Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

piaggio x9 500 evo

Aloittaja juhis, 19.07.15 - klo:21:12

« edellinen - seuraava »

juhis

kertoisiko joku mitä pitää purkaa kun vaihtaa niin sanotun apparin puolen lampun puolikas.kun siinä on se paisuntasäiliö tiellä.ja kun tarvii tehdä huolto ilmoittaako se koko ajan sitä kun ajaa,ja millä nollaa.vuosimalli 06

viisnelonen

#1
Etupuolelta..  Umpioiden välissä/yläpuolella oleva paneli on kiinni 5llä ruuvilla. Paneli varovasti pois ja sitten pääset irroittaan umpiopaketin..
Molemmat umpiot tulee kerralla pois( 3lla ruuvilla kiinni?)
Tuosta panelin ruuvimäärästä en mee takuuseen kun mulla on pre-evo ja siinä on peilien kiinnitys hiukan eri. (mulla panelin yläruuvit peilin jalkojen tyvessä)
Kaikki em sillä oletuksella että sulla on ne vinosilmä soikulaiset umpiot eikä pyöreitä joita joihinkin on vaihdettu.
Kattele samalla näkyykö siellä umpioiden välissä semmosta mustaa painokytkintä, jos ei näy niin kattele olisko hansikaslokerossa, vasemmalla. Em painonappi liittyy huoltovalon resetointiin.
En kyllä ole lainkaan varma onko evossa enään tuota erillistä resetointi nappia lainkaan..

Jos tuon reset napin löydät niin palataan siihen myöh.
Mulla huoltovalo (huolto-öljynv-hihna) symbolit vilkkuu noin minuutin ajan käynn. jälkeen.
Täältä pitäis kyllä löytyä noita evonkin exomistajia kunhan vaan sattuvat taas saitille.

Ed: Samanlainen paketti näkyy olevan tuo pyöree lamppunenkin  http://topxtrada.com/WebRoot/StoreES3/Shops/eb9631/50B4/BD76/B6E0/C364/E990/AC10/1416/8F88/Piaggio_X9_Evolution.jpg

Ed. 22.7.     Tuo resetointinappi on huolto tekstien resettiä varten (ei nollaa km lukemia) . Ei ollut ihan simppeli juttu, joten munkin tarttee virkistää muistia manuaaleista..  Noita tekstejähän on kolme. Oil-service- belt  ja ne ilmestyy sinne ajo km perusteisesti mutta myös ajankulu saa ne sinne tulemaan. Ainakin oil(vai oliko service?) tulee vuoden välein vaikka km määrä (mulla 6000) ei täyttyiskään

http://www.x9ownersclub.co.uk/site/html/digidash.html
Tuo huolto tekstien resetointi on tuossa ihan hyvin selitetty. Siinä on yksi kummallisuus joka on lainatun tekstin oleellinen osa.

"The light before the one you want to reset should light. If the light that comes on is not the one before the one you want to reset, then briefly press the button again to make the light scroll along. When you have the light before lit, then.."

eli tarkoitettua(haluttua) valoa edeltävä valo..     valolla tietty tarkoitetaan huolto-teksti scrollia(oil - service - belt)
Ja jos et onnistu niin älä välitä.. ei ihan nappiin menny mullakaan vaikka pirusti nappia painelinkin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

juhis

Moi kiitos kaikille ehittiin vaihtaa ennen kuin luin tän.mut se meni just niinkun 54 selitti.se nappi on kans siellä vieläkun oppis sen nollaamaan missähän asennossa virtaavain pitäis olla kai se selviää kun kokeilee.vielä kerran kiitti kaikille ja hyvää kesää.

juhis

Olisin vielä kysynyt eihän toi x9 näytä bensankulutusta missää.

viisnelonen

#4
Lainaus käyttäjältä: juhis - 22.07.15 - klo:21:06
Olisin vielä kysynyt eihän toi x9 näytä bensankulutusta missää.

Ei näytä. Semmonen lisuke siinä on että kun bensan var valo syttyy elikäs menee ns varatankille niin trippi näyttöön tulee symboli ja se alkaa  näyttään ajettuja kilsoja siitä valon syttymisestä etiäpäin..

ps huolehdi siitä että moottori käy riittävän lämpimänä..

Ed: moottoriöljyksi , 5W-40, 5W-50, tai 10W-XX alkuista täyssynteettisiä moniasteöljyä. Ihan niitä samoja joita henk. autoissakin käytetään. API luokitus SL tai uudempi (= SL,SM,SN)
0W alkuiset jätän kaupan hyllyyn. Nää öölijutut on sitte mun näkemyksiä eikä manuaalista.
Öölin valmistajalla/pakkaajalla tai "merkillä" ei ole niinkään väliä, toisaalta taas öljy on niin pieni kuluerä että itse suosin tunnettuja tuotteita mieluiten. Äläkä laita YHTÄÄN liikaa öljyä moottoriin !
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

juhis


juhis

Hei mitä öljyä noissa voi käyttää.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: juhis - 23.07.15 - klo:10:29
Hei mitä öljyä noissa voi käyttää.

Alkaa tuntuun että sulla ei ole omistajan käsikirjaa..
http://pscgroup.square7.ch/Manuals/Piaggio%20X/X9%20500%20Evo/X9%20500%20Evo%20User%20Manual.pdf
Öölistä kirjoitin tuonne ylemmäs.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

juhis

joo ei ole ohjekirjaa josta jotain ymmärtäisi.

pugt200

Google antoi öljyksi SAE 10w-40.