Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox vm07 ei lähde käyntiin.

Aloittaja abatsekki, 25.07.13 - klo:18:47

« edellinen - seuraava »

abatsekki

Ostin tuossa pari päivää sitten halvalla aeroxin, joka ei lähde käyntiin, edellinen omistaja sanoi että kipinä katosi, sammui pienillä kierroksilla eikä sitten lähtenyt enää käyntiin. katsoin tulppaa, oli eri mitä vakio, vaihoin oikean, tulee valkonen kipinä (huono?) ja välillä meinaa luvata muttei silti lähde, kaasarin putsasin samalla (oli bensaa). puristuksia on.
Listaa vaihetuista osista:
-stage6 sport pro mk2 70cc sylinterisarja ajettu n. 200km
-stage6 pro replica putki, ajettu n. 1000km
-stage6 sport pro variaattori, ajettu n. 1000km
-motoforce flat-slide 21mm kaasari, ajettu n. 200km
-motoforce evolution kytkin ja siihen motoforce jäähdytetty kytkinkello ajettu n. 1000km
-stage6 imukaula ja läpät ajettu n. 1000km
-kampiakseli ja laakerit vaihdettu n. 1000km sitten
-stage6 40% nopeampi vesipumppu

Mitäs pitäis seuraavaksi kokeilla?
kyllä se toimii jos siihen ei koske.

konenikkari

#1
Maadoitusten moottori/runko korjaamista tai ehkä sytytyspuolan vaihtoa.
Lisäksi tarviit melkoisen sarjan asennus ja säätöohjeita.
Ja onnea uudelle hankinnalle, sitäkin tarvitaan ::)
::) Siinä se sitten meneekin loppukesä joutuisasti  ::)
Valkoinen kipinä on huonoa kipinää, se ei ollenkaan toimi pimeässä puristustilassa. ;)
Pelkästä puolan johdosta kokeiltuna terve kipinä on n 6mm pitkää sinistä "ketunhäntää".
Vaihda tulpanhattu.
Kokeile, ihan vaan mielenkiinnon vuoksi, pistää uuden tulpan kärkiväliksi 0,2 mm.
Mopossasi on todennäköisesti aikas vanhat bensat, vaihda ne.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

abatsekki

Okei, puolan varmaan koitan vaihtaa huomenna, missä noissa nyt yleensäkkin nuo sähköt sijaitsee, penkissä oli kiinni joka boksi ainakin.
kyllä se toimii jos siihen ei koske.

konenikkari

Se, siis tavaratilan kylkeen kiinnitetty, taitaa olla sytytyksen cdi boxi ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

abatsekki

Ja bensat pitäs olla ihan toimivat, kun päivä ennen myyntiä tuo hajosi.
kyllä se toimii jos siihen ei koske.

konenikkari

#5
Tirkistele tarkasti imuläppiä ;)
Sillä yhdessäkään aeroxissani ei ole ollut puola eikä cdi vikaa.
Noita maadoitysvikoja on ollut.
Skotussahan ainoa moottorin maadoitus toimii startille menevällä johdolla jossa vielä kaikenhuipuksi on ns. jatkoliitin.
Ns, ja ainoa runkomaadoitus liennee siinnä cdi boxin vieressä.
Tulpanhatun häiriön poistimia on särkynyt.

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: abatsekki - 25.07.13 - klo:19:33
Okei, puolan varmaan koitan vaihtaa huomenna, missä noissa nyt yleensäkkin nuo sähköt sijaitsee, penkissä oli kiinni joka boksi ainakin.

Tutki nyt kuitenkin ennen puolan tai muiden osien vaihtoa nuo maadoitusjutut.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

abatsekki

mites ne katotaan? Ja löytyi joku liitin mikä ei ollut missään kiinni mutten löytänyt paikkaakaan.
kyllä se toimii jos siihen ei koske.

ramba

Ota salaperäisestä liittimestä kuva ja kerro mihin toinenpää menee....
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

abatsekki

#8
sininen ja kelta-oranssi (kuva voi vääristääkin) tuohon menee ja se jatkuu tuonne paksuun johtohelvettiin. EDIT: taitaa mennä sähköryypylle tuo kun katoin sähkökaaviosta, jätetty lojumaan kun ei tässä kaasarissa semmoista vissiin ole. eli siis katon cdi-boksin viereisen maadotuksen, tuo sähköstartti muuten toimii aika hitaasti. onko akussa mitään? ja missä se edes on?
kyllä se toimii jos siihen ei koske.

abatsekki

Noin nyt on akku, puola ja tulpanhattu vaihdettu ja lähtee käyntiin, mutta ei käy kuin 0,5-1 sekuntia ja jos antaa kaasua niin ei lähde. Ja kun polkee niin tiputtaa bensaa ja kaasarin ilmanottoaukosta roiskuu bensaa, eli ilmeisesti kaasarivika ja mitä pitäs tehä?
kyllä se toimii jos siihen ei koske.

konenikkari

Voi olla myös alipainehana rikki.
"ja kaasarin ilmanottoaukosta roiskuu bensaa" :o
Vaikeaa tuohon vastata, minulla kun ei kaasarin ilmanottoaukko ole näkyvissä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Täytyy ensimmäiseksi kysyä,että toimiko kone yleensäkkään noilla vireillä,vai möikö omistaja ruoskan pois kun ei jaksanut paneutua enempää..Virivehkeissä ylensä on tulppa eri arvoa,kuin vakiossa joten laita vaan kisatulppa, mielellään uusi, sitten tsekkaat maadoituksen ja vaikka lisämaadoitat. jos edelleen räkii,niin silloin vika on kaasarissa taikka cdi-boxissa,taikka putki on niin täynnä bensaa ettei puhalla....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

abatsekki

#12
No tuossa ei ole ilmanputsaria niin siksi puhdistinkin tuon kaasarin heti ensimmäisenä, ja skootteri oli myynnissä toimivana mutta kun meni rikki niin hinta oli alhaisempi ja vaihdoin mankin tuohon pienellä välirahalla. Ja alipainehana ei vissiin ole rikki, kun kun putsasin kaasarin niin bensaa ei tullut koska ei ollut alipainetta. Oma veikkaus että neulaventtiili kaasarista ei sulje sitä niin tulvii. Pitää huomenna ottaa tuo kaasari irti ja katella.

EDIT:

jooh kaasari on kunnossa ei tulvi, onko mahdollista että kampiakselin stefat vuotaa/on pullahtanut ulos, jos on niin mistä ne katotaan?? onko mahdollista että läpät ovat paskana tai paskaisena tai jotain??
kyllä se toimii jos siihen ei koske.

Samppa

Ei ole ilmanpuhdistinta? Edellelleenkään?

Laita ensimmäisenä se putsari kiinni. Ihmetellään sitten lisää.

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Mistähän sikiää nuorille ajatus,että ilman putsaria peli kulkee kovempaa..... Myönnän itsekkin moponöösinä vanhalla solikalla sitä kokeilleeni,eihän se perk,,,kulkenu mihinkään... 8) Kai se roiskii kaasarista bensaa, kun ei vastapainetta ole.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...