Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox ei käynnisty

Aloittaja aerox2012, 06.06.17 - klo:21:13

« edellinen - seuraava »

aerox2012

Huomasin skootterin käynnistymisessä lisääntyvän ongelman aina piti kääntää enemmän kaasua sähköstartti pohjassa.. No tänään ongelma meni todella vaikeaksi ja sen sai käyntii vain muutamaan otteeseen huiput vähenivät ja vähenivät ja ajattelin että ajanpa kotia. Noh eihä tossa kaua sit kestäny ku sammu risteyksee.  Nyt käynnistyy todella huonosti sekunniksi tyhjäkäynnulle ja simahtaa. Skootterissa aikasemmin oireillut jatkuva ryypyn päälle meno kesken ajon ja se rikkonu tulppia. Tulppa ei kuitenkaan auttanu.  Ja tulpanhattukin vaihettu äskettäin.

Ehdotukset otetaa vastaa löytyy roxin varaosaa tallin perältä  että niillä kyllä saa kuntoo mutta vika on itselle tuntematon.

Tekniikka vielä tähä 2012vm vekottimee 70cc,19mm kaasari, stage6 pro replica. Tuorevoitelu pois käytöstä.

openflow

Paljonko olet ajanut kyseisellä kokonpanolla  1000 km , 5000m vai jotain muuta ?

Kaasuttimessa voi olla tyhjäkäyntisuutin tukossa.

aerox2012

#2
Tosiaan sylinteri itessää ostettu käytettynä 400km oli myyjän mukaa ajettu. Hoonautin kuitenki ja ostin uuen mäntäsarjan siihe. Ja nyt omassa mopossa ajettu sellaset n.1500km tolla sylkällä + kaasarilla. Putki ollu kiinni jo yli 10tkm.

Epäilen vahvasti, mutta tarkistan huomenna kuitenkin ton kaasarin läpikotasin. Ja varmaan läpätkin olisi hyvä tarkistaa, sillä niitä ei ole tullut vaihettua kertaakaan ainakaan omana aikanani.

Ongelma tosiaan eteni hiljattain, roxi kuitenkin ollut ajossa päivittäin. Talvenkin läpi

Samppa

Kaasarista on hyvä lähteä aina liikenteeseen, koska sen puhdistus ei maksa mitään ja on ilmaista. Tokihan siellä voi olla putki tukossa tai vaikka kone väljä tai vaikka mitä muutakin. Puristuspaineet olisi hyvä mitata.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

aerox2012

#4
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 06.06.17 - klo:22:20
Kaasarista on hyvä lähteä aina liikenteeseen, koska sen puhdistus ei maksa mitään ja on ilmaista. Tokihan siellä voi olla putki tukossa tai vaikka kone väljä tai vaikka mitä muutakin. Puristuspaineet olisi hyvä mitata.

Puristuspaineista mulla ei oo mitää kokemusta etenkään jossai 70cc pannussa millaset puristuspaineet tulis olla. Pitänee googlailla jos löytys.. Tosiaan pytty on stage6 streetrace jos joku vielä sitä tulis kyselee.

Putkesta sen verta et se on kyllä joskin tukkoinen. Karstanpoistosta on kokemusta, mutta lähinnä pelkään kromiputken puolesta, että onko muita niksejä tarjota muuta kuin perus nuotiopoltot ja kaasupoltin.

A_sentaja

Röörin tukkoisuutta ehdottaisin itsekkin, täällä toisessa säikeessä jo puhuttiinkin putken liottamisesta, mutta kyllä kunnon hehkupoltto on se toimivin, jos vaan sellainen on käsillä. Tuleehan kromistakin katu-uskottavamman näköinen,kun se vähän vaihtaa väriä.... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#6
Hyvällä moottorinpesuaineella voi liota paremmin kun niissä on lisäaineita. Varsinkin kromiputken polttamista kannattaa välttää. Ei se maalatuihinkaan käy. Se voi vaatia pitkää liotusta saada karstaa pois. Jos ajaa vain kesäisin voi putken laittaa likoamaan koko talveksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

aerox2012

Viemärinavaus aineilla tai bensalla täyttelen ton yön ajaks ja kahtelen jos sillä irtoais. Tarviikos äänenvaimentimelle tehä kummempia tosiaan samallai irtoaa ku mopoissa.

konenikkari

#8
Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 06.06.17 - klo:21:13
Huomasin skootterin käynnistymisessä lisääntyvän ongelman aina piti kääntää enemmän kaasua sähköstartti pohjassa.. No tänään ongelma meni todella vaikeaksi ja sen sai käyntii vain muutamaan otteeseen huiput vähenivät ja vähenivät ja ajattelin että ajanpa kotia. Noh eihä tossa kaua sit kestäny ku sammu risteyksee.  Nyt käynnistyy todella huonosti sekunniksi tyhjäkäynnulle ja simahtaa. Skootterissa aikasemmin oireillut jatkuva ryypyn päälle meno kesken ajon ja se rikkonu tulppia. Tulppa ei kuitenkaan auttanu.  Ja tulpanhattukin vaihettu äskettäin.

