Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Elektroninen rajoitin

Aloittaja Isä Camillo, 05.05.07 - klo:17:21

« edellinen - seuraava »

Isä Camillo

Täällä on varmasti mekaanikkoja, jotka osaa kertoa Pihtiputaan mummollekin kansankielellä, että mitä tämä elektroninen rajoitin tarkoittaa käytännössä?

http://www.saiturinporssi.fi/Default.aspx?tabid=2795

"Moposkoottereiden mekaaninen rajoitin on korvattu elektronisella, joka tarkoittaa, että kaikki tehot ovat käytettävissä jo ensi metreiltä. Nyt siis vääntöä löytyy!"

Täh? Onko tää joku "Tuning for dummies"- henkinen ratkaisu? Onko kyseessä ratkaisu, jolla periaatteessa skobolla pääsee lainmukaisen 45km/h, mutta valmistaja on mahdollistanut kuskille helpon tavan lisätä vääntöä (lakihan ei kiellä helpottamasta skobon virittämistä)?
Pitääkö tässä kaivaa jotain massaa CDI boksista silti vai tarviiko vain painaa nappia?
Tällainen quick fix vaan kuulostaa liian hyvältä.
Ja mitä tää vääntö käytännössä tarkoittaa? Kiihtyvyyttä vai huippunopeutta (Tilaan kumpaakin, kiitos)?
Kokemuksia kellään?

SalmiS^

Toi on varmaankin joku CDI-boksiin laitettu rajotin, et ei pääs 45km/h kovempaa.

Ja vääntö on voimaa ;P

Kappas Vaan

Ainakin omassa skodessani taitaa olla elektroninen rajoitin ( luulisin) . Vääntö on naapurin 2003 -malliseen rajoittamattomaan Fude Classiciin verrattuna tukevamman tuntuinen eli käytännön ajossa voimaa tuntuu olevan enemmän. Olen tosin ajanut vasta alle kolmekymppiä ja kilometrejä takana 7, mutta laiskaksi en voi mopoani moittia. Saiturin pörssin Baotian sportiin verrattuna omassani on levyjarrut edessä ja takana sekä 12" renkaat . Hintaa oli 700â,¬ .

A_sentaja

Elektroninen rajoitin katkaisee kierrokset tietyssä vaiheessa,nykypeleissä se on yleensä cdi-boxin sisällä jo valmiina. erilaisia ohittimia on kyllä olemassa, mutta myös cdi-boxeja saa ns rajoittamattomina, Esim enduromopoissa oli jo 2000 luvun alussa rajoitettuja boxeja ja myyjä kyllä mielellää möi kaupan mukana vapaan boxin, kun vain älysi kysyä.
Tällä boxin rajoittajalla saadaan parempi hyöty koneesta, kuin sillä että laitetaan putkeen holkki jolloin kaikki vääntö on tiessään ja kuski kiihtyy nopeammin kuin mopo. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

-JonsKu-

Lainaus käyttäjältä: aeroxtuning - 08.05.07 - klo:09:41
Elektroninen rajoitin katkaisee kierrokset tietyssä vaiheessa,nykypeleissä se on yleensä cdi-boxin sisällä jo valmiina. erilaisia ohittimia on kyllä olemassa, mutta myös cdi-boxeja saa ns rajoittamattomina, Esim enduromopoissa oli jo 2000 luvun alussa rajoitettuja boxeja ja myyjä kyllä mielellää möi kaupan mukana vapaan boxin, kun vain älysi kysyä.
Tällä boxin rajoittajalla saadaan parempi hyöty koneesta, kuin sillä että laitetaan putkeen holkki jolloin kaikki vääntö on tiessään ja kuski kiihtyy nopeammin kuin mopo. ;)
Aivan, eli nämä holkit ym. rajoittavat myös sitä tehoa ja kiihtyvyyttä, sähköisellä rajoittimella tätä ei tarvitse tehdä kun se rajoittaa vaan ne kierrokset siinä 45km/h kohdalla ettei mopo kulje kovempaa. Tämän takia sitä tehoa on enemmän.