei ole montaa vaihtoehtoa.  Kenties yrittävät väitää minun rikkoneen kiinnikkeen mutta olen siis 100% varma etten rikkonut. Nimenomaan kävin silkkihanskoilla paristonvaihtoon koska ei tuota kaunotarta halua vahingoittaa toisin kuin ne hektiset huoltomiehet.  Onneksi tuo ei kovin iso asia ole koska ilman kiinnikettäkin "paketti" pysyy hyvin kasassa, ei se haittaa mitään.   Periaatteista tässä vähän niinkuin taistellaan.

En oikeasti haluaisi edes soittaa sinne koska en enää ikinä tule menemään sinne, en myöskään antaisi heidän korjata moposta enää yhtään mitään.   Sen verran tärkeä laite se on minulle  ;D

Soitan kumminkin huomenna sinne vielä kerran.
Vespa LX50 4T4V 2013

kani

Kyllä tosta voisi kirjallisen pistää ja raportoida sitten maahantuojallekin mitä vastaavat.

Jkarha

Sen verran päivitystä että jo puhelinsoitolla päästiin sovintoon eikä tarvii alkaa paperihommia tekemään.

Saan virheistä ihan ok kompensaation,  hieman ironista tosin että seuraavassa huollossa  ;D

Tuli vaikutelma että ottavat asiakaspalautteen vakavasti ja käsittelevät sen,  sitenhän toimintaa saadaan parannettua.

Otan kärkkäitä kommenttejani hieman takaisinpäin. Voisin kuvitella että tuolta voi saada jopa ihan hyvää palvelua ja huoltoa,
minulla nyt oli yksittäinen huono kokemus.

Vespa LX50 4T4V 2013

Partanen

Oisko osittain sitä ongelmaa, että koulutus ei ole ollut riittävää? Tuntuu olevan sama homma vähän joka paikassa. Taikka niin, että asentaja oppii tehdessään, eli opiskelee itse. Ja varmaan ne kokeneimmat huoltaa jotain muuta kuin skoottereita. En puolustele, vaan olen itse kyllästynyt moiseen touhuun, enkä maksa huolloista muuten kuin pakon edessä. Mahdollisimman paljon huollan itse.

Itse minäkin opettelin sen ohjaustangon purkamisen ensimmäisellä kerralla. Ja vakuutan, että sen huomaa kun kiinnike särkyy. Nimittäin itse sen rikoin. Toisella kerralla en olisi rikkonut, enkä varmaan jos joku olisi etukäteen varoittanut.

Kyllä se muovi rikkinäisenäkin mukana onneksi pysyi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003