Ehdotukset otetaa vastaa löytyy roxin varaosaa tallin perältä  että niillä kyllä saa kuntoo mutta vika on itselle tuntematon.

Tekniikka vielä tähä 2012vm vekottimee 70cc,19mm kaasari, stage6 pro replica. Tuorevoitelu pois käytöstä.

Voisko olla alipainehana rikki, ei laske bensaa läpi tai vuotaa bensaa suoraan alipaineputkesta imukurkkuun.
Onko tulppa musta ja nokinen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

aerox2012

Putki ei oo tukossa, kaasari putsattu läpikotasin, mutta ei vieläkää tahtonu startata. Sähköstartti pohjassa ja ryyppy pohjassa lupailee vähän, mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin asti, hörähtelee kyllä.
Tulppa vielä vaihdettiin varmuude vuoks täysin uuteen, kipinää antaa.

Bensaa puski sähköstartti päällä letku oli siis irti kaasarista ja testattu. Lisäykseks viel et kaasarii on ite tehty alipainehanalle paikka, koska sitä ei siinä alkuperäsenä ollu. Mut toiminu moitteetta.
Tulpassa ei kummempaa.

aerox2012

Noh jatketaas ongelmien parissa.  Vesipumpun puolelta vuotanu nestettä sinne magneeton/staattorin minkä onkaa puolelle, vesipumpun stefa entinen.   Seuraavaksi kuuluu kysymys voiko neste rikkoa jotain tolta magneeto puolelta?

aerox2012

En saanu jostain syystä editattua vanhaa kirjotustani ni jatkan ny vielä "ilo" uutisilla. Noh neste ei tietääkseni mitään rikkonut, niin avasinpa sitten läpät esille. Noh kuinka ollakkaan tämä oli vakio teräsläpästä jäljellä.. Ongelma selvisi sen aiheuttamat ongelmat vielä katsomatta  :-[




masiina

mulla kävi samalla lailla.otin putken irti ja huuhtelin bensalla kampikammion niin että pakoaukosta tuli enää puhdasta bensaa.ei ehkä varmin/paras keino mutta ei tarvinnut pyttyä iroittaa.huuhtelun aikana tuli sellaista pientä hippua ulos.

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: masiina - 12.06.17 - klo:09:59
mulla kävi samalla lailla.otin putken irti ja huuhtelin bensalla kampikammion niin että pakoaukosta tuli enää puhdasta bensaa.ei ehkä varmin/paras keino mutta ei tarvinnut pyttyä iroittaa.huuhtelun aikana tuli sellaista pientä hippua ulos.

Noh läpät ja läppärunko vaihdettu.. ei startannut ilman putkea taikka ilman ilmanputsaria, kaasari putsattu. Sitten pytty esiin noh ei pytyssäkään jälkiä mäntä ja männänrenkaat täydellisessä kunnossa.. Nyt loppu oma tietämys..   Bensaa saa, kipinää saa..  Uusia ehotuksia  ::) ?

masiina

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 12.06.17 - klo:19:52
Lainaus käyttäjältä: masiina - 12.06.17 - klo:09:59
mulla kävi samalla lailla.otin putken irti ja huuhtelin bensalla kampikammion niin että pakoaukosta tuli enää puhdasta bensaa.ei ehkä varmin/paras keino mutta ei tarvinnut pyttyä iroittaa.huuhtelun aikana tuli sellaista pientä hippua ulos.

Noh läpät ja läppärunko vaihdettu.. ei startannut ilman putkea taikka ilman ilmanputsaria, kaasari putsattu. Sitten pytty esiin noh ei pytyssäkään jälkiä mäntä ja männänrenkaat täydellisessä kunnossa.. Nyt loppu oma tietämys..   Bensaa saa, kipinää saa..  Uusia ehotuksia  ::) ?

tulppa voi olla sökö vaikka antaa kipinää irrallaan.kannen tiiviste?mulla sekin vuosi viheliään vähäsen.toimi mutta rikkoi tulppia.magneeton puoleinen stefa?