Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 3 LC jäähdytysneste

Aloittaja marko69, 02.03.19 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

marko69

Eli mitä voi käyttää ja onko kellään kokemusta sanoa kiristysmomentteja kun kasaan männän ja pytyn taas kasaan?

tapiovuorent

Ilmeisesti sinulla on momenttiavain.
Pultti 6 mm. = 10 Nm
Pultti 7 mm. = 16 Nm.
Pultti 8 mm. = 22 Nm.

Mopossasi on ilmeisesti 7 mm. pultit.
Nämä momenttiarvot olen laittanut talteen jonkun mopon huoltomanuaalista.

marko69

#2
kiitos, käytättekö lukitusliimaa pulteissa? ovat 6mm paksut pultit

konenikkari

#3
Olisko kumminkin m7 kierre, ja 10mm avainkoko?
Mitta kierteen päältä, jos m6 maks on 12 nm, jos m7 max on 16nm.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

marko69


Eki

Tässä on ihmetelty Peugeot speedfight3 lc:n jäähdytinnesteen määrää, täytin sen paisarin kuten pitääkin, parin päivän päästä siellä paisarissa ei ollut juurikaan mitään, eikä se vuodakkaan mistään, mistä moinen ilmiö? Nyt lisätty nestettä taas oikeaan määrään, saa nähdä häipyykö taas ja mihin mahtanee mennä, kun oikeasti sitä ei ole vuotanut talliin eikä tielle?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Syylärissä on pieni vuoto? Se vuotaa vasta paineessa ja haihtuu valumatta?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

#7
Moi Eki, jos sulla on hyvä tuuri niin siellä on vuotava letkuliitos tms "pikkuvika". Valitettavan usein viaksi paljastuu vuotava kannentiiviste, toivottavasti sulla löytyy syyksi ulkoinen vuoto. Vuotava kannentiiviste kannattaa korjata HETI eikä odottaa tilanteen pahenemista.
Mulla katosi samallalailla siitä B400 skodusta ajon aikana nestettä mutta ei tiputtanut alleen eikä mennyt öljyn sekaan. Lisäsin nestettä pariin otteeseen kunnes eräällä reissulla alkoi tauon aikana vuotamaan allensa.. huonosti laitettu vesiletku oli palanut puhki pakokäyrän lämmöstä  ::)   Eikä ollut oma viritys.

Eli ulkoinen vuoto saattaa vuotaa vasta kun moottori on käyntilämmin ja J-järjestelmä paineistunut ja siksi sitä ei välttämättä ole helppo löytää.

Edit: Coastside ehtikin jo kiteyttää asian yhdelle riville.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

