Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia sr 50 Factory vm 2015 vaihtui Gilera Runner 50 pj skodeen.

Aloittaja Eki, 28.03.19 - klo:21:21

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Hieno homma että Eki löysi nopeesti toisen mieleisen skodun käyttöönsä ja pääsee taas baanalle kun kuntoa kerran riittää.
Itse olen muutaman vuoden nuorempi ja ilahduttaa ajatella että jos kerran Eki vielä ajaa niin ehkäpä minäkin vielä muutaman vuoden pystyn skoduilemaan kun tuota kalustoakin on valmiina vuosiksi eteenpäin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

Ei pitäisi kunnollaan elvistellä tässä iässä, mutta tuntuu että jaksaa ihan kuin ennenkin ajella ihan minne vaan Suomessa, elikä vaikkapa yksillä silmillä 500-600km ainakin. Mutta järki päähän ja pitää ehkä hiukan rajoitella yhtäsoittoa ajelua? :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

fiksuin skootteri ainakin ekin käyttöön tämmöinen on. jos 600km ajelee putkeen siinähän saa pahimmillaan tehdä parit öljytvaihdot per viikko ;D muutenki tuntuu että nää kiinalaiset ei oo moottoriltaan niin hyvin suunniteltuja että olisi pidemmän matkan menopeliksi. ihan jo variaattorin kuumentumisen takia.

Eki

#18
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 30.03.19 - klo:08:24
fiksuin skootteri ainakin ekin käyttöön tämmöinen on. jos 600km ajelee putkeen siinähän saa pahimmillaan tehdä parit öljytvaihdot per viikko ;D muutenki tuntuu että nää kiinalaiset ei oo moottoriltaan niin hyvin suunniteltuja että olisi pidemmän matkan menopeliksi. ihan jo variaattorin kuumentumisen takia.
No näinpä, öljynvaihtojahan ei tehdä kuin peräölyihin ("vaihteisto"), mutta öljynlisäyksiä kylläkin (tuorevoitelusäiliö). Bensatankillisella taitaa ajella suht'pitkään kilometrejä (7.01L). https://www.facebook.com/erkki.mynttinen/videos/10150800582074054/ Videolla yksi olleista Kolillemeno reissuista, tämä sko oli Kiinalainen Titan 50cc, minkä osti sittemmin tuttu kaveri täältäkin, hinasin sen uudella Tgb bulletilla Hyvinkäältä Järvenpäähän. ;)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 29.03.19 - klo:15:56
se on summarum..käytetty laatuskootteri..siitä hajoaa ruiskupumppu, hintaa 400€.. kiinaskootterissa mikään osa ei maksa noin paljoa. tosin voiha se olla että kalliit osat kestää tai ei.
Noi ruiskupumput on kieltämättä ongelmallisia, suunnitteluviasta johtuen. Pumppu ei kuitenkaan yleensä ole "rikki"  vaan siellä sisällä oleva pumppua pyörittävä sähkömoottori menettää kontaktin ulkokuoressa olevaan liittimeen.  :o
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Tuo High Gain Tuning eli HGT on aika kätevä noiden Ditech ja Purejet koneiden kanssa. Seurasin joskus vajaa 10 vuotta sitten sen touhuja Tubessa ja Apikkafoorumilla. Aika hyvin saanut niistä tehoakin ulos.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 03.04.19 - klo:09:41
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 29.03.19 - klo:15:56
se on summarum..käytetty laatuskootteri..siitä hajoaa ruiskupumppu, hintaa 400€.. kiinaskootterissa mikään osa ei maksa noin paljoa. tosin voiha se olla että kalliit osat kestää tai ei.
Noi ruiskupumput on kieltämättä ongelmallisia, suunnitteluviasta johtuen. Pumppu ei kuitenkaan yleensä ole "rikki"  vaan siellä sisällä oleva pumppua pyörittävä sähkömoottori menettää kontaktin ulkokuoressa olevaan liittimeen.  :o
Kaveri otti minulta bensapumpun, upotti liukenemaan öljyyn sekä puhdisti n.6v seisseen skoden töhnääntyneen pumpun ultraäänilaitteella ja juotti kunnon apikonliittimet alkuperäisiin liittiiin, toimii hienosti.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 29.03.19 - klo:15:56
se on summarum..käytetty laatuskootteri..siitä hajoaa ruiskupumppu, hintaa 400€.. kiinaskootterissa mikään osa ei maksa noin paljoa. tosin voiha se olla että kalliit osat kestää tai ei.
Pumpun voi kyllä korjatakin ei ole pakko ostaa uutta.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.