No eilenkin tein n100km:n reissun Hyvinkää-Kärkölä-Hyvinkää, ei näy mitään vuotoja missään, mutta jossainhan sen täytyy olla, eihän ne nesteet haihdu nopeasti itsestään?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.04.22 - klo:09:50
Syylärissä on pieni vuoto? Se vuotaa vasta paineessa ja haihtuu valumatta?
Mulla on syyläriin korjauspulveria, kannattaako käyttää, vaikken tiedä mistä haihtuu?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.04.22 - klo:11:02
Voihan sitä kokeilla.
Stop-Leak jäähdyttäjän paikkausaine, moottorin lämmetessä paikkausaine liukenee jäähdytysnesteeseen, etsiytyy vuotokohtiin ja paikkaa vuodon ulkopinnasta, riittää 10 litraan nestettä, elikä on jotain alumiinintapaista, sisältää alumiinia. Tätä ei paljoa arvaa laittaa, en tiedä paljonko tuommoinen pösön nestekierto vetää nestettä?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Laitettu sitä paikkausainetta ja ajettu Hyvinkää-Riihimäki-Hyvinkää (n25km), en aukaissut paisarin korkkia kuumana. Käytetyn mopon ostossa jo kolmas kerta kun kusetetaan törkeästi, tämä harrikkamies möi tytön mopoa 4679km ajettuna, oli merkinnyt trippimattarin lukeman, piste on niin olematon etten huomannut, elikä trippimittarin todellinen näyttö oli 467.9km ja matkamittarin 6900km, minkä huomasin kun asensin kellon aikaan mittarissa, myyjä hyvitti satkun kovan tinkimisen jälkeen. Kun avasin ensikerran paisarin, oli se tyhjä nesteestä (vuoto jossakin, lisäsin nestettä ja eilen taas paisari tyhjä, missään ai tipu mm tallissa lattialle pisaraakaan. Nyt kohta tarkistan sen paisarin nestetason kun on laitettu ns paikkausainetta, korkkia en ajonjälkeen kuumana tietenkään aukonut, lämpömittari ei ole kertaakaan näyttänyt yhtä sekmenttiä kuumempaa lämpötilaa siltikään? Huomenna tulee texhnicsh silent pro tehoputki mikäli siitä ottaa rajoitinsuppilon pois, ostaessa siinä on ollut Leovince tt homemade putki, missä ehkä liian kovat äänet ja kiihtyvyys älytöntä mopoksi sekä kiertää kyllä 77kmh:n tunnissa, miinus virhe tuo 7kmh tässäkin, elikä 70+kmh ja menisi huudattamalla enempikin (moni tykkäisi, minä en ihan poliisien takia moisesta).
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 18.04.22 - klo:12:46
Laitettu sitä paikkausainetta ja ajettu Hyvinkää-Riihimäki-Hyvinkää (n25km), en aukaissut paisarin korkkia kuumana. Käytetyn mopon ostossa jo kolmas kerta kun kusetetaan törkeästi, tämä harrikkamies möi tytön mopoa 4679km ajettuna, oli merkinnyt trippimattarin lukeman, piste on niin olematon etten huomannut, elikä trippimittarin todellinen näyttö oli 467.9km ja matkamittarin 6900km, minkä huomasin kun asensin kellon aikaan mittarissa, myyjä hyvitti satkun kovan tinkimisen jälkeen. Kun avasin ensikerran paisarin, oli se tyhjä nesteestä (vuoto jossakin, lisäsin nestettä ja eilen taas paisari tyhjä, missään ai tipu mm tallissa lattialle pisaraakaan. Nyt kohta tarkistan sen paisarin nestetason kun on laitettu ns paikkausainetta, korkkia en ajonjälkeen kuumana tietenkään aukonut, lämpömittari ei ole kertaakaan näyttänyt yhtä sekmenttiä kuumempaa lämpötilaa siltikään? Huomenna tulee texhnicsh silent pro tehoputki mikäli siitä ottaa rajoitinsuppilon pois, ostaessa siinä on ollut Leovince tt homemade putki, missä ehkä liian kovat äänet ja kiihtyvyys älytöntä mopoksi sekä kiertää kyllä 77kmh:n tunnissa, miinus virhe tuo 7kmh tässäkin, elikä 70+kmh ja menisi huudattamalla enempikin (moni tykkäisi, minä en ihan poliisien takia moisesta).

Ota paisarin korkki pois ja käynnistät koneen, jos alkaa kivasti kuplia on kansitiiviste syyllinen. Am6 moottoreissa noita silikoonitiivisteitä menee herkästi, kun ajellaan vajaalla nestemäärällä ja käytetään kuumaksi. Minulla roxissakin muutaman kerran se tiiviste osoittautui vuodon syyksi ja sen huomasi ihan ajon aikana, kun paisarista pyrki nesteet vaahdon muodossa ulos.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

#14
No oli ainakin sen 25km ajon aikana pysynyt nesteen pinnat paisarissa ok, ei vähenemistä, saa nähdä kun nyt toistamiseen sama ajoreissu femmatorille, toivottavasti paikkautui tuolla alumiinihiutaleilla. Mitenkäs tuon yhden sekmentin lämpötilan näyttö, ajan vaikka 100km, kuten eilen, jos kansi fuskaa luulisi että lämpömittari nousee enempi, kun minimin, elikä yhden sekmentin ja eikös se anturi ole kannessa kiinni? Kiitti vinkistä, mikäli vuotoa tapahtuu edelleen, katson sitten kannen tiivisteen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.